Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-08-2016, 15:24   #1
Venter
Supermedlem

Venter sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Meldinger: 706
Venter vil raskt nok bli berømt.
Krabbe - hva ville dere gjort?

Vi har sagt ja til en middagsinvitasjon, og jeg kjører så det er ikke noe problem med drikke, men det serveres krabbe... Jeg er glad i brunmat fra før av, og det vet de, men ser at matportalen anbefaler at man ikke spiser det i det hele tatt. Jeg er litt i tvil nå... Spise litt brunmat og mest hvitt krabbekjøtt?

(Krabbene er kjøpt, og de skal være tatt i et område uten miljøgifter...)

Og nei, jeg kan ikke si at jeg er gravid, det er for tidlig og vi har ikke tenkt å annonsere det til familie og venner før om flere uker!
Venter er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-08-2016, 20:24   #2
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Krabbe - hva ville dere gjort?

Vanskelig! Hadde nok prøvd sånn inkognito unngått det, men det er kanskje ikke så lett Brunmat, er det kjøtt?
Gammel 13-08-2016, 20:43   #3
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Medlem siden: Sep 2015
Meldinger: 205
Symre er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Jeg hadde forsynt meg med klørne og latt det andre ligge i håp om at ingen spurte hvorfor. Er det hus du renser selv, og ikke ferdig og blandet sammen kan du snike brunkjøttet i søpla sammen med skallet og bruke lang tid på å spise hvitkjøttet. Nå fikk jeg lyst på krabbe 😍
Gammel 13-08-2016, 20:44   #4
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

åååhja, jeg skjønner jeg prater om ting jeg ikke forstår her. Se bort i fra svaret mitt
Gammel 13-08-2016, 21:53   #5
Venter
Supermedlem

Venter sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Meldinger: 706
Venter vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Symre Vis post
Jeg hadde forsynt meg med klørne og latt det andre ligge i håp om at ingen spurte hvorfor. Er det hus du renser selv, og ikke ferdig og blandet sammen kan du snike brunkjøttet i søpla sammen med skallet og bruke lang tid på å spise hvitkjøttet. Nå fikk jeg lyst på krabbe ��
Ja, jeg rensa selv... Endte med at jeg tok krabbe med veldig lite brunt i skallet og blanda i masse hvitt fra klør og stø. Er jo opphopning av miljøgifter som er problemet, i den delen av det brune som utgjør krabbens lever, og jeg tror ikke det blir til at jeg spiser krabbe flere ganger i graviditen. Så når jeg googla at mange hadde fått beskjed fra leger og jordmødre om at det var helt trygt å spise, men jeg prøver å følge rådene til matportalen
Venter er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:32.