Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-12-2012, 21:42   #11
80martine
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 90
80martine er som en lysfontene.80martine er som en lysfontene.80martine er som en lysfontene.80martine er som en lysfontene.80martine er som en lysfontene.
Sv: MME tråden

Nå er det seks år siden jeg laget flasker sist. Men jeg kokte vann, helte det på flasker som jeg hadde i kjøleskapet. Også varmet jeg det i mikroen og hadde i pulver etter det. Hadde alltid ferdige oppmålte flasker i kjøleskapet og det tok 1/2 minutt å få klar melken
Gammel 04-12-2012, 13:07   #12
Lucifine
Veteranmedlem

Lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: sørlandet =)
Meldinger: 3,676
Lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.Lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.Lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.Lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.Lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.Lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.Lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.Lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.Lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.Lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.Lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

Flaskevarmeren kan brukes til å varme ferdig NAN som kan kjøpes i de små pakkene eller til å holde melken varm mens babyen bestemmer seg om h*n er mett eller ikke :btdt: Så lenge melken drikkes innen den godkjente tidsrammen (som jeg mener er 2t, men vi pleier holde oss til en time) så er det helt greit om melken venter litt mens babyen tuller..

Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
Lucifine er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-12-2012, 23:27   #13
Kakaosmule
Medlem

Kakaosmule sin avatar

Medlem siden: Oct 2012
Meldinger: 481
Kakaosmule er bare skikkelig grei.Kakaosmule er bare skikkelig grei.Kakaosmule er bare skikkelig grei.Kakaosmule er bare skikkelig grei.

Ok, det ordner seg nok.
Er spent på hvor mye MM jeg får produsert denne gangen.

Scenario: Barnet blir født, mor har lite melk og barnet har stort sugebehov. Barnet gråter og blir ikke fornøyd. Hva av hjelp får man på sykehuset?

Når man kommer hjem har man MME og smokk, men sånt er jo bannlyst på sykehuset.
Gammel 05-12-2012, 00:18   #14
Tajel
Moderator

Tajel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 1,996
Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kakaosmule Vis post
Scenario: Barnet blir født, mor har lite melk og barnet har stort sugebehov. Barnet gråter og blir ikke fornøyd. Hva av hjelp får man på sykehuset?
Det kommer vel veldig an på hvem man treffer på og hva akkurat den personen mener om saken. Jeg tror det lønner seg å ha tenkt gjennom hvordan man selv ønsker å takle situasjonen og formidle det på sykehuset.

Jeg har ikke tenkt å basere meg på at sykehuset stiller opp med det jeg ønsker av løsninger denne gangen, og kommer til å pakke egen bag med flaske- og puppeutstyr. Noen kokte flasker, pumpe (ble nektet tilgang til det på barsel sist), ferdigblandet NAN, og smokk. Også gjør jeg som jeg mener at er best utfra situasjonen - også på barsel Hørte på "ekspertene" fremfor å følge magefølelsen sist, og det resulterte ihvertfall ikke i et positivt ammeresultat.
Gammel 05-12-2012, 12:59   #15
Kakaosmule
Medlem

Kakaosmule sin avatar

Kakaosmule er bare skikkelig grei.Kakaosmule er bare skikkelig grei.Kakaosmule er bare skikkelig grei.Kakaosmule er bare skikkelig grei.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tajel Vis post
Det kommer vel veldig an på hvem man treffer på og hva akkurat den personen mener om saken. Jeg tror det lønner seg å ha tenkt gjennom hvordan man selv ønsker å takle situasjonen og formidle det på sykehuset.

Jeg har ikke tenkt å basere meg på at sykehuset stiller opp med det jeg ønsker av løsninger denne gangen, og kommer til å pakke egen bag med flaske- og puppeutstyr. Noen kokte flasker, pumpe (ble nektet tilgang til det på barsel sist), ferdigblandet NAN, og smokk. Også gjør jeg som jeg mener at er best utfra situasjonen - også på barsel Hørte på "ekspertene" fremfor å følge magefølelsen sist, og det resulterte ihvertfall ikke i et positivt ammeresultat.
Ja, det må vel være det tryggeste. Det er jo tross alt våre barn det er snakk om.
Nå ble jeg litt tøffere jeg også, og skal ta med smokk/mme i tilfelle.
Sist ble vi sittende oppe om natten med lillefingeren i munnen på jenta, pga et enormt suttebehov..
Gammel 05-12-2012, 21:06   #16
Tajel
Moderator

Tajel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 1,996
Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.

Våre barn, våre pupper og våre avgjørelser!
Tror egentlig ikke jeg får bruk for mye av innholdet i den planlagte flaske/puppebagen, det jeg tror jeg trenger er egentlig en mer selvsikker innstilling og vett til å stå på krava for det jeg mener er riktig.
Gammel 05-12-2012, 22:32   #17
Oblivion
Medlem

Oblivion sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Meldinger: 67
Blogginnlegg: 20
Oblivion er som en lysfontene.Oblivion er som en lysfontene.Oblivion er som en lysfontene.Oblivion er som en lysfontene.Oblivion er som en lysfontene.Oblivion er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kakaosmule Vis post

Når man kommer hjem har man MME og smokk, men sånt er jo bannlyst på sykehuset.
Jeg vet ikke hvor du skal føde, men jeg fødte på Riksen. Der var det aldri noe ammepress, men heller mer "Du ammer det du klarer" Mine fikk Profylac (mild form for MME) mens vi var der og noen små dråper fra meg. Jeg ba selv om oppfølgning på Ammepoliklinikken og fikk fantastisk hjelp der og masse støtte. Ikke noe fysj fysj på MME. Det samme opplevde jeg av helsesøsteren når vi var der etter vi kom hjem. Fikk tips av en av pleierne om flaskeposten, en hjemmeside for de som flaskemater. De har ikke noe nettside nå, men har en side på Facebook. Mine fikk flaske på barsel, etter et par dager med koppmating.

Jeg ble også spurt etter fødsel av jordmor om jeg ville prøve amming og om hun skulle hjelpe meg å legge til en av barna.
Gammel 05-12-2012, 22:36   #18
Kakaosmule
Medlem

Kakaosmule sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Oblivion Vis post
Jeg vet ikke hvor du skal føde, men jeg fødte på Riksen. Der var det aldri noe ammepress, men heller mer "Du ammer det du klarer" Mine fikk Profylac (mild form for MME) mens vi var der og noen små dråper fra meg. Jeg ba selv om oppfølgning på Ammepoliklinikken og fikk fantastisk hjelp der og masse støtte. Ikke noe fysj fysj på MME. Det samme opplevde jeg av helsesøsteren når vi var der etter vi kom hjem. Fikk tips av en av pleierne om flaskeposten, en hjemmeside for de som flaskemater. De har ikke noe nettside nå, men har en side på Facebook. Mine fikk flaske på barsel, etter et par dager med koppmating.

Jeg ble også spurt etter fødsel av jordmor om jeg ville prøve amming og om hun skulle hjelpe meg å legge til en av barna.
Så kjekt!
Jeg fødte på SOHO (Tr.Heim), var både ung og usikker og sitter igjen med litt stressfølelser ift til dette med lillemors sugebehov og hvor mye energi det tok etter en lang fødsel. I tillegg til alt besøket som maste om at jeg måtte amme etter jeg hadde sittet med puppen ut i timesvis.
Har litt mer guts i bagasjen denne gangen, og skal være føre-var.
Gammel 06-12-2012, 11:41   #19
Raffen
Seniormedlem

Raffen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 2,688
Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har samme erfaring med Riksen. De spurte meg etter fødselen OM jeg ville amme, og med storebror var det de som foreslo at jeg skulle ta en hvil en natt mens han uansett lå i lyskasse pga gulsott og at de heller skulle gi ham litt mme (det var dag 5 etter fødsel og jeg hadde fremdeles ikke nevneverdig med melk samt at han strevde med å ta brystet). Det var mye hjelp å få både på barsel og ammepoliklinikken og jeg opplevde aldri et eneste negativt ord om flaske eller mme.
Med to barn jeg ikke har klart å amme på fulltid er det ikke veldig usannsynlig at svaret denne gangen faktisk blir nei, og det føles godt å vite at det valget vil bli møtt med respekt og at jeg ikke kommer til å bli nedrent av ammepress.
jan. 2013

Sist endret av Raffen; 07-12-2012 kl 22:06.
Raffen er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-12-2012, 12:42   #20
Badekar
Medlem

Badekar sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 232
Badekar er som en uslipt juvél.Badekar er som en uslipt juvél.Badekar er som en uslipt juvél.Badekar er som en uslipt juvél.

Jeg kjenner jeg blir så forbanna angående amminga på sykehuset jeg fødte!!!!!!!!!!!!!! Jeg blir så sint at jeg faktisk velger å skrive hvor jeg fødte; Haugesund Sykehus!

Hos meg ble brystvortene så såre og vonde at jeg ikke klarte å legge henne til selv. Etter 3 dager med ulike tiltak; kremer med og uten kortison, pumping (elektrisk pumpe som var dritvond! prøvde senere avent sin manuelle, den var jo kos i forhold), skjekking av ammestilling, bryst osv. Så ble vi enige om at de skulle lære meg å håndmelke og få en natts avlastning, vaktskifte kom og kontrabeskjed; jeg skulle amme hele natta... Det resulterte i at noen tilbydde meg brystskjold morgen etter. Dum, uerfaren, rådlaus, fortvila meg sa ja takk og et nytt helvette begynnte etter noen dager. Fikk ikke lillejenta av brystskjoldet (tok ca 2-3 uker før jeg ikke hylte og tårene spruta når jeg la henne til). Så enda på visa var 2 brystbetennelser og tette melkeganger 4-5-6 ganger i løpet av en ammeperiode på 1 mnd. Brukte sikkert 3-4 uker fra å fullamme til å ha sluttet helt. Herregud for en barseltid sier jeg bare

Og hjelp på helsestasjonen? Slutt å amme, vi aner ikke hva som feiler deg og hvorfor du har hatt så vondt, så lenge.

Og jeg leste etterpå at Haugesund Sykehus var et "såkalt" mor-barn vennlig sykehus. Kiss my a** sier jeg bare! I disse punktene står det blant annet at brystskjold bør KUN prøves ut etter x-antall andre tiltak. Håndmelking og pumping kommer forann!

Jeg har blitt så preget av denne opplevelsen at jeg faktisk kjenner at jeg ikke har lyst på flere barn. Fødselen skremmer meg ikke, men jeg blir livredd av tanken på tiden etterpå. Og fødselen her var tøff...

Sorry, men ble bare så engasjert/revet med og en smule sint

Sist endret av Badekar; 07-12-2012 kl 15:47.
Badekar er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:49.