Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-04-2015, 11:34   #1
Nefertiti
Supermedlem

Medlem siden: Feb 2012
Sted: Oslo
Meldinger: 419
Nefertiti er bare skikkelig grei.Nefertiti er bare skikkelig grei.Nefertiti er bare skikkelig grei.Nefertiti er bare skikkelig grei.Nefertiti er bare skikkelig grei.
Svøping

Noen som har erfaring med ulike måter å svøpe babyen på? Prøvde det sist, men fikk ikke helt teken på det. Men da hadde vi bare et elastisk teppe som vi svøpte han med, og han fikk alltid vinklet seg løs. Vurderer å kjøpe en av disse ferdigstydde variantene, noen som har erfaring med f.eks ergobaby swaddler? Syns den minner litt mye om en tvangstrøye til at jeg føler meg helt komfortabel..

http://lilleprinsen.no/Ergobaby-Swad...FQgMcwodpGEAFA
Gammel 22-04-2015, 12:23   #2
Lujane
Supermedlem

Lujane sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Meldinger: 897
Lujane har mye å være stolt av.Lujane har mye å være stolt av.Lujane har mye å være stolt av.Lujane har mye å være stolt av.Lujane har mye å være stolt av.Lujane har mye å være stolt av.Lujane har mye å være stolt av.Lujane har mye å være stolt av.
Sv: Svøping

når jeg var gravid var jeg 10009847598 % imot svøping synes det så

men når ungen min ble født og hun skrek og skrek og jeg fikk henne til å søvne så våknet hun etter et par minutter igjen da ringte jeg mamma og svelget stoltheten. da var jeg utslitt.

mamma som er fra helt annen verden (utenlandsk bakgrunn en av 12 barn hjemme og har oppdratt sine søsken) hun sa vettu hva ungendin slår seg selv med fekter refleksen og vekker seg selv.

det viste jeg jo litt jeg så at når jeg hadde lagt henne I sprinkle sengen så spratt armene I trynet og hun skrek.

da svøpte hun bare armene (siden jeg var red for hoftene og føttene osv)

da sov hun i 4-5 timer og jeg og mannen måtte bare fortsette.

de slutter med det selv når de er for store. min ville ikke sove uten til hun var 4-5 mnd. en dag tok hun ut armene og skjønte hvordan dette funka og ville ikke ha mer.

du kan kjøpe svøpe laken som puster på barnashus osv. og det må nesten bli strammere enn du er komfortabel med sånn at babyen sover trygt og trangt.

hvis du trenger hjelp kan jeg finne noen video til deg. ikke alle barn liker det men de som er vanskelige å roe de bare må ha noe sånt
Gammel 22-04-2015, 20:10   #3
Nefertiti
Supermedlem

Medlem siden: Feb 2012
Sted: Oslo
Meldinger: 419
Nefertiti er bare skikkelig grei.Nefertiti er bare skikkelig grei.Nefertiti er bare skikkelig grei.Nefertiti er bare skikkelig grei.Nefertiti er bare skikkelig grei.

Ja, sist prøvde jeg et slikt svøpelaken, men jeg klarte ikke å svøpe tett nok tror jeg. Var derfor jeg tenkte kanskje å kjøpe en ferdigsydd variant denne gangen.
Gammel 22-04-2015, 22:18   #4
LivsGnist
Seniormedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Meldinger: 2,860
Blogginnlegg: 38
LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi svøpte første med flanell-gulpeklut hun elsket å sove slik. Beina ble svøpt de og. Men ikke rett ut. De ble svøpt i en buddalignende stilling. Så hofteoperasjonen kunne minne om sånn de har beina med freikaspute. Andremann nektet å få svøpt beina, eller han bare sparket det opp. Og min intuisjon sa at vi skulle la de være, så der svøpte vi bare armene. Og i mye kortere tid enn med storesøster. Storesøster sov slik lenge hun

Jeg kommer nok til å gjøre det om babyen trenger det nå neste gang også. De er jo vant med å ha det så "trangt" og godt. Ellers blir det sikkert mye soving ved puppen, eller inntil meg. Så da vil jeg sikkert bruke elastisk bæresjal.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 00:22.