Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-09-2015, 22:47   #11
krystallklart
VIP-medlem

krystallklart sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,550
krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jente 4,5 år bruker bleie

Du trenger hjelp, ikke ungen.
Gammel 12-09-2015, 23:03   #12
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Nær Oslo
Meldinger: 3,382
Blogginnlegg: 67
Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.

Tråden er fra 2012 og vi får håpe HI ikke trenger råd om bleieslutt fortsatt.

Det er et nytt spørsmål i #8, kan noen hjelpe henne med gode forslag?
Gulli_70 er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-09-2015, 23:59   #13
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrerte Vis post
jeg har en sønn som har samme problemet han bæsjer ibuksa flere ganger til dagen og han er 5,5 ÅR jeg begynner å bli ganske desperat for han begynner snart i skole. jeg har prøvd både belønninger og faste dotider men til ingen nytte jeg har prøvd å snakke med ham angående problemet men han sier at han ikke har tid. når han er hjemme prøver jeg å følge opp og spør om han må bæsje sell når han er ute og leker og da sier han alltid nei. så 10min etter kommer han inn og sier: mamma jeg har bæsja i trusa. jeg overveier om jeg skal sette ham på bleier når han er ute. noen andre forslag
Ta kontakt med HS! Kan høres ut som han er forstoppet på noe vis (viser seg gjerne som tynn avføring, flere gager om dagen barna får ofte problemer av slikt slag du sier), men la fagpersoner komme på banen, så kanskje dere kan få en bedre hverdag. Lykke til!
Gammel 13-09-2015, 11:47   #14
LynxLynx
Supermedlem

LynxLynx sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Røyken
Meldinger: 727
LynxLynx er et navn alle kjenner.LynxLynx er et navn alle kjenner.LynxLynx er et navn alle kjenner.LynxLynx er et navn alle kjenner.LynxLynx er et navn alle kjenner.LynxLynx er et navn alle kjenner.

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrerte Vis post
jeg har en sønn som har samme problemet han bæsjer ibuksa flere ganger til dagen og han er 5,5 ÅR jeg begynner å bli ganske desperat for han begynner snart i skole. jeg har prøvd både belønninger og faste dotider men til ingen nytte jeg har prøvd å snakke med ham angående problemet men han sier at han ikke har tid. når han er hjemme prøver jeg å følge opp og spør om han må bæsje sell når han er ute og leker og da sier han alltid nei. så 10min etter kommer han inn og sier: mamma jeg har bæsja i trusa. jeg overveier om jeg skal sette ham på bleier når han er ute. noen andre forslag
Når han er så gammel ville jeg tatt en tur til lege eller helsesøster, det kan være noe fysiologisk bak.

Det sagt, observer han nøye. Har han avføring ved spesielle tider? Morgen, ettermiddag, kveld? Hvor lenge etter mat har han avføring? Ofte blir magen stimulert til å tømme seg når det kommer ny mat inn. Har han spesielle bevegelser eller uttrykk når avføring er på vei? Jenta vår sleit med å gjøre på seg lenge ettet at tissinga var under kontroll, men hun pleide å sitte og rugge fra side til side og da var det bare å skrelle av klærne og sette henne på do. Når/hvis du kjenner igjen mønster, ikke spør! bare si at nå skal du på do og prøve å bæsje. Noen barn syns det er skummelt når bæsjen plasker i do, kanskje potte er bedre? Lykke til

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:41.