Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-02-2016, 23:15   #1
Uregistrerte
Gjest

Meldinger: n/a
Hva bør man unngå å spise? Er det noe som kan være med på å starte tidlig fødsel?

Jeg er kommet halvveis i svangerskapet og har veldig mye kynnere. Om natten våkner jeg opp og tror at det er rier. Jeg er veldig redd for alt for tidlig fødsel. Jeg tar noen vitaminer og drikker mye urtete. Er det noe som man absolutt ikke bør ta/ spise/ drikke, som er såkalt riekremkallende. Har hørt at blant annet bringebærblad kan framskynde fødsel. Er det noe annet som kan gi samme effekt?
  Svar med sitat
Gammel 03-02-2016, 00:00   #2
HappyLittleMe
Medlem

Medlem siden: Sep 2015
Meldinger: 158
HappyLittleMe er på vei til noe stort.
Sv: Hva bør man unngå å spise? Er det noe som kan være med på å starte tidlig fødsel?

akkurat hva som kan fremskynde fødsel kan jeg dessverre lite om. Kjenner bare til det man generelt ikke burde spise: kjøtt som ikke er gjennomstekt, myke oster osv.

håper du får mange gode svar og at roen senker seg for deg!

har forresten hørt at kynnere kan starte tidlig, uten at det behøver å bety noe. men ville ikke tatt det for "god fisk" likevel. kanskje du burde ta en kontroll hos jordmor eller legen?
HappyLittleMe er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-02-2016, 11:54   #3
viola
Supermedlem

viola sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Meldinger: 585
viola er som en uslipt juvél.viola er som en uslipt juvél.viola er som en uslipt juvél.viola er som en uslipt juvél.
Sv: Hva bør man unngå å spise? Er det noe som kan være med på å starte tidlig fødsel?

Kynnere skal ikke være vonde, og skal heller ikke komme i regelmessige "tak". De skal forsvinne når du bytter aktivitetsnivå, dvs hvis de kommer når du ligger så skal det hjelpe å gå litt, eller omvendt. Hvis du mistenker at det er noe effektive rier i dette så sjekk med sykehuset. Skulle det være truende for tidlig fødsel så er det måter å utsette det på.

Jeg tror igrunn ikke noe vanlig mat kan starte en fødsel ut av ingenting, men noen anbefaler f eks bribgebærblad eller sterkt krydret mat for å fremskynde fødselen. Hvis det har noen effekt så er det vel helst dersom modningen er igang allerede. Sex skal forresten være den best dokumenterte metoden på å få fart på sakene, så det ville jeg unngått hvis jeg var redd for at noe var på gang for tidlig.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:48.