Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-02-2016, 11:52   #1
Uregistrerte
Gjest

Meldinger: n/a
Hva gjør man hvis man er usikker på selvbestemt abort?

Det er nok ikke lett å svare på, men jeg trenger nok bare å lufte litt og få noen råd. Jeg skal altså ta medisinsk abort. Jeg har ikke tatt første pille ennå fordi jeg har begynt å tvile. Vi har mange barn, liten plass, liten bil osv. Så grunnen til abort handler mye om økonomi og hensyn til de andre barna. Jeg har vært helt bestemt på å gjennomføre aborten, men nå ble det plutselig veldig vanskelig. Hva gjør dere andre som tviler? Jeg vil jo at de barna vi har fra før skal ha det best mulig.
  Svar med sitat
Gammel 06-02-2016, 22:56   #2
Gravidskrulla
Supermedlem

Gravidskrulla sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Meldinger: 550
Gravidskrulla har en aura rundt seg.Gravidskrulla har en aura rundt seg.Gravidskrulla har en aura rundt seg.
Sv: Hva gjør man hvis man er usikker på selvbestemt abort?

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrerte Vis post
Det er nok ikke lett å svare på, men jeg trenger nok bare å lufte litt og få noen råd. Jeg skal altså ta medisinsk abort. Jeg har ikke tatt første pille ennå fordi jeg har begynt å tvile. Vi har mange barn, liten plass, liten bil osv. Så grunnen til abort handler mye om økonomi og hensyn til de andre barna. Jeg har vært helt bestemt på å gjennomføre aborten, men nå ble det plutselig veldig vanskelig. Hva gjør dere andre som tviler? Jeg vil jo at de barna vi har fra før skal ha det best mulig.
Jeg ville hvertfall ha snakket med aktuell barnefar om følelsene du har. Og hvor nærme er du 12-ukers-grensa? Ta kontakt med den delen av helsevesenet du fikk pillene av, og be om en samtale på mandagen og si at du er usikker? Du trenger hvertfall noen å prate med og lufte følelsene ovenfor, og det er jo veldig greit å starte med de nærmeste da tenker jeg.
Gammel 06-02-2016, 23:06   #3
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Nær Oslo
Meldinger: 3,382
Blogginnlegg: 67
Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.

Du kan også søke veiledning hos Amathea, en landsdekkende helsetjeneste for den som er gravid og usikker.
Gammel 07-02-2016, 00:06   #4
Uregistrerte
Gjest

Meldinger: n/a

Takk for svar! Har snakket mye med mannen, ja. Skal egentlig ta tabletten i dag, men det er så vanskelig. Jeg er nok helt på grensen for selvbestemt abort. Fjernet spiralen på torsdag og hadde håpet det skulle starte en spontanabort.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:37.