Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-04-2016, 08:51   #1
Uregistrerte
Gjest

Meldinger: n/a
noia Hvem er far?

Ettersom jeg brukte kondom med den ene, så har jeg hele tiden tenkt at det er den andre. Men nå har jeg plutselig fått for meg at jeg ikke er helt sikker, og lurer på hva dere tenker.

Jeg hadde ubeskyttet sex med nr. 1 den 11., 12., 14. og 15. I tillegg hadde jeg sex med nr. 2 den 13., og han brukte kondom. Den falt ikke av som jeg fikk med meg, og han sa heller ikke noe om noe hull.
Ifølge menstermin var eggløsning den 13., men ifølge tidlige ultralyder var eggløsning et sted mellom 15.-17. Siden jeg bare brukte kondom med nr. 2 så har jeg følt meg sikker på at det er nr. 1, MEN:
Jeg og nr. 1 har hatt ubeskyttet sex flere ganger i måneden i over 3 år, uten en eneste graviditet. Jeg har dermed tenkt at vi er en dårlig match fruktbarhetsmessig. Når det er sagt har jeg sporadisk også hatt ubeskyttet sex med andre i disse årene, uten at det heller har resultert i graviditet. Jeg har også drukket mye tidligere, noe som kanskje har redusert fruktbarheten min? Nå før denne graviditeten var jeg så godt som avholds den siste måneden, kan det være derfor jeg plutselig ble gravid på tross av at jeg ikke har blitt det før? Eller har nr. 2 sine smermier på mystisk vis klart å befrukte meg på tross av kondom?

Jeg trenger ingen skjenneprekner her, jeg skjønner at det er en utrolig dum situasjon å sette seg i. Men kan noen bidra med sine tanker om hva som er mest sannsynlig her?
  Svar med sitat
Gammel 08-04-2016, 10:34   #2
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvem er far?

Ultralyd vil aldri vært så riktig på dagen, så tror ikke du skal tenke på at den sier du ble befruktet noen dager senere. Spermiene kan også leve opp til..5-6 dager med de riktige forholdene (som det er før eggløsning). Kondom er veldig sikkert, så jeg vil sterkt anta at det skulle være den du ikke brukte kondom med Når er terminen? Du er velkommen til å skravle med oss andre!

Og du, grattis da!
Gammel 08-04-2016, 23:07   #3
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Nær Oslo
Meldinger: 3,382
Blogginnlegg: 67
Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvis kondomet er korrekt brukt så er det liten sannsynlighet for at nr 2 er far. For å være helt sikker så kan det avgjøres med en farskapstest etter at barnet er født.

Lykke til med svangerskapet!
Gammel 27-04-2016, 23:42   #4
viola
Supermedlem

viola sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Meldinger: 585
viola er som en uslipt juvél.viola er som en uslipt juvél.viola er som en uslipt juvél.viola er som en uslipt juvél.

UL'en ville jeg ikke lagt vekt på i det hele tatt. Har blitt flyttet både frem og tilbake en uke selv om jeg eltester og visste dagen jeg hadde sex. Mensterminen kommer an på hvor regelmessig du er, men som nevnt her kan spermier overleve i dagevis og egget et døgn - i tillegg til at det er helt vanlig at el kommer noen dager før eller etter vanlig syklus.

Hadde kondomet sprukket eller ramlet av tror jeg du ville ha merket det. Det kommer liksom ikke et bittelite hull, det revner og alt renner ut (er min erfaring). Om dere tok det på etter penetrering er det jo en liten sjanse for lekkasje før utløsning.

Ville vært tennelig sikker på at det er den ubeskyttede sexpartneren som er faren.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:52.