Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-07-2005, 11:23   #1
Luremusa
Gjest

Meldinger: n/a
Når begynner fosterets hjerte å slå??

Hei!

Hvor mange dager etter unfangelsen begynner det å slå et hjerte? Jeg har lagt inn mine datoer i svangerskapskalkulatoren på Babyverden, men det stemmer ikke! Den datoen som jeg får der var jeg nemlig på sykehuset pga blødninger. Da var det ikke noe hjerte, og legen sa også at jeg ikke kunne være så langt på vei som jeg trodde! Men i følge UL termin så skal hjertet ha begynt å slå ca. denne datoen! Var på ny UL 5 dg senere og da var det hjerte. Men fortsatt et lite embroy i forhold til hva jeg påstod...

Hva tror dere?
  Svar med sitat
Gammel 12-07-2005, 11:44   #2
darleen
Seniormedlem

darleen sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: ØE
Meldinger: 1,824
darleen har en strålende fremtid.darleen har en strålende fremtid.darleen har en strålende fremtid.darleen har en strålende fremtid.darleen har en strålende fremtid.darleen har en strålende fremtid.darleen har en strålende fremtid.darleen har en strålende fremtid.darleen har en strålende fremtid.darleen har en strålende fremtid.darleen har en strålende fremtid.
Sv: Når begynner fosterets hjerte å slå??

Jeg har hørt at det skal begynne å slå ved uke 6.

Selv var jeg på ul 6+1 og legen så hjertet slå da. Alikevel er det så tidlig at ikke alle kan se det allerede da. Ved Ivf så har de derfor ul i uke 7 for å være sikker på å se hjertet slå om det er liv der

mini_mi
Gammel 12-07-2005, 15:19   #3
chanel
Gjest

Hjertet begynner å slå i mors uke 5, altså i fosterets uke 3
  Svar med sitat
Gammel 12-07-2005, 17:58   #4
Macy
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av chanel
Hjertet begynner å slå i mors uke 5, altså i fosterets uke 3
I mors uke 7, og fosterets uke 5. I uke 3 skjer det mye celledeling
fremdeles, derfor begynner ikke fosteret å slå før 5 uker etter
befrukting, da er moren 7 uker på vei

Fra Barn i magen:

Mors uke 7, fosterets uke 5: Embryoet er nå mellom 5 og 7 millimeter stort

Av Jordmor Siri von Krogh

Nå kan man se at de har begynnelsen til øyne. Man kan også ane at fingrene og tærne skal komme. Det primitive hjertet har begynt å slå og leveren begynner nå å ta over produksjonen av blodlegemer.

Sist endret av Macy; 12-07-2005 kl 18:01.
  Svar med sitat
Gammel 12-07-2005, 18:13   #5
tante grønn
Gjest

Selv om hjertet begynner å slå ganske tidlig, så er det ingen garanti for at legen kan høre det? Legen min sa han ikke ville lytte når jeg var 12-13 uker fordi det var liten sannsynlighet for å høre det. Jeg fikk høre det på ultralyd da... Men det har mye og si hvordan forsteret ligger plassert, hvor tykk du er etc.
  Svar med sitat
Gammel 12-07-2005, 18:50   #6
Ninapia
Gjest

Jeg var på ul i min uke 5+4 og så hjertet slå.
  Svar med sitat
Gammel 12-07-2005, 21:19   #7
chanel
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Macy
I mors uke 7, og fosterets uke 5. I uke 3 skjer det mye celledeling
fremdeles, derfor begynner ikke fosteret å slå før 5 uker etter
befrukting, da er moren 7 uker på vei

Fra Barn i magen:

Mors uke 7, fosterets uke 5: Embryoet er nå mellom 5 og 7 millimeter stort

Av Jordmor Siri von Krogh

Nå kan man se at de har begynnelsen til øyne. Man kan også ane at fingrene og tærne skal komme. Det primitive hjertet har begynt å slå og leveren begynner nå å ta over produksjonen av blodlegemer.
Hmm, da har vi et problem og jeg quoter: " I mors uke fem, fosterets uke 3, formes to hjerterør, som smelter sammen til ett rør, som danner det primitive hjertet. I midten av denne uken (altså i mors uke 5 til 5+6) begynner det lille hjertet å slå, og pumpe væske ruindt i sin egen lille kropp."
¨
Svangerskapsboken, velkommen til livet

Så da velger jeg å stå på mitt jeg
  Svar med sitat
Gammel 13-07-2005, 10:08   #8
Itoshigo
Gjest

Det kan uansett være veldig vanskelig for legen å se hjertet så tidlig!!Kommer veldig an på apparatet han bruker!

Ang datoene dine så er det slettes ikke uvanlig at el er endel senere ut i syklusen enn man tror! Da kommer du nok ikke til å få endelig temindato før den ordinære i uke 17-19.....(og selv den trenger ikke være 100% riktig...det er ikke min )
Alle ul før det usikre......(dvs med datoer osv)!

Sist endret av Itoshigo; 13-07-2005 kl 10:10.
  Svar med sitat
Gammel 01-08-2016, 02:10   #9
Uregistrerte
Gjest

Vi så fosterets hjerte slå på på utralyd 23 dager etter befruktning ( befruktning via IVF - så vet nøyaktig når det var)
Det første ultralydapparatet på sykehuset den dagen fortalte oss at det ikke var noe der - og at fosteret ikke levde lenger. Tok da en blodprøve med gode verdier - så sykehuset tok meg inn til en annen maskin som var mer nøyaktig - og der dunket hjertet
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 03:47.