Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-11-2004, 14:22   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Redd jeg har valgt feil mann

Hei

Sitter her og føler meg trist og lei ,gravid er jeg også.Blir sittende relativt ofte og fundrere på om samboeren er rette mannen for meg.Syns jeg går å blir så skuffet og lei meg ofte
Han har dro til noen kamerater på lørdagen og skulle bli borte til søndag....greit det, men tror nok det er en del fest og fyll.Når han kommer sent hjem på søndag så er han ikke edru og ser helt for jævelig ut....det stinker fyll.Hadde liksom gledet meg til å se han igjen, han snakket jo om hvor mye han savnet meg og gledet seg til å komme hjem ,men isteden så er han helt gåen og ligger bare å sover
Han er snill og alt det der men jeg blir så irretert, for han har en unge han skulle hente hos eksen sin.Han regnet sikkert med at jeg skulle kjøre han for å hente ungen....han er snart 40 år og jeg syns han har en veldig barnslig og uansvarlig oppførsel innemellom.

Vi kan heller ikke diskutere noen ting for det ender alltid opp med krangel....for vips så skjønner jeg ikke bæret av hva han snakker om, han greier å snu hele diskusjonen over til noe helt annet.

Føler meg veldig usikker i forholdet sammen med ham.Jeg kjenner ham ikke godt nok, men samtidig er han den mannen jeg føler at jeg elsker, men han har noen dårlige sider som jeg er usikker på om jeg orker å leve med.

Jeg har ønsket å gifte meg med han men så sitter jeg etter sånne stunder som i går, blant annet og får kalde føtter.

Har sikkert ikke skrevet nok for å gi et godt bilde av dette men litt deilig å skrive det ned.

Godt å være anonym å øse ut sin frustrasjon
  Svar med sitat
Gammel 01-11-2004, 15:25   #2
tigerstripa
Gjest

Sv: Redd jeg har valgt feil mann

Nei det er ikke greit å være i et forhold.
Når du sier at du ikke kjenner mannen så godt, er det fordi dere rimelig nylig har blitt sammen? Eller har dere rett og slett ikke blitt kjent enda?
Om det ikke er så lenge siden dere ble sammen, kan det være at forelskelsen har gitt seg og det er litt vont å se mannen i all sin prakt - dvs med både positive og negative sider?

Jeg føler meg litt teit med å skrive dette. Er ung og har ikke så mye livserfaring... men rent personlig har jeg og mannen vært igjennom en god del tull i det siste. Jeg kan bli utrolig lei av mannen og av og til har jeg han helt opp i halsen. Jeg vet at mannen blir lei av meg også til tider. Vi har våre negative sider og vi kan spille på det når vi er i dritthumør. Det eneste er at leiheten går over, etter en dag med lite kontakt savner iallefall jeg mannen selv om jeg våknet opp og ønsket hele verden - inklusive mannen - rett til helvete.

Som du sier selv er har du skrevet for lite for å få et reelt bilde av situasjonen. Virker som om du er i gang med å tenke gjennom situasjonen. Hva med å prate med mannen? Å fortelle hva man føler er ofte veldig greit. Kanskje mannen tror at alt er super-dupert? Prøv å ikke vær for negativ og spesielt da til personen mannen, men heller fokusere på handlingene.

Om dere finner ut at dere har et reelt problem kan dere ta kontakt med et familievernkontor. Om det er dårlig kommunikasjon mellom dere kan dere be om metoder for å øve opp kommunikasjonen, et.c., et.c.

Men hvis du finner ut at du ikke elsker mannen og ville ha det bedre uten karen, så er det ingen vits i å tvinge seg til et samliv du egentlig ikke vil ha.
  Svar med sitat
Gammel 01-11-2004, 16:41   #3
teff74
Seniormedlem

teff74 sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,544
teff74 har et ubeskrivelig bra rykte.teff74 har et ubeskrivelig bra rykte.teff74 har et ubeskrivelig bra rykte.teff74 har et ubeskrivelig bra rykte.teff74 har et ubeskrivelig bra rykte.teff74 har et ubeskrivelig bra rykte.teff74 har et ubeskrivelig bra rykte.teff74 har et ubeskrivelig bra rykte.teff74 har et ubeskrivelig bra rykte.teff74 har et ubeskrivelig bra rykte.teff74 har et ubeskrivelig bra rykte.

Husk på at man generelt skal ha det godt. Kjenn litt på hvordan du har det. Deretter snakk sammen og forklar hvordan du føler dette og hvordan du har det og se om dere sammen kan finne løsninger som gjør at ting blir bedre.
Lykke til
teff74 er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-11-2004, 17:43   #4
Ice84
Supermedlem

Ice84 sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: trondheim
Meldinger: 878
Blogginnlegg: 1
Ice84 har en strålende fremtid.Ice84 har en strålende fremtid.Ice84 har en strålende fremtid.Ice84 har en strålende fremtid.Ice84 har en strålende fremtid.Ice84 har en strålende fremtid.Ice84 har en strålende fremtid.Ice84 har en strålende fremtid.Ice84 har en strålende fremtid.Ice84 har en strålende fremtid.Ice84 har en strålende fremtid.

Vet hvordan det føles.. Har min kjære langt oppi halsen til tider selv. Han har blitt ganske forandra i det siste. Skulle tro at han var hysterisk redd for å miste all frihet og sitt eget liv. Før jeg ble gravid var han lite intressert i å ut å feste med våre felles venner.Jeg droppet mye av utelivet for hans del..men nå som jeg er gravid vil han ut omtrent hver eneste helg. Og han "gidder ikke" ha med meg.. blir ganske fortvila over situasjonen..har mange ganger tenkt at jeg ikke gidder noe mer..men..det er ikke så lett det heller.. Jeg bare tenker at jeg skal ta tiden til hjelp å se det an litt.. noe av grunnen til kjæresten min sin "barnslige" oppførsel henger vel sammen med at han ikke er så gammel at det gjør noe.Han fyller 20 når ungen blir født..
Håper ihvertfall at du finner ut av forholdet ditt det ordner seg forhåpentligvis på den ene eller andre måten

Vår vakre lille Phillip kom 20.04.08
52cm & 3780g
Ice84 er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-11-2004, 00:54   #5
tidl. bruker
Gjest

det høres ut som han trenger litt oppstramming og si at dere må kunne snakke sammen hvis dette forholdet skal kunne fungere... Det går jo ikke ann å leve sånn for alltid

Lykke til
  Svar med sitat
Gammel 02-11-2004, 11:02   #6
Uregistrert
Gjest

Synd for deg!!
  Svar med sitat
Gammel 02-11-2004, 12:08   #7
Uregistrert
Gjest

Takk for at dere ville å lese min lille historie

Vet jo at alt føles mye bedre når man står opp til en ny dag, har tross alt levd noen år og har også tilbakelagt noen krangler.
Det er bare så forferdelig når det pågår.De fleste tenker vel sitt og ønsker partneren sin dit peppern gror etter en krangel og jeg er nok en av dem men det pleier jo å gå over.

Jeg er jo også kjempe redd for å bli skuffet og såret.....så usikkerheten min kommer nok tydligere fram når sånne episoder skjer.Det blir vel en mix av usikkerhet...redd for om han har funnet på noe sprell...osv..

Takk alle sammen......det går nok bra. Vil sikkert alltid lure på om jeg har gjort det rette uansett ( spesielt når vi er uenig )
  Svar med sitat
Gammel 02-11-2004, 12:48   #8
Uregistrert
Gjest

Prøv og skriv ned posetive og negative sider både av deg og din mann... På både posetive og negative dager!
En må også huske på at en er ganske sårbare nor en går gravid.
Og et forhold krever masse arbeid. Gjensidig respekt. Ærlighet!
Vis du bare tror at du elsker din mann, er det kansje på tide at du finner det ut! Vis ikke han er det, så er "den rette" der ute og venter på deg! Og ikke gift deg før du er 100% sikker på at du elsker han! Det er ikke rettferdig for verken deg eller din mann eller familien...
Magefølelsen er en fin ting... ikke gjør noe du ikke vil! Det er lov å tenke på seg selv! Og være kritisk!
Det er ofte for enkelt å bare la "ting" ligge med nor alt kommer til alt, er det best å gjøre noe med det! (snakker av erfaring!)
Men ikke glem gullet i magen!
Lykket til!
Klem fra ei som til slutt fant lykken!
  Svar med sitat
Gammel 02-11-2004, 14:56   #9
Pia Marian
Gjest

Klart...dette er ingen enkel sak for deg, men skulle du ikke tenkt litt på dette før du ble gravid med han? jeg mener nå det er slike ting man skal vite før man hopper til køys uten prevansjon. Så sier jeg meg enig med dem som sier at man er mer sårbar i graviditeten enn ellers, og lar bagateller bli til fjell! å at man kan irritere seg grønn på mannen/ samboeren til tider er helt normalt! Det er hverdagen d! Å gjennom nettopp slike irritasjoner og intriger skal forholdet bygges sterkere, og dere blir ENDA bedre kjent! Sett dere ned sammen, og ta en orntli prat med han, og fortell han hva du føler! Kanskje han trenger det også!
  Svar med sitat
Gammel 02-11-2004, 15:49   #10
Uregistrert
Gjest

Jeg skjønner godt hvordan du har det. Jeg grubla også i flere år på om jeg hadde valgt riktig mann - han skuffet meg ofte og jeg følte meg holdt tilbake på det sosiale plan. Han tryglet og ba om at jeg måtte bli hos han, og det ble jeg. Etter 6 år, da vi hadde fått en unge sammen, fant han seg ei ny dame og stakk av fra meg og datteren, som da var knapt 2 år.

Nå, i ettertid, vet jeg at jeg burde ha gått fra han og latt livet få ta en ny vending da jeg følte så sterkt på det. Da tror jeg at jeg hadde sluppet mye sorg og problemer.

Så mitt råd er at man alltid skal følge sitt hjerte. Går man og er i tvil i lang tid, er det et signal på at man bør bryte opp.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:37.