Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-04-2006, 23:58   #11
Lime
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Hjelp! Fenazon koffein

Nei, 1,5-2 uker.. Men det var rimelig sterke koffeintabletter! Type den som var lovlig i sverige tidligere, men ikke er lov lengre nå..
  Svar med sitat
Gammel 24-04-2006, 20:58   #12
zmurfette
Supermedlem

zmurfette sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 586
zmurfette har mye å være stolt av.zmurfette har mye å være stolt av.zmurfette har mye å være stolt av.zmurfette har mye å være stolt av.zmurfette har mye å være stolt av.zmurfette har mye å være stolt av.zmurfette har mye å være stolt av.zmurfette har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert
Jeg har nemlig hørt hodepinen vil vare i tre uker ved seponering. Det vil være umulig å holde ut, med en familie å ta vare på...
Tror det er veldig individuelt hvor lang tid det tar før hodepinen gir seg og hvor fæl den er. Da jeg jobbet på apotek var det flere av våre kunder som hadde fenazon-koffein avhengig hodepine. Hos noen forsvant hodepinen etter bare noen dager, hos andre tok det to-tre uker.
Det kjipe med situasjonen er at det ikke finnes så mange andre fornuftige alternativer enn å slutte å bruke tablettene...
zmurfette er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-11-2008, 10:11   #13
Uregistrerte
Gjest

Ad bruk av fenazon koffein er vel et bra svar at du begynner med meditasjon, altså at du reduserer den daglige aktiviteten. Meditasjon går ut på mye hvile - for noen latskap, men kan jo ikke sammenliknes på noen måte.

Bruker selv fenazon koffein grunnet motorsykkelskade, pga store smerter med dertil oppkast etc... Samt at det reduserer psoriasis smerter.

Apropo fenazon koffein, er det også virkemidler i både kaffe og cola, men er ikke fullt så sterke.

Om din daglige livsstil er høyt tempo, så burde du redusere dette. Dette er ikke normalt for menesker

David
  Svar med sitat
Gammel 21-11-2008, 10:28   #14
jamjam
Seniormedlem

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 2,263
jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er jo gjerne koffein-abstinenser som skaper hodepinen nå, og nøyaktig hvor lang tid den enkelte har abstinenser er jo umulig å spå, men de fleste er bedre i løpet av en uke.

Som skrevet over her er meditasjon/avslapningsteknikker fint å bruke, det kan jo også være til hjelp ved fødselen senere å ha lært seg.

Ett varmt bad eller en lang dusj.

Jeg har alltid tro på å drikke mye vann forresten!

Lykke til!
Gammel 21-11-2008, 10:32   #15
Tossi
Æresmedlem

Tossi sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Trønder
Meldinger: 10,387
Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er alltid kjekt å hjelpe på generelt grunnlag , men for hovedinnleggers del vil jeg tro og håpe at problemstillingen ikke lenger er reell - tråden er 2,5 år gammel .
"I never said it would be easy, I said it would be worth it"
Tossi er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-11-2008, 10:36   #16
jamjam
Seniormedlem

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 2,263
jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.jamjam har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tossi Vis post
Det er alltid kjekt å hjelpe på generelt grunnlag , men for hovedinnleggers del vil jeg tro og håpe at problemstillingen ikke lenger er reell - tråden er 2,5 år gammel .

Også jeg som alltid pleier å sjekke datoene
Gammel 22-11-2008, 17:16   #17
Uregistrerte
Gjest

rørt Sv: Hjelp! Fenazon koffein

He he. Okai

Men da er det jo hyggelig å kunne vite hvordan det var gått??
  Svar med sitat
Gammel 14-09-2009, 14:28   #18
Uregistrerte
Gjest

Hjalp meg selv hvor gammel innlegget er. I tillegg er jeg mann...

S
  Svar med sitat
Gammel 22-05-2016, 11:59   #19
Uregistrerte
Gjest

Disse tablettene burde være forbudt.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:58.