Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-12-2014, 15:29   #1
Røya
Medlem

Røya sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 384
Røya vil raskt nok bli berømt.
Hva kjøper dere i salget?

Hva har, eller skal, dere kjøpe til den lille på romjul- og januarsalget i år?

Jeg tenkte å vente til januar med å titte på litt klær til magebeboeren, men så ga jeg vistt litt etter for fristelsen da vi var innom senteret i dag. Jeg kom hjem med et nyfødtsett i str 56 fra Cubus og en body og ei bukse i str. 62 fra Lindex. Nå er planen å gå gjennom det vi allerde har liggende i skapet fra forrige baby og se hva vi faktisk trenger og i hvilke størrelser, så får jeg heller slippe løs handlelysten på slikt jeg vet vi har behov for.

Røya er logget av   Svar med sitat
Gammel 27-12-2014, 15:56   #2
Sistemann
Medlem

Sistemann sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 303
Sistemann vil raskt nok bli berømt.
Sv: Hva kjøper dere i salget?

Vi trenger nesten alt av klær, og vogn. Så kanskje på tide å begynne litt?
Samtidig har jeg vært jevnlig innom butikker i høst uten å finne noe jeg likte særlig godt. Ulempen med å ikke vite kjønn, utvalget er plutselig svært snevert
Gammel 27-12-2014, 16:07   #3
Røya
Medlem

Røya sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 384
Røya vil raskt nok bli berømt.

Ja, det er vanvittig irriterende hvor utrolig kjønnsdelt klærne skal være. Vi venter jo gutt, men det betyr ikke at jeg har lyst å kle ham utelukkende i blått. Eller i klær med med bil/monster-motiv.

Røya er logget av   Svar med sitat
Gammel 27-12-2014, 20:17   #4
Mocca83
Medlem

Mocca83 sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Sted: Trondheim
Meldinger: 330
Blogginnlegg: 3
Mocca83 er som en lysfontene.Mocca83 er som en lysfontene.Mocca83 er som en lysfontene.Mocca83 er som en lysfontene.Mocca83 er som en lysfontene.Mocca83 er som en lysfontene.

For oss er det på en måte for tidlig å handle noe enda... og til forrige baby handla jeg mye brukt utstyr - altså sånn som ikke så brukt ut. Klær kjøpte jeg nytt da, men som dere sier så lønner det seg å vite kjønn når man skal handle klær... får vi enda en gutt har vi omtrendt full garderobe allerede, får vi jente har vi omtrendt ingenting. Skulle gjerne vært litt lengre på vei.

Vi trenger en bilstol, men har ikke isofix i bilen (2006 modell). Har ikke bestemt oss for om vi skal kjøpe ny eller pent brukt - slik som forrige gang.

Mocca83 er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-12-2014, 00:21   #5
Tommeline81
Veteranmedlem

Tommeline81 sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Vestfold
Meldinger: 3,184
Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.

Håper å finne Brio Go Next (vogn) på januar salg
Gammel 28-12-2014, 11:18   #6
caaarina
Supermedlem

caaarina sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Meldinger: 841
caaarina er bare skikkelig grei.caaarina er bare skikkelig grei.caaarina er bare skikkelig grei.caaarina er bare skikkelig grei.

Her skal jeg vaske klær rett over nyttår så jeg ser hva vi mangler.. Regner med det kun er ull vi trenger siden storesøster er augustbarn er det ikke noe i den minste str av det

augustklubben 2012 - fødselsrapport

feb/marsklubben 2015 - Fødselsrapport
caaarina er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-12-2014, 13:07   #7
Happie
Medlem

Happie sin avatar

Medlem siden: Apr 2014
Meldinger: 140
Happie vil raskt nok bli berømt.

Handlet det meste på førjulstilbudene som var rundt omkring, jeg. Fikk både vogn, vugge, stellebord, komplett Stokke Steps, bilstol, lekegrind og div. småting på salg. Må kanskje ha noe ulltøy, akkurat som caaaarina har jeg også augustbarn fra før. Men er så usikker på om jeg skal kjøpe 50 eller 56..

Happie er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-12-2014, 13:11   #8
caaarina
Supermedlem

caaarina sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Meldinger: 841
caaarina er bare skikkelig grei.caaarina er bare skikkelig grei.caaarina er bare skikkelig grei.caaarina er bare skikkelig grei.

Sitat:
Opprinnelig postet av Happie Vis post
Handlet det meste på førjulstilbudene som var rundt omkring, jeg. Fikk både vogn, vugge, stellebord, komplett Stokke Steps, bilstol, lekegrind og div. småting på salg. Må kanskje ha noe ulltøy, akkurat som caaaarina har jeg også augustbarn fra før. Men er så usikker på om jeg skal kjøpe 50 eller 56..
Jeg kjøper nok bare et par bodyer og strømpiser i 50 resten 56, så får jeg eller bare se om hun blir like liten som storesøster... Hun var 47 lang og gikk ned til 2950 gr da hun blei født og første uka brukte hu 44 hu drukna i 50 klæra bokstavlig talt..

augustklubben 2012 - fødselsrapport

feb/marsklubben 2015 - Fødselsrapport
caaarina er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-12-2014, 13:20   #9
Happie
Medlem

Happie sin avatar

Medlem siden: Apr 2014
Meldinger: 140
Happie vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av caaarina Vis post
Jeg kjøper nok bare et par bodyer og strømpiser i 50 resten 56, så får jeg eller bare se om hun blir like liten som storesøster... Hun var 47 lang og gikk ned til 2950 gr da hun blei født og første uka brukte hu 44 hu drukna i 50 klæra bokstavlig talt..
Vi brukte også 50 en god stund, selv om han var 52 cm når han ble født. Vanskelig, for jeg har ikke lyst til å bruke unødvendig mye penger på klær vi ikke rekker å bruke, men samtidig så er det jo antagelig i starten det blir kaldest og mest bruk for ulltøy. Her på østlandet kan det jo fort bli ganske varmt i mars.. Hmm.. Er det egentlig noen nyfødte som går rett på str. 56? Husker vi fikk vite det sist, at vi ikke måtte kjøpe for mye i str. 50, men gutten min svømte virkelig i str. 56 i starten.

Happie er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-12-2014, 14:21   #10
Sistemann
Medlem

Sistemann sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 303
Sistemann vil raskt nok bli berømt.

Gutten vår som er født til termin (53cm og 4,3kg) gikk rett inn i 56, og videre til 62 i løpet av maks 14 dager. Og jeg er ikke typen som lar barna svømme i for store klær.
Jenta vår var 50 og 3,6 og kom vel oppi str 50 første uka før hun bevegde seg over i 56.

Jeg kjøper ingenting mindre enn 56

Skulle vi få en ny prematur (som vår første), så fikser vi klær som passer da.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:46.