Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-09-2015, 11:05   #1
Uregistrerte
Gjest

Meldinger: n/a
Mulig med fødsel etter to KS?

Lurer på om noen aner om det er mulig å få føde vaginalt etter to KS?
Har hatt to KS tidligere (absolutt ikke etter mitt ønske), men har slitt sånn med tung og langdryg rekonvalesens etter begge operasjonene.
Så ønsker egentlig vaginal fødsel om mulig 3. gang.

Noen som aner om det kan gå?
  Svar med sitat
Gammel 22-09-2015, 10:18   #2
ninanoor
Supermedlem

ninanoor sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 863
ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.
Sv: Mulig med fødsel etter to KS?

Jeg tror det er prosedyre med ks også 3.gang hvis man har hatt 2 før. Har visst noe med rienes belastning på livmorveggen,at legene mener at påkjenningen på arret blir for stor så man i teorien kan revne. Jeg går utifra at de kanskje gjør individuelle vurderinger i hvert tilfelle, for ingen snitt er like og heller ikke kroppene. Så jeg tror du kanskje må forhøre deg med fødelegen der du evnt skaø føde jeg.
Gammel 23-09-2015, 23:18   #3
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Nær Oslo
Meldinger: 3,382
Blogginnlegg: 67
Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Mulig med fødsel etter to KS?

Ta det opp med legen.

I Veileder i fødselshjelp 2014 står det:
Sitat:
Tidligere keisersnitt senker erfaringsmessig ofte terskelen for nytt keisersnitt. To tidligere keisersnitt har tradisjonelt blitt ansett som absolutt indikasjon for nytt keisersnitt, men vaginal fødsel kan forsøkes hvis kvinnen ønsker det.
Lykke til!

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:34.