Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Røykekutt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-09-2008, 08:52   #1
sivensaven
Gjest

Meldinger: n/a
Er jeg for streng??

Selv om jeg har "holdt" meg i fire mnd nå så må jeg innrømme at suget fortsatt kan komme. Nå har deg seg sånn at sambo røyker, noe gjør meg ganske sint til tider..Avtalen var at hvis/når jeg ble gravid skulle han også slutte, noe han ikke har klart. Synes ikke han har prøvd så mye eller, han klarte jo ikke en dag en gang Han bruker å gå på terassen for å røyke, iallefall 3-4 ganger i løpet av eftaen og kvelden, dette gjør meg røykesugen og igjen kan bli sint eller lei meg. Noen ganger sier jeg i fra at det er dårlig gjort osv, mens han svarer med at jeg bare skal overse det og ikke lage styr av noe som ikke er noe... Hadde ikke han røkt ville suget mitt blitt mindre, sånn er det bare... Er jeg for streng som egentlig krever at han skal slutte? I det minste røyke laaaaaaangt unna meg!!
  Svar med sitat
Gammel 15-09-2008, 09:42   #2
Adina
Supermedlem

Adina sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 699
Adina har et ubeskrivelig bra rykte.Adina har et ubeskrivelig bra rykte.Adina har et ubeskrivelig bra rykte.Adina har et ubeskrivelig bra rykte.Adina har et ubeskrivelig bra rykte.Adina har et ubeskrivelig bra rykte.Adina har et ubeskrivelig bra rykte.Adina har et ubeskrivelig bra rykte.Adina har et ubeskrivelig bra rykte.Adina har et ubeskrivelig bra rykte.Adina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Er jeg for streng??

Røyke langt unna deg synes jeg ikke er for strengt når han vet du blir fristet. Å kreve at mennene slutter når vi blir gravide synes jeg personlig er for strengt. Jeg klarte ikke å slutte på dagen, trappet ned, og fra jeg kjente noen symptomer ble det plutselig mye lettere. Mannen kjenner ingen symptomer, og for min egen del vet jeg at å slutte pga at noen andre krever det (uansett om grunnen er den beste i verden) hadde ikke jeg klart. Da tror jeg at jeg hadde blitt sur.... følt meg trykt opp i et hjørne og røykt i panikk, dårlig samvittighet og på trass. Alt sammen barnslig ja, men det blir ofte vi røykere når noen prøver å fortelle oss noe
Håper dere finner en løsning, men tror trikset er å være mer listig enn å kreve at noen slutter Kvinnelist er en fin ting. (oppmuntre, motivere)

Lykke til

PS: Vi er kanonflinke som har sluttet!!!!
Gammel 15-09-2008, 13:30   #3
sivensaven
Gjest

I utgangspunktet var vi jo begge enige om at vi skulle slutte sammen, men jeg er kanskje for streng...
  Svar med sitat
Gammel 15-09-2008, 16:23   #4
Adina
Supermedlem

Adina sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 699
Adina har et ubeskrivelig bra rykte.Adina har et ubeskrivelig bra rykte.Adina har et ubeskrivelig bra rykte.Adina har et ubeskrivelig bra rykte.Adina har et ubeskrivelig bra rykte.Adina har et ubeskrivelig bra rykte.Adina har et ubeskrivelig bra rykte.Adina har et ubeskrivelig bra rykte.Adina har et ubeskrivelig bra rykte.Adina har et ubeskrivelig bra rykte.Adina har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg bare husker meg selv jeg...... fra før jeg ble gravid. Var enig med både meg selv og andre opp til flere ganger, men så gitt det i vasken gitt. I det det VIRKELIG skulle skje ble jeg trassig og fæl og røykte desperat som om det var siste røyk hver gang... og de bla jo bare bedre og bedre
Ikke lett dette med røykeslutt...........
Gammel 15-09-2008, 18:40   #5
sivensaven
Gjest

Så sant, så sant....

Og ja, vi er KANONFLINKE som har klart å slutte
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 02:20.