Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Datahjelp og spørsmål om forumet
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-03-2014, 13:20   #1
lirypa
Supermedlem

lirypa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 1,121
Blogginnlegg: 12
lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.
Får ikke lastet opp privat bilde som avatar

Tenkte jeg skulle endre avartar, men får det ikke til. Har fra før et privat bilde, men vil endre til et annet privat bilde.
Jeg har sjekket at bildet jeg ønsker å laste opp fra min PC har riktig størrelse med tanke på både pixler og kB. Er det et spesielt format bildet må ha (.jpg, .gif eller liknende?
Hva gjør jeg evt. feil?

med Ull
lirypa er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-03-2014, 19:04   #2
Tossi
Æresmedlem

Tossi sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Trønder
Meldinger: 10,387
Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Får ikke lastet opp privat bilde som avatar

Finner dessverre ingen eksplisitt info om hvilke filtyper som støttes for avataren, men det står at avataren er en grafikkfil, og meg bekjent faller i alle fall .bmp, .gif, .jpg og .png innenfor grafikkfil-kategorien.

Hvilken filtype er det du prøver å laste inn?
"I never said it would be easy, I said it would be worth it"
Tossi er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-03-2014, 20:07   #3
lirypa
Supermedlem

lirypa sin avatar

lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.

Jeg har prøvd både .jpg og .gif.
Men jeg prøvde fra jobb-PC'n. Kanskje det er lagt inn en slags sperre fra kobbens side? Skal forsøke fra hjemmePC'n.

med Ull
Gammel 13-03-2014, 20:11   #4
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Nær Oslo
Meldinger: 3,382
Blogginnlegg: 67
Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.

Får du feilmelding?
Eller bare "skjer det ingenting"?

En relativt vanlig forklaring er at man skifter profilbilde og ikke avatar.
Gammel 13-03-2014, 20:40   #5
lirypa
Supermedlem

lirypa sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Gulli_70 Vis post
Får du feilmelding?
Eller bare "skjer det ingenting"?

En relativt vanlig forklaring er at man skifter profilbilde og ikke avatar.
Får feilmelding. Husker ikke hva det står, men "ugyldig" eller "ingen tilgang" eller noe sånt.

med Ull
Gammel 23-03-2014, 17:19   #6
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Nær Oslo
Meldinger: 3,382
Blogginnlegg: 67
Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.

Det var problemer med en innstilling på forumet. Nå skal det gå bra å laste opp bilde.
Gulli_70 er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-03-2014, 20:37   #7
lirypa
Supermedlem

lirypa sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Gulli_70 Vis post
Det var problemer med en innstilling på forumet. Nå skal det gå bra å laste opp bilde.
Aha - da skal jeg prøve på nytt! Takker

med Ull
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 08:33.