Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om svangerskap
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-09-2015, 17:15   #1
HappyLittleMe
Medlem

Medlem siden: Sep 2015
Meldinger: 158
HappyLittleMe er på vei til noe stort.
hormoner = humør ute av kontroll?

Hei alle vakre gravide damer

Hører så mye om hormoner og hvordan de kan påvirke humøret og reaksjonsevnen, og helt uten kontroll.. Hvordan har dere opplevd dette? Er det virkelig sånn at man ikke helt har kontroll på det?

Er i uke 5, så har ikke opplevd så mye forandringer ennå og kunne tenke meg å være litt forberedt på hva jeg kan forvente.

Noen som vil dele ulike erfaringer og tanker rundt det?
HappyLittleMe er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-09-2015, 21:10   #2
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: hormoner = humør ute av kontroll?

Jeg er ikke gravid nå, men har vært det 4 ganger, så føler jeg kan svare fordeom

Det jeg bare vil si at egentlig så vil du ikke merke det om det skjer, for "amperheten" eller irritasjonen er en følelse du vil få fordi du mener du er berettiget til det. Så man legger ikke nødvendigvis merke til det selv Og dessuten føles det ikke som man er urimelig heller, for man FØLER jo helt oppriktig at den slasken av en mann burde gått ut med søpla akkurat når man ba dem om det Man reagerer kanskje fortere (alle veier, fort trist, glad, lei seg osv), antennes fortere, om du skjønner? Uten at det er noe man merker så mye til selv (men de andre kan kanskje det ). Og det er ingen absolutt med noe, noen merker ingenting, noen merker alt. Noen blir veldig kvalme, noen er ikke kvalme i det hele tatt - alt er altså individuelt

Ville ikke brukt mye energi på å uroe meg for akkurat dette!

Og du! Gratulerer med spiren i magen
Gammel 22-09-2015, 08:03   #3
ninanoor
Supermedlem

ninanoor sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 863
ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.

Signerer Lita. Det er jo ikke jeg som er hormonell og sur,det er mannen og alle andre som er idioter
Gammel 22-09-2015, 10:07   #4
HappyLittleMe
Medlem

Medlem siden: Sep 2015
Meldinger: 158
HappyLittleMe er på vei til noe stort.

Tusen takk for svar dere, og for gratulasjon

Hehe forstår! Og enkelte situasjoner kan kanskje bli komisk å tenke på i ettertid. Får bare ta det som det kommer og heller nyte tiden
HappyLittleMe er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:16.