Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om svangerskap
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-07-2016, 14:33   #1
Sofie
Juniormedlem

Sofie sin avatar

Medlem siden: Mar 2016
Sted: Akershus
Meldinger: 13
Sofie er på vei til noe stort.
Exclamation Feriereise til Mallorca, ca 9 uker gravid

Hei

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid. Jeg og min datter har bestilt feriereise for lenge siden (samme leilighet som vi var ifjor).
Det er kjøkken der og vi tar med oss noe suppe poser hjemmefra (tomatsuppe m.m.) også kjøper vi rundstykker/brød og pålegg på nærbutikken som vi lager til frokost og lunch. Leilighetene er helt nyoppusset med helt nye bad og ny kjøkkenløsning (var fint der ifjor også, selv om det ikke var nyoppusset da)

Vi reiser i starten av august, og jeg har regnet ut at jeg da vil være i uke 9.
Vi skal være borte en uke.

Er det noe risiko å reise?

Om vi må avbestille, vet jeg at min datter blir veldig lei seg, og jeg vil miste litt over 4.000,- ved å avbestille nå som det er ca 1 mnd igjen til reisen. Og med ett allerede stramt ferie budsjett, så vil det være vanskelig å finne andre alternativer som vil gjøre at min datter føler at det blir en like fin ferie, når vi da plutselig har 4.000,- mindre å bruke. Vi ble også kjent med noen andre feriegjester og min datter har hatt kontakt via mobil fra i fjor og frem til idag. De skal også på ferie samtidig som oss (vi planla det slik) sånn at jentene kan treffes igjen (de bor laaangt unna, slik at det er dårlig med mulighet til å besøke de her i Norge) Og nettopp fordi vi har lagt disse planene, så er ferieforventingen veldig høy hos min datter. Neste år vil det ikke bli noen ferie til syden, siden vi da har en liten baby å ta hensyn til. Så kan ikke si til henne at "vi tar det neste år istedet"...

Hadde jeg vist jeg var gravid (eller ville bli det) så hadde jeg ikke bestilt denne reisen.

Når jeg var gravid med min datter, så var jeg 1 mnd i Tyrkia. Jeg viste ikke at jeg var gravid når jeg reiste (var vel kanskje 4-5 uker på vei ved avreise fra norge) Og det gikk bra, og da tok jeg ingen forhåndsregler, før jeg fant ut at jeg var gravid (i midten av ferien).

Sist endret av Sofie; 07-07-2016 kl 14:44.
Sofie er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-07-2016, 00:18   #2
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Feriereise til Mallorca, ca 9 uker gravid

Hmm, hva tenkte på med risiko? Det er gravide i syden støtt og stadig Jeg var nettopp to uker gravid på ferie, var helt topp det! Man holder seg egentlig unna det samme som ugravid og gravid (i alle fall har jeg gjort det), ikke isbiter, ikke drikke vannet der nede fra springen, ikke spis egg som ikke er riktig tilberedt (kokt, stekt, ikke våt plomme), og salat vasket i "deres" vann, gjennomstekt kjøtt osv. Nå hadde vi all inclusive, så jeg tok egentlig ingen forhåndsregler utenom det med vannet fra springen, siden de gjør alt det andre for oss (ikke lager isbiter av annet enn flaskevann etc).

Hadde ikke tenkt at jeg måtte avbestille av den grunn i alle fall! Eneste som kanskje kan være er at du er kvalm De fleste blir vel en del uggen i den tiden.. Men jeg ville nok ikke avbestilt om det ikke var noen annen årsak (risiko svansgerskap osv).

Håper du blir enig med deg selv! Lykke til uansett hva du finner ut

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 22:16.