Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Røykekutt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-03-2007, 12:17   #1
Ariel1980
Gjest

Meldinger: n/a
Ariels røykeslutt-dagbok

Sånn, da var det på'n igjen. Har prøvd på dette flere ganger før, men alltid sprukket før eller siden. Det lengste jeg har gått tidligere er vel ca. 6 mnd. Da sprakk jeg. Men, nå har jeg et lite knøtt å tenke på også.
Håper det går så mye bedre denne gangen. Og nå gjør jeg ikke den tabben å si det til alle rundt meg

Lørdag 31/03-07:

Første dag røykfri. Krysser fingre og tær, og prøver å holde meg i skinnet. Har trappet gradvis ned og i går ble det totalt 2 røyyk på hele dagen. Suplerer med Champix, som legen har skrevet ut til meg.
  Svar med sitat
Gammel 31-03-2007, 19:35   #2
linka2006
Gjest

Sv: Ariels røykeslutt-dagbok

Hvordan går det med deg,Ariel?
Håper første røykfrie dag har gått som en drøm til nå i allefall, og at det vil gå bra videre også.

Ser du har vært ganske aktiv her inne i de siste dagene...kanskje bra å ha noe som holder hendene opptatt?

Uansett, lykke til! Synes du er flink jeg! Selv har jeg ikke kommet riktig så langt som deg, men er på vei jeg også. Bare et tidspørsmål før jeg også går min første røykfrie dag i møte...
  Svar med sitat
Gammel 01-04-2007, 11:46   #3
Ariel1980
Gjest

Takker Linka. Jo da, jeg er kanskje litt aktiv, litt for aktiv kanskje? Er redd for å overkjøre dere mødrene litt. Men, føler at jeg har mer å diskutere med dere enn med fedre rundt om. Som jeg har sagt tidligere, der er det så stille og dødt. Men nå, en oppdatering.

Søndag 01.04-07

Dag 2 som røykfri. Kjenner litt av suget, men Champixen holder stan og knekker noe av det. Men, merker også bivirkningene. Har vondt i hodet og utrolig fysen på noe konstant. Går vel over det også. Det at jeg nå i helgene har min kjære kone rundt meg stort sett hele tiden, gjør det vesentlig enklere, da jeg det siste halve året ikke har røkt rundt henne.
  Svar med sitat
Gammel 01-04-2007, 14:05   #4
linka2006
Gjest

Gratulerer med påbegynt dag 2 som røykfri da

Synes det er en bragd i seg selv jeg, å komme over dag 1, med vettet i behold...

Og nei, jeg synes ikke du er for aktiv!!! Jeg for min del synes det er fint å se at også enkelte fedre engasjerer seg her inne, selv om det snakkes fryktelig mye i sånne "mammaplager/-hysterier" som en del menn bare får helt spader av...

Men det var bare det at jeg i de siste dagene har sett navnet ditt opp her oftere enn vanlig. Og tenkte at det sikkert hadde med røykeslutten å gjøre. Er jo litt vanskeligere å røyke når begge hendene er opptatt med tastaturet da

Men Ariel, du får ha en riktig fin og røykfri søndag. Krysser fingrene for at det går bra med det, og har tro på at du klarer dette nå, som du virker så motivert.

Hei så lenge
  Svar med sitat
Gammel 01-04-2007, 14:19   #5
gabby
Gjest

hei ariel håper du klarer det denne gangen anbefaler deg å leseboken snart røyk fri.. jeg hadde aldriklartdet uten å ha lest den å i dag har jeg vært røyk fri i 4 hele uker å er kjempe stolt av meg selv...
lykke til med å ikke være en ikke røyker for det er det du er nå dette klarer du.. ikke gi etter for nikotin monsteret... ikke mat det) det er det den vill....
  Svar med sitat
Gammel 01-04-2007, 15:20   #6
Ariel1980
Gjest

Gratulerer så mye med 4 uker som røykfri. Håper virkelig det går bra denne gangen. Og lykke til videre for deg også. Tror vi har lettere for å klare det om viu står sammen flere her.
  Svar med sitat
Gammel 04-04-2007, 21:02   #7
gabby
Gjest

hei ariel åssen går det med deg?
  Svar med sitat
Gammel 05-04-2007, 16:20   #8
linka2006
Gjest

Hei på deg, Ariel!

Tenkte bare jeg skulle stikke hodet innom her, for å høre hvordan det går med deg og røykeslutten.

Håper alt går bra og at du holder deg hard.

Lykke til i påsken da!
  Svar med sitat
Gammel 10-04-2007, 12:56   #9
Ariel1980
Gjest

Nå er gnisten tent for alvor her. Vært 10 dager helt røykfri og må innrømme at jeg er en smule stolt selv nå. Og helt ærlig: Det frister ikke stort heller lenger.
Men du verden som man spiser da.... Som om jeg ikke spiste mye fra før, så spiser jeg (om mulig) enda mer nå.....

Hyggelig med støtte gitt. Noe av det som holder humøret oppe er faktisk det å se andre som er i samme situasjon, eller har slutta, som kommer med godord og oppmuntring. Takker og bukker så mye til dere alle.
  Svar med sitat
Gammel 10-04-2007, 20:51   #10
linka2006
Gjest

Hei på deg, Ariel!

Nå var det godt å se at du har vært her igjen. Må si jeg har vært en liten smule bekymret for deg og røykeslutten din. Ikke sånn å forstå at du har meldeplikt , men hvis du er som jeg, så hadde ikke jeg vært så veldig interessert i å oppdatere hvis ting ikke gikk så bra som planlagt...

Og det er kjempebra å høre at du fortsatt holder deg, og at det blir lettere og lettere. Synes du bare er vanvittig flink !

Selv har jeg fortsatt ikke kommet helt dit enda, men vet jo at jeg bare !
Men synes det er forferdelig vanskelig å jobbe opp motivasjon som er sterk nok til å bare kutte. Og da er det godt å lese at det går bra med dere andre!

Så keep up the good work, Ariel!
Det du gjør nå er med på å øke min motivasjon i allefall.

Masse lykke til videre. Heier på deg
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:56.