Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Røykekutt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-07-2007, 09:26   #1
Phoeebee
Gjest

Meldinger: n/a
Skummelt...

Det er skummelt og være gravid og røyker, atter en gang...

Sist svangerskap klarte jeg ikke å kutte røyken. Fikk en liten baby (2250 gram) tre uker før termin, som endte opp med å ligge to uker på nyfødtintensiven med sondemat og problemer med å regulere kroppstemperaturen. Det har jeg IKKE lyst til å oppleve en gang til. Men samtidig er det skummelt å kutte røyken også. Er livredd for å gå for mye opp i vekt, redd for hvordan humøret mitt blir når jeg har de verste abstinensene, og i det hele tatt redd for om jeg kommer til å klare det...
  Svar med sitat
Gammel 27-07-2007, 20:01   #2
harmony
VIP-medlem

harmony sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Buskerud
Meldinger: 6,938
Blogginnlegg: 60
harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skummelt...

Dette klarer du! Tenk positivt, tenk at babyen dins start i livet er viktigere enn dine tanker og følelser nå. Du trenger ikke gå opp mer i vekt enn normalt fordi du slutter å røyke, og et par kilo ekstra går du alltids ned igjen og er viktigere for babyen din.

Det er ikke skummelt å slutte å røyke, det er skumlere for babyen om du ikke gjør det. Du kan klare det! Stå på!!! En røyk mindre om dagen, så er du helt fri til slutt.

Gammel 27-07-2007, 20:18   #3
€Twibees€
Gjest

Signerer Harmony.
Slutta selv ved EL og ikke tatt et trekk siden. Selvsagt har det vært dager hvor jeg har hatt lyst på røyk, men tanken på de som bor i magen har gjort at suget har forsvunnet overraskende kjapt. Har ikke lagt videre på meg heller, så dette kan du også klare
til!
  Svar med sitat
Gammel 07-08-2007, 21:32   #4
Vanessa25
Supermedlem

Vanessa25 sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Rogaland
Meldinger: 768
Vanessa25 har mye å være stolt av.Vanessa25 har mye å være stolt av.Vanessa25 har mye å være stolt av.Vanessa25 har mye å være stolt av.Vanessa25 har mye å være stolt av.Vanessa25 har mye å være stolt av.Vanessa25 har mye å være stolt av.Vanessa25 har mye å være stolt av.Vanessa25 har mye å være stolt av.

Dette klarer du vett du!!!

Jeg vett det er ikke lett, men tenk på den lille i magen.

med Krinoline og Mrs. Smith
Vanessa25 er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-08-2007, 11:31   #5
Phoeebee
Gjest

Det går bedre nå... Har ikke klart å kutte HELT enda, men er nede i fem til dagen. (mot 20 tidligere)

Men fra og med i ettermiddag kan jeg ikke røyke noenting hele helgen. Skal være hos svigers, og om de ser meg røyke, så kverker de meg. Så da er det likegreit å kutte helt...
  Svar med sitat
Gammel 12-08-2007, 22:53   #6
Tuli
Gjest

hvordan går det med deg nå?

jeg fant ut jeg var gravid på tirsdag 7, og har kuttet ned fra 20 til 2-3 om dagen. Målet er null i morgen etter at jeg har snakkte med legen og fått konstatertat jeg er gravid.... har målt hcg to ganger. Nå i helgen undskylder jeg meg at jeg er så stresset pga dette.... dårlig unnskyldning.

Ønsker deg lykke til, vet hvor vanskelig det er å slutte, tenk på alle godene for deg og barnet det gir å slutte!! Anbefale deg å lese Allen Carr sin bok Endelig ikke røyker, den fikk meg på bedre tanker og gjorde det lettere forrige gang å slutte. Leser den nå, du får den på de fleste bokforetninger.

Selv om du er godt på vei i din graviditet, så er det aldri forsent å slutte!!

lykke til
  Svar med sitat
Gammel 12-08-2007, 22:56   #7
MissPhun
VIP-medlem

MissPhun sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Tønsberg
Meldinger: 5,500
MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg sluttet å røyke i dette svangerskapet, og la på meg 23 kilo
Men heller noen kilo ekstra enn et barn som ville slitt med det ene eller det andre. (Man vet jo aldri!)

Dette klarer du, og for hver røyk du kutter ut - så er det en seier

Sniker litt på gamle kjente!

MissPhun er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 22:21.