Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om svangerskap
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-10-2014, 10:39   #1
Bethlisa
Medlem

Bethlisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2014
Sted: Telemark
Meldinger: 168
Bethlisa vil raskt nok bli berømt.Bethlisa vil raskt nok bli berømt.
Question Clearblue Digital?

Jeg fikk 2-3 når jeg var 4+0 Tenkte idag til morgenen at jeg ville ta en til bare for å se 3+, men neida..der kom det fortsatt opp 2-3. Er 5+2 idag. Er det noen grunn til bekymring?

Hadde en høy fin HCG på 175 14 DPO.

Tok en billigstrimmel og den viste knallpositiv iallefall.

Skulle aldri tatt den testen for kjenner jeg bekymrer meg litt nå.
Bethlisa er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-10-2014, 10:44   #2
Fibi
Medlem

Fibi sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 310
Fibi er som en uslipt juvél.Fibi er som en uslipt juvél.Fibi er som en uslipt juvél.Fibi er som en uslipt juvél.
Sv: Clearblue Digital?

Testen forteller vel hvor mange uker det er siden befruktning? Og da vil jo 2-3 uker stemme om du er 4-5 uker.

Liam Nathaniel - født 09.06.2014 - 24+6 uker

Fibi er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-10-2014, 10:49   #3
Bethlisa
Medlem

Bethlisa sin avatar

Jeg vet at det er over 3 uker siden befruktning da det er IVF (23 DPO)
Gammel 19-10-2014, 11:48   #4
Linner80
Supermedlem

Linner80 sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Sted: Vestlandet
Meldinger: 986
Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.

Ikke bekymre deg. Vent to dager til og ta en ny hcg går litt i rykk og napp, så mine cbd slo litt senere ut enn mange andre....
Gammel 19-10-2014, 11:55   #5
Happie
Medlem

Happie sin avatar

Medlem siden: Apr 2014
Meldinger: 140
Happie vil raskt nok bli berømt.

Dette ville jeg forsøkt å ikke bekymre meg for, hvis jeg var deg. CBD trenger hcg på ca. 2000 for å vise 3+. Hvis din hcg er for eksempel 1800 i dag så gir det doblingstid på omtrent 65 timer, som er godt innenfor normalen. Hvis du tar en ny om et par dager så vil den sikkert si 3+. Hvis du ikke klarer å slå deg til ro så kan du evt. demontere den og se på strekene på strimlene for å sjekke om du er langt unna 3+. Når det er tre like sterke blå streker på de to strimlene så sier testen 3+.

Happie er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-10-2014, 11:59   #6
Pindus
Medlem

Pindus sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 345
Pindus vil raskt nok bli berømt.Pindus vil raskt nok bli berømt.

Disse målingene er jo litt så som så...selvfølgelig forstår jeg at du er engstelig fordi det er jo logisk at du snart skal få 3+ på CB, likevel er det en hjemmetest du tar og det er mange ting som kan gjøre resultatet unøyaktig.... Det handler om faktorer som hvor mye vann du har drukket, hvor lenge du har sovet, hvor effektive nyrene dine er... I tillegg er det naturlig variasjon i oss kvinner om hvor fort hcg stiger, og det er variasjon i testene (selv fra samme batch).
Om du er engstelig, som jeg forstår at du er siden du har hvert uheldig tidligere, foreslår jeg at du snakker med en lege om å få tidlig ultralyd! Det går også ann å ta blodprøver hos legen, dette er mer sikkert siden det er mindre påvirkende faktorer og kan gi mer trygghet enn en hjemmetest
Lykke til det er ikke godt å engste seg, så håper virkelig dere får de svarene dere ønsker snart
Gammel 19-10-2014, 12:19   #7
Bethlisa
Medlem

Bethlisa sin avatar

Tusen takk for svar alle sammen. Skal heldigvis på UL neste tirsdag. Legger ved bilde av innmaten til testen. Den er vel kanskje ikke så langt unna 3+?
Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20141019_093834.jpg (43.7 KB, 58 visninger)
Gammel 19-10-2014, 14:32   #8
lykketrollene
Juniormedlem

Medlem siden: May 2014
Meldinger: 22
lykketrollene er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Bethlisa Vis post
Tusen takk for svar alle sammen. Skal heldigvis på UL neste tirsdag. Legger ved bilde av innmaten til testen. Den er vel kanskje ikke så langt unna 3+?
Nei! Den er like før 3+! Husk testene er ikke 100%!
lykketrollene er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-10-2014, 17:54   #9
Happie
Medlem

Happie sin avatar

Medlem siden: Apr 2014
Meldinger: 140
Happie vil raskt nok bli berømt.

Ja, når de to strekene på den nederste strimmelen er like sterke så sier den 3+. Og det er jo ikke mye om å gjøre på din test. Tipper du ligger rett rundt hcg på 2000, og det er jo finfin stigning fra 175 for 9 dager siden. Testresultatet blir jo også påvirket av konsentrasjonen på urinen å gjøre for eksempel. Og testene er heller ikke like nøyaktige som en blodprøve. Så dette ville jeg tatt helt med ro. Hcg-stigningen varierer fra person til person og fra svangerskap til svangerskap.

Det sies jo også at man har lavere nivå og langsommere stigning på hcg med guttebebiser. Det har stemt for meg hvertfall, når jeg var gravid med gutt så fikk jeg ikke 3+ før en stund etter jeg bikket 5 uker. Mens denne gangen med jenta i magen så fikk jeg 3+ på 19 dpo og hadde hcg på 8300 på 22 dpo. Så kanskje du har en liten gutte-mageboer.

Happie er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-10-2014, 13:09   #10
Fimle
Medlem

Medlem siden: Nov 2011
Meldinger: 89
Fimle er på vei til noe stort.

Jeg fikk også 2-3 på cbd da jeg var 4+0. Prøvde igjen da jeg bikket 5 uker, fortsatt viste cbd 2-3, prøvde igjen 5+5, fortsatt 2-3. Først på 6+0 viste cbd 3+ på meg. Jeg var litt bekymret for om noe kunne være galt, så jeg søkte rundt på nettet, der leste jeg om flere som opplevde å ikke få 3+ på cbd før de passerte 6 uker. Dette er nok ingenting å være bekymret for.
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:12.