Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om svangerskap
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-07-2015, 17:55   #1
Lineanne
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2015
Meldinger: 1
Lineanne er på vei til noe stort.
testet posetivt på Toxoplasma igG og negativt på toxoplasma igM

Hei !
Jeg hadde en Ma ifjor og var livredd for å miste denne også .Jeg er 24 uker gravid og blir stresset over det meste men prøver å forholde meg rolig .Det som er så synd er at min lege og jordmor ikke ser ut til å forstå hvor engstelig jeg er og de snakker ivei om både ditt og datt .Nå sist hos legen fikk jeg beskjed om at jeg hadde testet posetivt på toxoplasma og dette var svært farlig for barnet i magen .jeg forklarte at alt hadde vært fint på ul i uke 18 men hun fortsatte bare .Da jeg kom hjem og leste igjennom papirene stod det at jeg testet posetivt på toxoplasma igG og toxoplasma antistoff og testet negativt på toxoplasma igM .søkte det opp på nette og ifølge det jeg fant der var ikke det farlig å teste posetivt på toxoplasma igG og at det bare betydde at jeg har hatt det tidligere .er det noen her inne som vet om jeg har forstått dette riktig .fikk nå brev fra sykehuset om kontroll på føden og jeg blir super stressa med engang og vil bare gråte .
Lineanne er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-07-2015, 21:18   #2
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Nær Oslo
Meldinger: 3,382
Blogginnlegg: 67
Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: testet posetivt på Toxoplasma igG og negativt på toxoplasma igM

Legen din burde lære seg å tolke testresultat og formidle det på en enkel måte til gravide.
Du kan slappe av, barnet ditt er beskyttet mot toxoplasma .
Sitat:
Tolkning av funn:
Positiv Toxoplasma IgG og negativ IgM utelukkar fersk infeksjon og beskyttar fosteret ved graviditet.
Lykke til videre i svangerskapet, jeg håper du kan nyte graviditeten nå som du har kommet såpass langt!
Gammel 29-07-2015, 23:33   #3
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Uff, ja, så dumt at selv ikke leger sjekker ut 100 % før de skremmer folk uten grunn (det burde du i grunnen ha sagt til legen din, det er h*ns ansvar å sjekke sånt (!)).

Masse lykke til med forestående lykkelig hendelse!
Gammel 02-08-2015, 17:27   #4
ForrestFairy
Medlem

ForrestFairy sin avatar

Medlem siden: Jan 2015
Sted: Lier
Meldinger: 71
ForrestFairy er på vei til noe stort.

Fikk samme resultat, og beskjed om dette dermed var tryggere for barnet siden jeg hadde antistoffene i blodet og altså ikke kunne bli smittet på nytt.

ForrestFairy er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 02:10.