Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-05-2012, 21:03   #1
Salt
VIP-medlem

Salt sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Stavanger
Meldinger: 6,690
Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.
Babybad

Hadde i grunnen tenkt å kjøpe det der geniale sammenleggbare badekaret å bruke helt i starten...tar jo ikke plass ...men så leste jeg på det i dag at en ikke skal bruke olje i vannet på det "karet", da utgår jo det...

Har ikke lyst å ha et vanlig stående å ta plass egentlig...ikke så mange mndr så kan hun bade i det store karet..

Noen som har erfaring med dette feks ?

http://www.flust.no/barn-og-baby/bar...-reisebadekar/

eller andre forslag ?
Gammel 31-05-2012, 21:05   #2
marianne2012
Supermedlem

marianne2012 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Meldinger: 501
marianne2012 er bare skikkelig grei.marianne2012 er bare skikkelig grei.marianne2012 er bare skikkelig grei.marianne2012 er bare skikkelig grei.
Sv: Babybad

Vi har kjøpt dette og hadde tenkt å bruke olje i badevannet... ble også nysgjerrig nå

marianne2012 er logget av   Svar med sitat
Gammel 31-05-2012, 21:08   #3
Linner80
Supermedlem

Linner80 sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Sted: Vestlandet
Meldinger: 986
Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.

jeg har også kjøpt slikt bad..håper da en kan ha litt olje i???
Gammel 31-05-2012, 21:19   #4
Salt
VIP-medlem

Salt sin avatar

Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.Salt har et ubeskrivelig bra rykte.

Bak på pakken står det at det kun skal brukes såper og shampoo i vannet, ikke olje , da det kan skade den plasten karet er laget av ?
De var ikke klar over dette i butikken ( babyshop)heller da jeg konfronterte de med det ..

Kanskje jeg bare skal gå for det allikevel da ?

Jeg var først innom Barnas Hus for å sjekke dete karet...det var ingen utpakket å jeg overhørte bare samtalen mellom noen andre som skulle kjøpe det og hu som jobba i butikken...Syns bare det var så bra - for de lurte på om det var propp i karet...da svarer jammen dama der at nei det trodde hun neppe - en måtte nok løfte og tømme ut vannet Da de spute om hun var sikker på det svarte hun nei, og de hadde heller ingen som var pakka ut...
Da gikk jeg derifra , og over til konkurrenten

Akk, hvorfor la jeg forresten ikke denne ut på fellesen der ute - sikkert mange som vet å ikke vet om dette og andre kar

Uansett - hva syns dere om det andre her som jeg har linket til ?
Gammel 31-05-2012, 21:22   #5
Lucifine
Veteranmedlem

Lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: sørlandet =)
Meldinger: 3,676
Lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.Lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.Lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.Lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.Lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.Lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.Lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.Lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.Lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.Lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.Lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

Den så praktisk ut! Ikke så dyr heller!

Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
Lucifine er logget av   Svar med sitat
Gammel 31-05-2012, 23:12   #6
Cessa
Supermedlem

Cessa sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Telemark
Meldinger: 856
Cessa har en strålende fremtid.Cessa har en strålende fremtid.Cessa har en strålende fremtid.Cessa har en strålende fremtid.Cessa har en strålende fremtid.Cessa har en strålende fremtid.Cessa har en strålende fremtid.Cessa har en strålende fremtid.Cessa har en strålende fremtid.Cessa har en strålende fremtid.Cessa har en strålende fremtid.

Når det gjelder å bruke olje i badevannet til babyer så er ikke det anbefalt. Hvis babyen får hodet under vann og svelger/puster inn vannet, får den olje i luftrør osv, som gjør de glatte og som da gjør prosessen med å få evt vann opp fra lungene veldig vanskelig. Så her bruker vi ikke olje i vannet, smører heller etterpå

Sånn ellers når det gjelder badeplass de første månedene, er vasken en fin plass Jeg kjøpte stellebord med badekar til Lillesøster, men det ble bare brukt en gang, fordi det ble alt for tungvindt rett og slett. Så da badet vi henne i vasken til ho ble for stor for den.

Nå har vi denne:

Opla badebalje fra OK Baby, og den er så utrolig genial!! Kan brukes til den lille er 4-5 år gammel, og kan brukes fra når de klarer å sitte litt.
Gammel 31-05-2012, 23:16   #7
Vofsa
Supermedlem

Vofsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Meldinger: 606
Vofsa er fantastisk mot andre.Vofsa er fantastisk mot andre.Vofsa er fantastisk mot andre.Vofsa er fantastisk mot andre.Vofsa er fantastisk mot andre.Vofsa er fantastisk mot andre.

Har bare brukt TummyTub og er strålende fornøyd med det lånt bilde

Vofsa er logget av   Svar med sitat
Gammel 31-05-2012, 23:32   #8
Salt
VIP-medlem

Salt sin avatar

Hadde tummy tub men brukte den bare innimellom til kos.. Syns ikke jeg kom til for å vaske under armer og hake liksom...

Ikke olje i vannet ! Aldri hørt om eller tenkt på før! Så takk skal Du ha for enda en bekymring
Gammel 31-05-2012, 23:50   #9
Linner80
Supermedlem

Linner80 sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Sted: Vestlandet
Meldinger: 986
Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.

jeg har alltid visst at man skal være forsiktig med olje i vannet på små barn, pga hvis de svelger for mye av det, så kan oljen tette til lungene innvendig (lærer det på førstehjelpskurs for barn) men man kan jo selvfølgelig ha litt olje i vannet alikevel, så lenge man alltid passer PÅ er jo ingen (får jeg håpe!!!) som lar barnet ligge uten oppsyn i badebaljen...
Gammel 12-06-2012, 20:57   #10
Salt
VIP-medlem

Salt sin avatar

Jeg har lyst å kjøpe dette, syns det er perfekt størrelse og det er fint å se på...
men - jeg har sendt mail til nettbutikken som selger dette og spurt om de kan fortelle meg om det inneholder noen skadelige stoffer...de kunne ikke svare meg, men skulle spørre prdusenten...etter langt om lenge og flere purringer har de nå svart at leverandøren var konkurs og at de derfor ikke kan svare meg..
så da blir jeg litt skeptisk...

Hadde det brydd dere om dette ? Kan det være skadelige stoffer i det ?

Grunnen til jeg kom på å spørre i det hele tatt er at på Flexi bath så står det at det ikke inneholder skadelige stoffer ...

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:15.