Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Svangerskapsomsorg og fosterutvikling
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-09-2014, 10:08   #11
Desemberpike
Medlem

Desemberpike sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 113
Desemberpike vil raskt nok bli berømt.
Sv: Hvor mye liv kjente du midtveis i svangerskapet?

Med meg var det veskelsvis hvor mye jeg kjente. Noen dager var det fullrulle, andre så var det helt stille, men som oftest noe i midt i mellom og hovedsaklig på kveldstid når jeg hadde tid til å kjenne etter. Ser du har vært innom tanken selv at det kan være babyen ligger med rompa ut i stor grad og det er derfor du ikke kjenner så mye, fordi h*n spreller mot ryggen. Jeg ville ikke vært så bekymret for dette da det kan også være at du rett og slett har en rolig krabat i magen. Hvis du er veldig bekymret så ta en tlf til jordmor. Jeg synes ikke det høres ut som unormalt lite ut i fra egne erfaringer eller andres, men det må du nesten kjenne litt på selv.

Jeg har morkaka bak så jeg fikk beskjed om at jeg kom til å kjenne mye når jeg først merket noe. Synes andre har hatt kjent mer liv enn meg ut i fra hva de har skrevet på forumet. Jeg begynte ikke å kjenne liv hele tiden før uke 27-28 tror jeg, da var det ordentlig baluba Men før det var det i bølger, helst etter måltider og på kvelden. Jeg tror det var fra uke 23 ca at det tok seg litt opp i mengde, da begynte det å bli mer rutine i når det var liv. Men det er min erfaring
Gammel 26-09-2014, 00:12   #12
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg tror du er helt normal!

Husker med min førstemann, da jeg var 18-19 uker og kjente liv daglig, - ikke kraftige spark og drag/snuing som man kjenner senere såklart. Kom til OUL og så masse store bevegelser på skjermen, men kjente kun noen av dem der jeg lå.

I begge svangerskapene mine har det tatt seg veldig opp sånn litt over halvveis, og jeg tror dette er ganske normalt.
Gammel 26-09-2014, 16:50   #13
Happie
Medlem

Happie sin avatar

Medlem siden: Apr 2014
Meldinger: 140
Happie vil raskt nok bli berømt.

Tusen takk for alle fine svar. I dag har jeg faktisk kjent masse liv, så det går nok litt i bølger. Har hatt en litt for stram bukse i dag, så det ga h*n tydelig beskjed om at ikke var populært.
Gleder meg til kraftige spark og full rulle der inne!

Happie er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-09-2014, 20:37   #14
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:53.