Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-02-2015, 18:57   #1
Strekkmerke
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2015
Meldinger: 3
Strekkmerke er på vei til noe stort.
Flytte utenlands alene og gravid?

Jeg er tidlig i en graviditet og går dessverre ikke overens med han som er faren til barnet. Jeg fant ut at jeg var gravid etter at jeg kastet han ut....
Nesten alle i familien min bor store deler av året i Spania.... Kan jeg flytte dit, føde ungen og oppdra ungen der? Er ganske fortvilt.... Men når vi ikke er sammen lengre, er det da ikke slik at jeg får aleneansvar??? og kan flytte?
Strekkmerke er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-02-2015, 20:10   #2
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Flytte utenlands alene og gravid?

Selv om dere ikke er sammen lenger, er han jo faren til barnet og skal ha en viss kontakt/samvær? Du kan ikke velge ham helt bort på barnet ditt sine vegne.

Vet han at du er gravid?
Gammel 24-02-2015, 22:45   #3
Strekkmerke
Juniormedlem

Meldinger: 3
Strekkmerke er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Firkløver Vis post
Selv om dere ikke er sammen lenger, er han jo faren til barnet og skal ha en viss kontakt/samvær? Du kan ikke velge ham helt bort på barnet ditt sine vegne.

Vet han at du er gravid?
Ja... Han har tre barn fra før. Jeg har ingen fra før. Vil at barnet skal ha kontakt med faren sin og vite hvem han er... Men må jeg fortsette å bo i samme byen? Tviler på at han går med på at jeg får flytte. Virker som han gjør alt han kan for å gjøre det surt for meg....
Strekkmerke er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-02-2015, 23:19   #4
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg vet ikke om han kan nekte deg å flytte utenlands, men det er jo fryktelig kronglete for barnet å ha regelmessig samvær med en pappa som bor flere timers flytur borte.
Gammel 26-02-2015, 11:33   #5
nita76
Medlem

nita76 sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: spikkestad
Meldinger: 96
nita76 vil raskt nok bli berømt.nita76 vil raskt nok bli berømt.

Ring NAV og hør hva dine rettigheter er..
Er noe om at hvis du setter han opp som far, så har han sterkere rettigheter og jeg mener at han kan ha bestemmelses rett på hvor du skal bo, iforhold til hvor du bor nå. Setter du han ikke opp som far (da kan du heller ikke kreve barnebidrag), har han ingen rettigheter i det hele tatt...
Men jeg ville ringt nav og hørt med dem
Gammel 26-02-2015, 13:26   #6
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Liten digresjon; kan man bare velge å ikke skrive opp far, når man vet hvem han er?
Gammel 26-02-2015, 13:32   #7
miss.ess
Medlem

miss.ess sin avatar

Meldinger: 56
miss.ess er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post
Liten digresjon; kan man bare velge å ikke skrive opp far, når man vet hvem han er?
Det er det nok veldig mange som gjør, for om man sier man har hatt en fuktig kveld på byen og ikke husker navnet til vedkommende er det jo ingen som kan betvile det. Men ved mistanke kan NAV kreve farskapstesting.

Det er jo veldig mange aspekter knyttet til nettopp dette. Etikkmessig ifht barnet og frarøve barnet mulighet til å vite sitt biologiske opphav, og det samme ifht barnefar og hans rettigheter. Men det går også på barnefars plikter om å bidra økonomisk. Det er jo faktisk trygdesvindel å ikke oppføre barnefar på papirene fordi NAV utbetaler penger og biologisk barnefar slipper sin del av utgiftene.. Om man kan straffes for det vet jeg ikke..
Gammel 26-02-2015, 13:43   #8
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Ok, ja, jeg vet ingenting om det, så måtte bare spørre Jeg er enig i at det virker litt synd (om man ser på andre enn seg selv) å ikke skrive opp en far man vet, bare fordi det er ubeleilig for en selv (akkurat nå). Digresjon dette da

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:33.