Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-08-2015, 12:02   #11
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: svangerskapspenger

Og hva jeg synes om behandlingen din fra jobben vet du nok allerede
Gammel 17-08-2015, 16:05   #12
Troya
Medlem

Troya sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 269
Troya vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post
Og hva jeg synes om behandlingen din fra jobben vet du nok allerede
Ja du kjenner nok litt mer om forholdene på jobben. Og skjønner sikkert hvorfor jeg nå aner ikke hva jeg skal gjøre. Syns bare dette var veldig stressende. Skal innom jobben og snakke litt med sjefen og nevne svangerskapspenger. For sjefen må jo skrive under på at tilrettelegging ikke er mulig. Gjør hun det blir jo saken lett. Men gjør hun det ikke. Ja da må sjefen faktisk tilrettelegge. Om jeg må bli sittende på arbeidsrommet 100% så må jeg det. Jaja finner nok ut av dette.

Troya er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-08-2015, 21:24   #13
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Men er det ikke legen som må søke..? Her sendte jobben meg til legen for det.. Jeg syntes det var like stressende, forresten..Så forstår godt du synes det!
Gammel 17-08-2015, 22:53   #14
Troya
Medlem

Troya sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 269
Troya vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post
Men er det ikke legen som må søke..? Her sendte jobben meg til legen for det.. Jeg syntes det var like stressende, forresten..Så forstår godt du synes det!
Jo legen må søke. Men tenkte å ta det opp, slik at det ikke kommer for brått på, da får sjefen litt tid på å tenke ut en plan. Sjefen er super flink på å få viljen sin når det kommer til NAV.
Må jo og snakke med legen om han syns dette kan være en løsniing

Troya er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-08-2015, 23:35   #15
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Nær Oslo
Meldinger: 3,382
Blogginnlegg: 67
Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Happie Vis post
Ville forøvrig vurdert en tlf til Arbeidstilsynet eller fagforening jeg da....
Eller ta kontakt med Likestillings- og diskrimineringsombudet. Manglende vilje til å tilrettelegge er dessverre en kjent sak for dem.

Håper det blir en akseptabel ordning!
Gammel 19-08-2015, 00:35   #16
LivsGnist
Seniormedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Meldinger: 2,857
Blogginnlegg: 38
LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Troya Vis post
Ja du kjenner nok litt mer om forholdene på jobben. Og skjønner sikkert hvorfor jeg nå aner ikke hva jeg skal gjøre. Syns bare dette var veldig stressende. Skal innom jobben og snakke litt med sjefen og nevne svangerskapspenger. For sjefen må jo skrive under på at tilrettelegging ikke er mulig. Gjør hun det blir jo saken lett. Men gjør hun det ikke. Ja da må sjefen faktisk tilrettelegge. Om jeg må bli sittende på arbeidsrommet 100% så må jeg det. Jaja finner nok ut av dette.
Jeg ville gått samme veien som deg og lagt frem kravet om svangerskapspenger om jobben nekter å tilrettelegge. Om legen din er nølende, så kan du også høre med JM. Begge er kvalifiserte for å skrive under på svangerskapspapirer. Jeg vil oppfordre deg og skrive ut sidene hvor det står om svangerskapspenger på NAV, og også de sidene du har kommet over som forklarer hvorfor ditt arbeid er grunn for svangerskapspenger. Det kan hjelpe deg å få gjennomført samtalen med legen lettere, og hjelpe legen til å vite hva han kan vektlegge ovenfor NAV.

Du har fysisk belastende arbeid, og det er en av kriteriene for svangerskapspenger på NAV sine sider.

Det er kjipt å miste sykepengerettigheter, om du ikke er syk. Vanskelig å vite hva som skjer etter fødsel og permisjon, så det er veldig dumt om man må ta av denne begrensede rettigheten, om det ikke nødvendig.
Gammel 19-08-2015, 09:44   #17
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Men det er vel fordi du er syk at du et SM nå? Og det som jobben ikke kan tilrettelegge?

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:07.