Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Svangerskapsomsorg og fosterutvikling
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-01-2005, 11:09   #1
Lin71
Gjest

Meldinger: n/a
Kneppe/knekke lyder fra magen!

llJeg er gravid i uke 37. Jeg hører ofte lyder fra magen. Det samme gjorde jeg sist jeg var gravid. Lyden ligner lyden som kommer når en "knaker" fingre, slike lyder som leddene lager, om dere skjønner hva jeg mener... Og spørsmålet mitt er da:

Er det noen andre som hører slike lyder fra babymagen sin?

Mvh Lin71
  Svar med sitat
Gammel 25-01-2005, 11:16   #2
nurket
Gjest

Sv: Kneppe/knekke lyder fra magen!

Kneppelyder husker jeg godt fra de andre svangerskapene også Nesten så man tror vannet går, men det gjør det ikke.

Kan dessverre ikke gi deg noe svar på hva det er for noe Men alene er du nok ikke.
  Svar med sitat
Gammel 25-01-2005, 11:23   #3
Lin71
Gjest

Er litt spent på å høre om vi er mange med denne "lyd" erfaringen. Jordmora mi nektet for at det var mulig, og hadde aldri hørt om det før. Hun ville jeg skulle spille inn lyden og vise henne...men har ikke tid til sitte timesvis og vente på en lyd som kanskje kommer. Men jeg tror det er leddene til babyen som knaker. Mine ledd knaker mye, knær, tær, nakke, hofte osv, så kanskje noe arvelig greie...

Lin71
  Svar med sitat
Gammel 25-01-2005, 13:59   #4
4pårad
Gjest

Her har det vært masse knekkelyder både i forrige svangerskap og dette. Denne gangen har det avtatt mot slutten og det kan kanskje peke mot at det er bevegelser og ledda til de små som forårsaker lyden - for nå er det ikke plass til de store bevegelsene med to små inni her.

Jordmor hadde hørt om det men aldri hørt det selv og visste ikke hva det kom av.
  Svar med sitat
Gammel 25-01-2005, 14:22   #5
LadyBee
Gjest

Hørte dem for noen dager siden, og lurte på om det er luft i tarmene som "kneppes" av barnets bevegelser?

Det er ganske vanlig, men jeg tror ikke det er funnet noen sikker forklaring.
  Svar med sitat
Gammel 25-01-2005, 15:15   #6
Kosmokula
Veteranmedlem

Kosmokula sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 3,726
Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.

Hører det mest i forbindelse med at baby rører på seg, så jeg velger å tro det er ledd-knekking

MY77
Kosmokula er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-01-2005, 16:09   #7
Tvilling
Gjest

Jøss...det har jeg aldri hørt om....merkelig greier da!Håper du finner ut av det!

Svar med sitat
Gammel 05-02-2005, 00:05   #8
mina m
Gjest

Jeg har vært gravid to ganger før, og aldri hørt denne lyden før, men i går begynte det. Det skjedde bare en gang i går, men nå i kveld har det "kneppet" tre ganger!

Som dere sier høres det ut som om babyen ligger og "knaker" fingre, og det skjer når babyen rører seg og jeg sitter/ligger helt stille.

Lurer virkelig på hva dette er...Mystisk fenomen!
  Svar med sitat
Gammel 16-05-2012, 10:55   #9
-Boble-
Supermedlem

-Boble- sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Toten
Meldinger: 1,076
Blogginnlegg: 30
-Boble- har en strålende fremtid.-Boble- har en strålende fremtid.-Boble- har en strålende fremtid.-Boble- har en strålende fremtid.-Boble- har en strålende fremtid.-Boble- har en strålende fremtid.-Boble- har en strålende fremtid.-Boble- har en strålende fremtid.-Boble- har en strålende fremtid.-Boble- har en strålende fremtid.-Boble- har en strålende fremtid.

Dette er jo en gammel tråd...men det var den enste som kom opp i søkefeltet. Jeg hører denne lyden i magen noen ganger om dagen. Selv knaker leddene mine titt og ofte, men disse lydene kommer fra magen når jeg ligger stille. Rare greier og egentlig litt skummelt!

Flere som hører dette?

-Boble- er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-05-2012, 10:58   #10
Belle
Supermedlem

Belle sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Vestlandet
Meldinger: 760
Belle har en aura rundt seg.Belle har en aura rundt seg.Belle har en aura rundt seg.

Jeg hørte dette myyye da jeg var gravid forrige gang. Kjempeekkelt! Jeg spurte også jordmoren min og hva dette kunne være, men hun hadde aldri hørt om noe sånt før.

Det beste jeg klarte å google meg frem til, var at det var knekking i leddene til babyen. Knekkingen kom jo når hun flyttet skikkelig mye på seg inni der, så...
Belle er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:25.