Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter
Vis resultat: Hvem skal ta mest permisjon hos dere?
Mor - far skal heller ikke ta ut den lovpålagte fedrekvoten 2 6.67%
Mor - far tar fedrekvoten 22 73.33%
Delt - fordeler permisjonen omtrent 50-50 3 10.00%
Far skal ha det meste av permisjonen 3 10.00%
Velgere: 30. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-08-2014, 12:02   #1
Røya
Medlem

Røya sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 384
Røya vil raskt nok bli berømt.
Hvem skal ha mest permisjon?

Med diskusjonene som var vært rundt fedrekvote den siste tiden, hvordan står det til i SM-land? Hvem skal ha mest permisjon når nurket kommer ut?

Røya er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-08-2014, 12:16   #2
lillife
Supermedlem

lillife sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: På bygda
Meldinger: 605
lillife er fantastisk mot andre.lillife er fantastisk mot andre.lillife er fantastisk mot andre.lillife er fantastisk mot andre.lillife er fantastisk mot andre.lillife er fantastisk mot andre.lillife er fantastisk mot andre.lillife er fantastisk mot andre.
Sv: Hvem skal ha mest permisjon?

Jeg. Mannen tar en del over tidskonto. Han er selvstendig næringsdrivende, så for oss er pappakvoten ikke av noe gode.
lillife er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-08-2014, 12:19   #3
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Her blir det jeg som tar min del + felles, så tar han sin del (fordelt på ett år). Alt for å drøye det så lenge som mulig mtp ammingen.. Ammefri er ikke mulig å få til i min jobb siden jeg jobber natt..
Gammel 22-08-2014, 17:31   #4
Sistemann
Medlem

Sistemann sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 303
Sistemann vil raskt nok bli berømt.

Jeg tar mest mulig og han tar så mye han må. Felles enighet mtp både amming og det at jeg trives hjemme mens han går fullstendig på veggene.
Gammel 22-08-2014, 22:55   #5
Mrs Nesbø
Supermedlem

Mrs Nesbø sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Meldinger: 651
Mrs Nesbø vil raskt nok bli berømt.Mrs Nesbø vil raskt nok bli berømt.

Jeg tar min+ felles,pappaen er selvstendig og tar ut sine 4x2 uker samtidig som han har ferie i 2015/2016,de resterende to ukene tar han som tidskonto hver fredag når tøtta begynner i b.h = fri hver fredag en periode!
Ettersom jeg fødte 3 uker før termin nå,mister jeg 3 uker permisjon og skal egentlig tilbake i jobb igjen 3 uker tidligere! Så må bli flere uker ulønnet enn jeg hadde planlagt i utgangspunktet istedet...

Jeg er blitt 4-barnsmamma
Lille september kom 21. august
Mrs Nesbø er logget av   Svar med sitat
Gammel 23-08-2014, 01:03   #6
ninanoor
Supermedlem

ninanoor sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 863
ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.

Alt til meg. Mannen har ikke opparbeidet seg rettigheter da han er musiker og gikk arbeidsledig fra "vanlig" jobb en god del både i fjor og frem til sommeren i år.
Gammel 11-11-2014, 13:39   #7
Jannike_79
Medlem

Jannike_79 sin avatar

Medlem siden: Sep 2014
Sted: Telemark
Meldinger: 244
Jannike_79 er som en uslipt juvél.Jannike_79 er som en uslipt juvél.Jannike_79 er som en uslipt juvél.

Jeg skal ha min del pluss felles, og far tar fedrekvoten!

Jannike_79, mamma til prinsessa 2004.
Jannike_79 er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-12-2014, 07:50   #8
alieen
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2014
Meldinger: 1
alieen er på vei til noe stort.

Ettersom jeg fødte 3 uker før termin nå,mister jeg 3 uker permisjon og skal egentlig tilbake i jobb igjen 3 uker tidligere! Så må bli flere uker ulønnet enn jeg hadde planlagt i utgangspunktet istedet...
Gammel 12-12-2014, 12:37   #9
Javelina
Supermedlem

Javelina sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,157
Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.

Her blir det meg som tar hele fellesperioden. Vet far gjerne skulle tatt mer enn kvoten sin, og det hadde vært greit for meg også, men økonomisk ville det vært tragedie for oss som familie. Han taper så utrolig mye mer enn meg på å være i permisjon.
Men vi kommer nok til å prøve å få "forlenget" perioden hans med en del ferie og avspasering.

Verdens fineste IVF- kom endelig til oss sommeren 2013, etter en laaang prøverhistorie. (5 års venting, 5 IVF + 3 frys – SA september 2011, MA februar 2012.)
Så kom jammen verdens fineste lille overraskelse også bare 16 mnd etter, julen 2014.
Javelina er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-12-2014, 13:53   #10
Siadle
Supermedlem

Siadle sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,147
Blogginnlegg: 88
Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.

Her er far ufør, så jeg skal søke om å få fedrekvoten overført til meg, så jeg får hele.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 02:12.