Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Svangerskapsomsorg og fosterutvikling
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-09-2014, 16:27   #1
Happie
Medlem

Happie sin avatar

Medlem siden: Apr 2014
Meldinger: 140
Happie vil raskt nok bli berømt.
Hvor mye liv kjente du midtveis i svangerskapet?

Jeg er 20+2 i dag, og er litt nysgjerrig på hvor mye liv dere andre kjente på denne tiden. Det er 4,5 år siden sist jeg kom så langt i et svangerskap, så jeg husker ikke hvordan det var sist. Men jeg har inntrykk av at 'alle andre' kjenner mye mer liv enn meg..

Jeg har kjent kiling og krafsing nederst i magen siden omtrent uke 14. Nå kjenner jeg spark, men ikke så veldig hardt. Kan se det noen ganger utenpå og mannen har kjent det et par ganger. Men det er ikke skikkelig kraftige spark. Og jeg synes det er veldig varierende hvor ofte det sparkes. Noen dager kjenner jeg veldig lite. Har inntrykk av at mange kjenner spark omtrent 'hele' tiden ved 20 uker. Jeg kjenner litt liv på kvelden når jeg ligger i sengen. Ellers kjenner jeg vel vage dult/spark 4-5 ganger i løpet av dagen. Er dette lite? Når er det man begynner å kjenne liv dagen lang? Utålmodig? Jeg?

Happie er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-09-2014, 18:42   #2
caaarina
Supermedlem

caaarina sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Meldinger: 841
caaarina er bare skikkelig grei.caaarina er bare skikkelig grei.caaarina er bare skikkelig grei.caaarina er bare skikkelig grei.
Sv: Hvor mye liv kjente du midtveis i svangerskapet?

Jeg kjenner tydelig hard spark nå, også utenpå.
Jeg kjenner liv når jeg selv har spist eller vært aktiv å så setter meg ned. Nå eter jeg store deler av dagen så mye aktivitet hele tiden her nå men det varierer jo fra person til person, kanskje du har morkake foran?

augustklubben 2012 - fødselsrapport

feb/marsklubben 2015 - Fødselsrapport
caaarina er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-09-2014, 18:50   #3
Fibi
Medlem

Fibi sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 310
Fibi er som en uslipt juvél.Fibi er som en uslipt juvél.Fibi er som en uslipt juvél.Fibi er som en uslipt juvél.

I mine to første svangerskap var det full rulle halvveis i svangerskapet, med tydelige spark utenpå. Da lå morkaken på bakre vegg. I mitt siste kjente jeg såvidt noen bevegelser på kveldstid, og hadde da morkaken på fremveggen. Dette mistenkte jeg allerede i uke 14 da jeg kjente de første svake bevegelsene. Jeg kjente ingen bevegelser frem mot magen, men kjente det nedover og bakover på en måte.

Liam Nathaniel - født 09.06.2014 - 24+6 uker

Fibi er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-09-2014, 18:57   #4
Happie
Medlem

Happie sin avatar

Jeg vet at morkaken ligger på bakre vegg, så da er det nok som jeg mistenkte; unormalt lite liv..

Gammel 24-09-2014, 18:59   #5
torisve
Supermedlem

torisve sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Ottestad
Meldinger: 1,165
Blogginnlegg: 27
torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.

Jeg kjente liv fra uke 14 denne gangen, men i uke 20 var det ikke så mange spark, eller dult hver dag. Jeg kjente bevegelse hver dag, men de var ikke så sterke og jeg så ikke noe utenpå før rundt uke 21-22.
Nå er det masse liv, er i uke 31 nå
torisve er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-09-2014, 19:51   #6
Therese32
Medlem

Therese32 sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 410
Therese32 vil raskt nok bli berømt.Therese32 vil raskt nok bli berømt.

jeg kjente liv da men ikke masse altså...men har morkaka foran da... er sikker på at du kjenner mer bare om et par uker jeg er du bekymret så bør du ringe jordmor og høre........
er jo veldig rart at man kjenner så mye mer liv bare på et par uker,så er sikker på det vil skje for deg også
Gammel 24-09-2014, 19:51   #7
Røya
Medlem

Røya sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 384
Røya vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Happie Vis post
Jeg vet at morkaken ligger på bakre vegg, så da er det nok som jeg mistenkte; unormalt lite liv..
Det behøver da slett ikke være unormalt lite liv. Du er ikke mer enn 20 uker på vei, og det er de som ikke kjenner liv før omtrent på den tiden. Og bare halvveis i svangerskapet har ungen ennå god plass i magen og kan snu seg ofte. Det er ikke gitt at den ligger slik til at du kjenner sparkene hver gang. Og 4-5 ganger om dagen høres ikke ut som unormalt lite.

Røya er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-09-2014, 19:59   #8
Happie
Medlem

Happie sin avatar

Hmm.. Jeg har liksom inntrykk av at alle jeg snakker med og hører om kjenner tydelig liv omtrent ustanselig på denne tiden. Men jeg ser jeg har notert at sist så kjente pappaen spark utenpå for første gang 21+5. Så kanskje jeg bare ikke er blant de som kjenner mye tidlig.. Kjenner stort sett spark på samme sted, til høyre under navlen. Så tror h*n har en favorittstilling, kanskje h*n veksler mellom denne og en annen favorittstilling med ryggen ut? Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å vente og se hvordan det utvikler seg, takk for alle svar!

Gammel 24-09-2014, 20:11   #9
lenore86
Supermedlem

lenore86 sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Meldinger: 1,341
lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.

jeg er nå i uke 30, og kjenner svært lite liv. Men har selv sagt at jeg tror han ligger med ryggen ut mot magen min, slik at når han sparker så er det mot ryggen min. Og i dag var vi på UL, og helt rett! Der lå han å gjemte seg, og nektet å flytte på seg og vi som var der for å få noen fine bilder av lillegull... Gyn dyttet og presset og styrte på fælt for å få han til å flytte på seg, men til ingen nytte
Men nå vet jeg hvertfall grunnen til at jeg kjenner så lite liv, og dette er tydligvis en favoritt stilling, for har vært sånn i sikkert 2 uker eller noe.
Gammel 24-09-2014, 20:42   #10
Happie
Medlem

Happie sin avatar

Ja, når jeg tenker etter så har lillegullet mitt også ligget vanskelig til på ul. På OUL så fikk de ikke sett h*n ordentlig, fikk ikke sett kjønnet engang. Så kanskje h*n koser seg godt borti en krok..

Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 12:32.