Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Svangerskapsomsorg og fosterutvikling
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-09-2014, 20:08   #1
lenore86
Supermedlem

lenore86 sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Meldinger: 1,341
lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.
når snudde babyen din seg?

Ja, som overskriften sier lurer jeg da på når babyen din snudde seg med hode ned?
Er i uke 30 nå, og han sitter så fint på rompa si atte Vet jo at det ennå er tidlig, og at han kan fortsatt snu seg. Men tenker en del mere på dette med seteleie nå etter at jeg var på ul på onsdag og han satt så fint! Er også en veeeldig bedagelig og rolig baby som ikke beveger så mye på seg, har hatt samme stilling nå lenge. Og tilogmed spark og små bevegelser er det lite av, så om han finner det for godt å sitte sånn frem til fødsel så blir jeg ikke veldig overrasket Håper jo selvsagt at han skal skjønne "greia" og snu seg snart men :ler:

Lurer også på hva som er vanlig med tanke på setefødsel, vet at for noen år siden fikk man da velge mellom fødsel og ks. Men vet jo også at det er blitt mye strengere med ks nå de siste åra, og at det sikkert er individuelt fra sykehus til sykehus. Men om det er noen her som har noe erfaring med dette vil jeg gjerne høre om det
Gammel 26-09-2014, 20:13   #2
Therese32
Medlem

Therese32 sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 410
Therese32 vil raskt nok bli berømt.Therese32 vil raskt nok bli berømt.
Sv: når snudde babyen din seg?

for ikke så mange dager siden...og hun har holdt seg der noen dager,er uke 32 imorgen...men babyen kan jo fortsatt snu seg og turne rundt er fortsatt noen uker igjen...

vet ikke helt når en skal bekymre seg over leie egentlig...men det er vel sikkert et par uker før ? mulig noen andre har bedre svar enn meg..
Gammel 28-09-2014, 01:32   #3
Tuva78
Seniormedlem

Tuva78 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Nordland
Meldinger: 1,753
Tuva78 har et ubeskrivelig bra rykte.Tuva78 har et ubeskrivelig bra rykte.Tuva78 har et ubeskrivelig bra rykte.Tuva78 har et ubeskrivelig bra rykte.Tuva78 har et ubeskrivelig bra rykte.Tuva78 har et ubeskrivelig bra rykte.Tuva78 har et ubeskrivelig bra rykte.Tuva78 har et ubeskrivelig bra rykte.Tuva78 har et ubeskrivelig bra rykte.Tuva78 har et ubeskrivelig bra rykte.Tuva78 har et ubeskrivelig bra rykte.

Ikke legg så mye vekt på leie før du kommer til uke 36, du stresser deg bare opp med det. God tid å snu seg flere ganger innen termin

Her var nr 3 i seteleie helt frem til uke 39, snudde seg uka før fødsel.
Nr 4 turnet mye rundt på slutten, hadde god plass til tross for sine 4,4 kg. Var vel i seteleie annenhver uke, og endte i tverrleie til igangsettelsesdagen, men ble da "veiledet" ned til hodeleie. Trengte bare en liten dytt, var ikke snakk om noe problematisk vending.
Hvis hun her holder det gående på samme måte, (har turnet en god del rundt, men har ikke blitt sjekket leie enda på ul) har vi en avtale om å prøve å snu før igangsetting. Orker ikke tenke så mye på det enda, regner med hun turner rundt flere ganger innen vi kommer så langt.

Men om hun ender opp i seteleie, og det ikke går å snu, så vet jeg ikke helt hva jeg vil.. Setefødsel og KS er like gærnt, tenker jeg.

Tuva78 er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-09-2014, 15:42   #4
lenore86
Supermedlem

lenore86 sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Meldinger: 1,341
lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.

Ja, er jo helt sant at det ennå er tidlig. Men det fikk meg alikevel til å tenke på dersomatte, hvisomatte Men satser jo helt klart på at han skal snu seg før fødsel
Gammel 13-05-2015, 08:45   #5
Silla
Supermedlem

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 469
Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.

Ser at dette er en gammel tråd, men tenkte å bare skyte inn et innlegg likevel tilfelle andre lurer på det samme. Jeg fødte min første i sete. Hun festa seg veldig tidlig, ca uke 30. Mulig hun lå sånn lengre også. Fikk time til vending i uke 38, men hun ble født på 37+0. Riene er de samme som med hodefødsel. Og hodet er uansett det største på kroppen, så så lenge det ikke er en veldig tung baby så går det sikkert like greit med sete. Det er bare flere folk inne på fødestua og det er en lege som må ta imot istedet for jordmor. Hos meg tok de røntgen av bekkenet for å sjekke at det var stort nok også.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 03:45.