Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-02-2015, 20:33   #1
Turbo
Supermedlem

Turbo sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 630
Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.
Hjelp! Avkortet ulønnet pemisjon - hvor mange ukers varsel?

Er det noen som kan hjelpe med litt her...

Jeg fikk barn 10 januar 2014, har avviklet lønnet pemisjon og gikk over i ulønnet pemisjon 23 desember 2014. Jeg hadde søkt om ulønnet permisjon fra desember til august 2015 siden vi ikke regnet med å få noen barnehageplass. Nå viser det seg at vi har vært så heldige å få plass og jeg ønsker med dette å begynne å jobbe igjen. Jeg sendte mail til vår HR avdeling i forrige uke om min situasjon og ønske om å komme tilbake i jobb tidligere (det er ikke ansatt noen midlertidig i min stilling).

I dag fikk jeg mail om at jeg ikke kan komme tilbake til jobb FØR 3 august som avtalt!

Må si jeg er litt satt ut og lurer på om dette er lov? Er det noen som vet hvor mange ukers varsel en arbeidsgiver kan kreve? Ser jo at arbeidsgiver krever 12 ukers varsel ved permisjon mer enn 1 år, så det burde vel være noe som støtter opp om dette den andre veien også"

Setter stor pris på alle som kjenner noe til dette.
Gammel 25-02-2015, 07:59   #2
Turbo
Supermedlem

Turbo sin avatar

Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.
Sv: Hjelp! Avkortet ulønnet pemisjon - hvor mange ukers varsel?

Skriver svar til meg selv jeg

Arbeidsgiver har styringsrett. Så dette er bare til info til dere andre gravide at husk å legg inn en linje i deres kontrakt med deres arbeidsgiver at dere kan komme tilbake på kortere varsel som f eks ved å få barnehageplass så har dere muligheten om arbeidsgiver skulle oppføres seg slik som min. Etter 13 år der og mye innlagt arbeidsinnsats fra min side er jeg ganske skuffet over behandlingen, men det er vel på tide å komme seg videre.
Gammel 25-02-2015, 09:05   #3
Røya
Medlem

Røya sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 384
Røya vil raskt nok bli berømt.

Huff, så dumt, Turbo, men takk for opppdateringen. Greit å gjøre andre oppmerksom på dette.

Hva gjør du nå da? Takker nei til plassen og tar permisjon som planlagt? Søker deg jobb andre steder?

Røya er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-02-2015, 09:52   #4
vbt
Medlem

vbt sin avatar

Medlem siden: May 2014
Sted: Oslo
Meldinger: 266
vbt er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Søk andre jobber, hvis de etter 13 år ikke ønsker deg tilbake, så trenger ikke du å ha lojalitet til de.

Men for se det fra arbeidsgiversside, så er budsjettene for året lagt, og arbeidsoppgaver fordelt. Arbeidsgiver ønsker alltid forutsigbarhet, men det går det også an å kommunisere på en fornuftig måte, og de har jo i praksis aldri lengre synligget enn lengden på oppsigelsestiden til den enkelte.

SA 6+2 mai 2014
Vilblitre på SG

Sist endret av vbt; 25-02-2015 kl 09:57.
vbt er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-02-2015, 13:56   #5
LivsGnist
Seniormedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Meldinger: 2,860
Blogginnlegg: 38
LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.

Da hadde jeg også vurderet andre plasser
Gammel 26-02-2015, 23:24   #6
Turbo
Supermedlem

Turbo sin avatar

Ja, ikke noe blivende sted. Jeg blir hjemme med begge barna i bhg. Vanskelig å få plass og ved hovedopptaket i mars har jeg ikke søskenprioritering lenger, så tørr rett og slett ikke si fra meg plassen. Blir mye hagearbeidet og husfiksing

Det er større omorganiseringer og det ligger en sluttpakke som de sikkert vil prøve slippe å utbetale, men is i magen skal jeg ha for de skal få lov til å betale sluttpakke før jeg søker noe nytt. Jobber i et globalt selskap med amerikansk personalbehandling og det kan til tider være tøft...

Viktig å dele erfaringer med gravide og kommende gravide så dere kan lære av min lille blemme

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:34.