Større stilling rett før permisjon.... Regler ved å tiltrå stilling..
Jeg har blitt forbigått ved en økning av fast stilling tidligere i svangerskapet. Har nå blitt lovet å få denne stillingen etter kamp med forbundet. Problemet er at jeg går snart ut i permisjon og at jeg er sykemeldt fram til da..
Jeg har forstått det slik man må jobbe for å kunne tiltrå stillingen. Men må man jobbe fult? Eller e det nok å være friskmeldt en viss prosent? Jeg er villig til å ofre litt for å rekke tiltrå denne stillingen.. Om jeg så må jobbe en hel dag siste dagen før permisjonsstart.... Noe jeg vet jeg egentlig ikke bør eller greier men for å tjene økonomisk på dette gjør jeg absolutt dette... (Som forøvrig bare er en overgang fra vikariat til fast stilling samme prosent) arb giver forskutterer lønna mi og jeg har endel tillegg som jeg ikke får utbetalt fra nav.. Så det et noen tusen jeg går glipp av om nav skal betale meg den prosenten som nå er vikariat.. (Feriepengegrunnlag, og div tillegg)
Sv: Større stilling rett før permisjon.... Regler ved å tiltrå stilling..
Du er nødt til å jobbe 100 %. Er du sykemeldt gjelder lønnen du hadde når du ble SM. Men ring nav for å spørre om én dag i 100 % er nok. Og hvordan dere praktisk gjør det (arbeidsgiver må sende inn opplysninger basett på riktige opplysninger også).
Kjipt at duhar blitt forbigått (!!). Skulle tro de visste bedre enn som så I 2015.. godt det ordnet seg, men det koster jo litt.. :-/