Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Svangerskapsomsorg og fosterutvikling
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-07-2016, 12:21   #1
TreErLikFamilie
Medlem

TreErLikFamilie sin avatar

Medlem siden: Jun 2015
Meldinger: 174
TreErLikFamilie er på vei til noe stort.
Hcg og tidlig ultralyd

Jeg vet ikke om dette er riktig sted å legge dette men prøver....

Jeg tok hcg på torsdag, da var jeg ca 5+0. Fikk svaret når jeg var hos legen idag og han startet med å spørre meg om jeg hadde begynt å blø enda?! Han ga meg ikke hcg nivået bare sa at han syns det var altfor lavt. Når jeg spurte sa han det var 3400! Da begynte jeg nesten å le for alt jeg har lest meg til tilsier at 5+0 +/- en dag eller to så er dette faktisk litt høyt! Er der noen av dere som har fått målt? Fikk målt igjen idag som jeg får svar på imorgen).

Så tok han utvendig ultralyd av meg (jeg er så sint for at jeg lot han gjøre det). Idag er jeg altså ca 5+4 og han så absolutt ingenting, bare en liten strek i livmoren. Jeg spurte han om det ikke var voldsomt tidlig med utvendig ul og han mente bestemt at han burde i det minste sett en fostersekk eller et lite svart område, ikke bare en grå strek. Så jeg gikk derfor kjempeforvirret og lei meg.

Noen som har erfaring med utvendig ul, hcg eller begge?

Mitt første innstinkt var å løpe til innvendig ul privat, men har skjønt at det kan være vanskelig å se noe særlig 5+4 og at jeg da kanskje bare blir enda reddere. Han spurte meg også flere ganger om jeg hadde tisset i morges, for blæren min var tom, noen som vet om dette har noe å si på bildene?

TreErLikFamilie er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-07-2016, 15:25   #2
Venter
Supermedlem

Venter sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Meldinger: 706
Venter vil raskt nok bli berømt.
Sv: Hcg og tidlig ultralyd

Sitat:
Opprinnelig postet av TreErLikFamilie Vis post
Jeg vet ikke om dette er riktig sted å legge dette men prøver....

Jeg tok hcg på torsdag, da var jeg ca 5+0. Fikk svaret når jeg var hos legen idag og han startet med å spørre meg om jeg hadde begynt å blø enda?! Han ga meg ikke hcg nivået bare sa at han syns det var altfor lavt. Når jeg spurte sa han det var 3400! Da begynte jeg nesten å le for alt jeg har lest meg til tilsier at 5+0 +/- en dag eller to så er dette faktisk litt høyt! Er der noen av dere som har fått målt? Fikk målt igjen idag som jeg får svar på imorgen).

Så tok han utvendig ultralyd av meg (jeg er så sint for at jeg lot han gjøre det). Idag er jeg altså ca 5+4 og han så absolutt ingenting, bare en liten strek i livmoren. Jeg spurte han om det ikke var voldsomt tidlig med utvendig ul og han mente bestemt at han burde i det minste sett en fostersekk eller et lite svart område, ikke bare en grå strek. Så jeg gikk derfor kjempeforvirret og lei meg.

Noen som har erfaring med utvendig ul, hcg eller begge?

Mitt første innstinkt var å løpe til innvendig ul privat, men har skjønt at det kan være vanskelig å se noe særlig 5+4 og at jeg da kanskje bare blir enda reddere. Han spurte meg også flere ganger om jeg hadde tisset i morges, for blæren min var tom, noen som vet om dette har noe å si på bildene?
Kjære deg
Vet at ved innsett ved IVF skal blæra være full for at de lettere skal få til innsett... Ellers kan jeg ikke svare deg så mye

Supert HCGnivå da!

Jeg skal ikke ha tidlig UL før i uke 9! Og da er det pga IVF!
Venter er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-07-2016, 23:50   #3
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Synes ikke du skal legge vekt på legen her, han vet tydeligvis ikke hva han prater om Det kan umulig være en gynekolog?! Og en allmennlege er nettopp det, ikke ekspert på noe spesielt, men kan litt om mye.. Og akkurat dette kunne han ikke særlig om.. Er ingen grunn til at du skulle blø med så høy HCG! Bare tull! Og selvfølgelig ser man ikke noe på utvendig ultralyd så tidlig, du har helt rett Du kan nok se noe på ultralyd denne uka (innvendig), klarer du å få en time til Fredag f.eks? Og hos en gynekolog.. Eller noen som jobber med ultralyd. Eller du kan vente om du klarer det, skjønner i alle fall at du føler deg dårlig etter denne opplevelsen! Jeg ville ikke lagt så mye vekt på det som sagt
Gammel 26-07-2016, 10:36   #4
Emi
Supermedlem

Emi sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Meldinger: 987
Emi er på vei til noe stort.

jeg tror legen du var til var på en skikkelig megabærtur....

...............................
Emi er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-07-2016, 13:51   #5
TreErLikFamilie
Medlem

TreErLikFamilie sin avatar

Medlem siden: Jun 2015
Meldinger: 174
TreErLikFamilie er på vei til noe stort.

Hcg var på 10000 igår. Denne gangen hadde iallefall legen konsultert med vakthavende gynekolog på senteret før han ringte. Og gynekologen mente at den stigningen var innenfor normalen, og satte også opp en time til innvendig ul på torsdag da er jeg akkurat 6 uker så håper da at vi får sett noe.

TreErLikFamilie er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-07-2016, 14:36   #6
Venter
Supermedlem

Venter sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av TreErLikFamilie Vis post
Hcg var på 10000 igår. Denne gangen hadde iallefall legen konsultert med vakthavende gynekolog på senteret før han ringte. Og gynekologen mente at den stigningen var innenfor normalen, og satte også opp en time til innvendig ul på torsdag da er jeg akkurat 6 uker så håper da at vi får sett noe.
Så bra!
Og heldiggris!!! Jeg er 6 uker i dag, og har enda tre uker igjen å vente på UL. Gynkontoret jeg bruker har faktisk helt stengt ut denne uka!
Gammel 26-07-2016, 22:31   #7
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, det var bedre behandling! Man kan ikek tulle med slike ting, er man usikker så skal man ikke TRO, man skal konferere med noen som VET. Gah, blir så oppgitt av slikt.. Kjempe flott for det at du får innvendig ultralyd! Ikke sikkert de kan se kjempe mye, men med disse tallene er det bare et tidsspørsmål!! Var det på gynekologisk på sykehuset du skal?

Du vil ikke kjøpe den en time før da, venter? Jeg er så spent Kan ikke tenke meg til hvor spent du er
Gammel 26-07-2016, 23:28   #8
Venter
Supermedlem

Venter sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post
Ja, det var bedre behandling! Man kan ikek tulle med slike ting, er man usikker så skal man ikke TRO, man skal konferere med noen som VET. Gah, blir så oppgitt av slikt.. Kjempe flott for det at du får innvendig ultralyd! Ikke sikkert de kan se kjempe mye, men med disse tallene er det bare et tidsspørsmål!! Var det på gynekologisk på sykehuset du skal?

Du vil ikke kjøpe den en time før da, venter? Jeg er så spent Kan ikke tenke meg til hvor spent du er
Skal ikke kuppe tråden helt men dette er eneste gyn i området som klinikken godkjenner, det er en annen også som ikke er godkjent, men der er det laaaaange lister
Gammel 27-07-2016, 12:25   #9
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Medlem siden: Sep 2015
Meldinger: 205
Symre er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Så flott at du har så fin stigning på hcgverdiene dine TreErLikFamilie! Lover godt, masse lykke til på ordentlig UL! Og ikke minst; gratulerer og velkommen hit. Nå skal spiren bli
Gammel 27-07-2016, 18:08   #10
Meo
Veteranmedlem

Meo sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Larvik
Meldinger: 3,242
Blogginnlegg: 30
Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.

Masse, masse lykke til i morgen, TreErLikFamilie! Jeg tror dette går veien altså

jan '06
juli '10

Fellesdrømmen brast 8+0, 24. august 2016

Hvordan jeg takler det og livet ellers?
www.forfatterfrue.no
Meo er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:24.