Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i november og desember
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-09-2016, 19:42   #91
spøkelsesmamma
Supermedlem

spøkelsesmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2013
Meldinger: 1,480
spøkelsesmamma er som en uslipt juvél.spøkelsesmamma er som en uslipt juvél.spøkelsesmamma er som en uslipt juvél.
Sv: November/Desembers håndarbeidstråd

Sitat:
Opprinnelig postet av Mynona Vis post
Er det noen her som har eller vet om hvor jeg kan finne/kjøpe oppskrift på en fin kjole? Jeg har litt lyst å prøve meg på å strikke en kjole hun kan bruke til jul. Da er hun jo ca 2 mnd gammel så må være en kjole i rett størrelse og da. Gjerne en som det ikke er FOR mye dill med! Det er en oppskrift på kjole i Nøstebarnheftet mitt her, men der er det en hel masse mønster og det skal hekles kanter og en masse greier. Jeg kan ikke hekle, selv om youtube sikkert kan lære meg det... Det trenger ikke å være suuuuuuperenkelt, men gjerne ikke så alt for avansert heller! Egentlig fint hvis jeg for det meste kan ha fokuset et annet sted når jeg strikker!
litt igjen jeg... Har du sett på Pickles? Jeg synes de har mye fint. Denne http://www.pickles.no/en-liten-finkjole/ kan kanskje passe til en liten snuppe til jul?

spøkelsesmamma er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-09-2016, 20:10   #92
Venter
Supermedlem

Venter sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Meldinger: 706
Venter vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Er det noen her som har eller vet om hvor jeg kan finne/kjøpe oppskrift på en fin kjole? Jeg har litt lyst å prøve meg på å strikke en kjole hun kan bruke til jul. Da er hun jo ca 2 mnd gammel så må være en kjole i rett størrelse og da. Gjerne en som det ikke er FOR mye dill med! Det er en oppskrift på kjole i Nøstebarnheftet mitt her, men der er det en hel masse mønster og det skal hekles kanter og en masse greier. Jeg kan ikke hekle, selv om youtube sikkert kan lære meg det... Det trenger ikke å være suuuuuuperenkelt, men gjerne ikke så alt for avansert heller! Egentlig fint hvis jeg for det meste kan ha fokuset et annet sted når jeg strikker!
fra mars
Jeg stemmer for Little Sister Dress av Tora Frøseth, den kan lastes ned gratis fra ravelry
Venter er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-09-2016, 20:33   #93
Mynona
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2015
Meldinger: 1,086
Mynona er på vei til noe stort.

Takk for tips
Gammel 11-09-2016, 20:44   #94
Sunny423
Medlem

Medlem siden: May 2015
Meldinger: 422
Sunny423 er på vei til noe stort.

Lene holme samsøes hefter har mye fint og enkelt. Bella tunika og hjertetunika feks. Heftene heter babystrik på pinde 3 og babystrik på pinde 3.5-4
Gammel 12-09-2016, 09:17   #95
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Så fine plagg, Mynona! Viiirkelig i siget! Hvilken størrelse laget du i dressen?

Jeg slår også en slag for Bellakjolen! Den laget jeg til nr.4! Hadde akkurat lært meg å strikke Litt mønster da, så kanskje det er vanskelig (og så er det på Dansk ). Ulempen igjen er at man må kjøpe hefte for å få oppskriften, det synes jeg er sååå irriterende, jeg er så lite flink å planlegge Så når jeg skal ha et mønster, så må jeg ha det ASAP. Har ikke mye tid å strikke på (kl.9-23/24) så irriterende å måtte vente mange dager da

Skal sjekke ut de andre kjolene og, var jo mye fine tips her
Gammel 12-09-2016, 17:40   #96
Mynona
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post
Så fine plagg, Mynona! Viiirkelig i siget! Hvilken størrelse laget du i dressen?
Dressen er i str 0-6 mnd. Det er den minste str som er oppgitt i heftet her. Så den er nok litt stor til å begynne med, men da håper jeg den til gjengjeld passer de aller kaldeste månedene. Syns den virker veldig god, så kommer nok til å strikke større størrelser av den etter hvert tror jeg. Oppskriftene går jo helt opp til 3 år faktisk.

Er bilde av en liten baby med dressen på i heftet og babyen drukner jo litt i den!
Men nå har jeg bestilt ullfleece i str 50/56 så satser på at den passer helt i starten!
Gammel 12-09-2016, 17:45   #97
Mynona
Supermedlem

Det er visst tilbud på garn på Europris denne uken. Jeg har ikke vært innom og sjekket hva de har, men hva kan det brukes til? Jeg som ikke egentlig strikker så mye, pleier å holde meg til anbefalingene i oppskriftene. Så nå som jeg har strikket til nøstebarn oppskrifter så har jeg brukt to tråds merinoull som anbefalt og når jeg har strikket Skappelgenser har jeg brukt det som er anbefalt til skappelgenser. Så hva kan Garn fra Europris brukes til? Kan jeg f.eks strikke Little Sister dress i noe av garnet derfra?
Gammel 12-09-2016, 17:56   #98
Venter
Supermedlem

Venter sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Meldinger: 706
Venter vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Det er visst tilbud på garn på Europris denne uken. Jeg har ikke vært innom og sjekket hva de har, men hva kan det brukes til? Jeg som ikke egentlig strikker så mye, pleier å holde meg til anbefalingene i oppskriftene. Så nå som jeg har strikket til nøstebarn oppskrifter så har jeg brukt to tråds merinoull som anbefalt og når jeg har strikket Skappelgenser har jeg brukt det som er anbefalt til skappelgenser. Så hva kan Garn fra Europris brukes til? Kan jeg f.eks strikke Little Sister dress i noe av garnet derfra?

Det kan du godt gjøre ja Bare se på pinnestørrelse og ca løpemeter på garnet.
Venter er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-09-2016, 21:11   #99
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Kan ta det her, Mynona - har du sett Fuglemammas omslagsbody?! Den er så søt! Og kjekk, og enkel - det er bare rette og vrange masker Og så nyttig, ikke minst.. Kan det være noe å strikke? Så føles det ikke så kjipt å være så lite bevegelig (jmf. symfysen)
Gammel 14-09-2016, 21:23   #100
Mynona
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post
Kan ta det her, Mynona - har du sett Fuglemammas omslagsbody?! Den er så søt! Og kjekk, og enkel - det er bare rette og vrange masker Og så nyttig, ikke minst.. Kan det være noe å strikke? Så føles det ikke så kjipt å være så lite bevegelig (jmf. symfysen)
Nei det har jeg ikke, renner ikke over med oppskrifter her akkurat så nå har jeg snart strikka alt som er i nøstebarnheftet mitt her

Jeg merker at jeg ikke er suuuuperkonsentrert om dagen da, så får se hvor bra det går med strikkingen fremover.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 00:49.