Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Tvillinger og trillinger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-04-2012, 12:26   #51
Petroline
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 41
Petroline er på vei til noe stort.
Sv: Skravle i Mars?

Sitat:
Opprinnelig postet av snartforeldre Vis post
Hei. Bare ett lite spørsmål. Hvordan vet du at de er toeggede. Kan være eneggede om de har hver sin morkake. Da har de bare delt seg veldig tidlig, og på den måten fårr hver sin morkake. Det har i alle fall sykehuset sagt til meg. Er det forskjellig kjønn så er det en selvfølge, men du er jo ikke så langt på vei at de har kunnet se det riktig enda, eller? Sånn som jeg forstod det på sykehuset, så kan de ikke si om mine er toegget eller ikke. Ser ut for at det er to jenter i magen, men de har hver sin morkake. Og eneste måten å finne ut om de er en eller toegget, er å enten ta en test når tvillingene er født, eller rett og slett å se når de er ett år. Er de like som to dråper vann, så er det enegget, dersom de er ulik når de er ett år, er det etter alt å dømme toegget. Mulig jeg tar feil, men det er det st.olavs har sagt til meg hver gang jeg har vært der.
Man kan se det på UL i uke 12 da kan man se etter et spesielt tegn, lambdategn, i skillet mellom tvillingene. Hvis man ikke ser dette, skal man følges som at det er eneggede for å være på den sikre siden
Gammel 18-04-2012, 13:30   #52
svingen
Medlem

Medlem siden: Sep 2011
Meldinger: 135
svingen vil raskt nok bli berømt.svingen vil raskt nok bli berømt.

Gratulerer så mye Petroline! Fortell gjerne mer om fødselen hvis du ønsker.

Jeg er i sengeleie, fikk premature rier forrige uke. De klarte å stoppe de, de hadde heller ikke påvirket livmorhalsen så den var fortsatt lang. Dermed fikk jeg komme hjem etter 2 dager på Obs.posten mot at jeg hold sofaen frem til jeg er i uke 34. Det blir en uke til. Skal på kontroll på tirsdag så det blir spennende. Etter uke 34 kunne jeg leve som normalt igjen for da var det ikke så skummelt hvis de kom.
Tydelig at sengeleie fungerer, har ikke hatt en eneste kynner eller murring siden jeg kom hjem. Magen er myk og fin. Ingenting som tyder på fødsel her på noen uker.
svingen er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-04-2012, 16:09   #53
Petroline
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 41
Petroline er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av svingen Vis post
Gratulerer så mye Petroline! Fortell gjerne mer om fødselen hvis du ønsker.

Jeg er i sengeleie, fikk premature rier forrige uke. De klarte å stoppe de, de hadde heller ikke påvirket livmorhalsen så den var fortsatt lang. Dermed fikk jeg komme hjem etter 2 dager på Obs.posten mot at jeg hold sofaen frem til jeg er i uke 34. Det blir en uke til. Skal på kontroll på tirsdag så det blir spennende. Etter uke 34 kunne jeg leve som normalt igjen for da var det ikke så skummelt hvis de kom.
Tydelig at sengeleie fungerer, har ikke hatt en eneste kynner eller murring siden jeg kom hjem. Magen er myk og fin. Ingenting som tyder på fødsel her på noen uker.
Svingen, så kjedelig at du har fått sengeleie. Heldigvis ikke lenge igjen! Stå på, du er kjempeflink!
Har skrevet litt her inne om fødselen, men kan kanskje skrive litt mer detaljert her:
Vel, vannet gikk plutselig og uventet da jeg var 34 uker akkurat. de gjør jo da, som du vet, ikke noe for å stoppe fødselen, men man blir jo lagt inn siden det er prematurt og tvillinger. Inne konstanterte de at alt så fint ut med tvillingene, og da var det bare å vente på at ting skulle sette igang. Det gjorde det, litt over 1 døgn etter at vannet gikk. fikk det jeg trodde var kynnere med litt ubehag, men som viste seg å være ganske fine rier. CTG viste at barna hadde det fint. Ble flyttet fra obs posten til føden 4 timer senere, da hadde jeg hatt tilbud om overflytting en stund, men jeg trivdes på obs.posten. Da hadde jeg vel 3cm, og JM røsket litt der nede. Hadde fortsatt veldig lite smerter, var virkelig fullt oppegående. Snart var det 4-5cm åpning, og da ville de gi epidural siden det var tvillinger. (men tro meg, den hadde jeg ikke behov for, for det var virkelig lite smerter fram til nå). Etter at epiduralen var satt, som forøvrig bare virket halvsidig (noe jeg var fornøyd med, for da kunne jeg kjenne det lille vonde som var), tok det kort tid før det var 7-8cm, og da hadde jeg begynt å kjenne pressetrang. Gikk vel 1t til, så var det full åpning, og jeg var veldig pressklar. begge tvillingene lå i hodeleie. Pressriene var det eneste som var vondt, dvs det var vondt når hodet på nr 1 skulle skjære ut. nr. 2 kom veldig greit etter at de tok vannet. Litt ubehagelig følelse når de tar vannet mens ungen enda ligger litt høyt. Alt i alt gikk fødselen supergreit, og jeg var oppe på beina med en eneste gang! kun JM styrt fødsel, og to supre gutter ble resultatet. de har klart seg helt fint, og vi var hjemme 5 dager etter at de kom. Masse lykke til Svingen. Om du har noen spørsmål, så bare spør

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:24.