Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Tvillinger og trillinger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-09-2012, 22:52   #11
Petroline
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 41
Petroline er på vei til noe stort.
Sv: Hvor lenge er formen ok? - tvillinggravid

Håper blødningen var et engangstilfelle. Ikke noe morsomt det der. krysser fingrene

De fleste med tvillinger føder jo før termin. snittet er i uke 37, og mange føder lenge før det. er jo best å ha dem i magen så lenge som mulig. som jeg skrev har alt gått smertefritt, og vi reiste hjem fra sykehuset etter 5 dager, og det er sjelden senskader når de fødes etter uke 33/34. De fleste klarer seg bra.gyn mente forøvrig at aktivitetsnivået ikke hadde noe med prematur fødsel å gjøre (selv om jeg tror noe annet). Så er nok lurt å droppe skiturer og sykkelturer, men heller gå turer og ta ting i sakte tempo
Gammel 10-09-2012, 02:08   #12
Teeny
Seniormedlem

Teeny sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 2,602
Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg vil anbefale deg å få på plass tingene så kjapt som mulig - uten at du behøver å stresse for å gjøre det. Ting kan nemlig snu veldig fort når man venter tvillinger. Plutselig blir det veldig tungt og bekkenet slår seg vrangt, eller så svikter livmorhalsen såpass at man ikke får gjøre annet enn å holde sengen, osv. Noen er heldige og kan gå hele tiden uten plager eller risikofaktorer (annet enn at det er flerlinger), men jeg ville nok ikke ha gamblet for mye på dette. Bedre å bli positivt overrasket heller da. Men det er ofte vanskelig å komme seg ut for å handle de tingene man mangler den første tiden så da er det greit å ha på plass det man kan før de kommer
Gammel 16-09-2012, 23:36   #13
melise
Supermedlem

melise sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Sted: Buskerud
Meldinger: 663
melise har en strålende fremtid.melise har en strålende fremtid.melise har en strålende fremtid.melise har en strålende fremtid.melise har en strålende fremtid.melise har en strålende fremtid.melise har en strålende fremtid.melise har en strålende fremtid.melise har en strålende fremtid.melise har en strålende fremtid.melise har en strålende fremtid.

Oi, her er det lenge siden jeg har vært Må inn og snoke litt av og til

Angående formen, så er vel det veldig individuelt, jeg var i fin form til jeg var ca 20 uker på vei. Om man kan se forbi blødninger og spotting. Det satte jo bekymringene i sving, men vondter var det ikke mange av. 20 uker på vei ble jeg veldig plaget av gangsperre, og klarte ikke sitte.

Jeg ville gjort unna shopping, ting som må være på plass. Jeg ble bitt av shoppebasillen etter o.ul og det er jeg veldig glad for. Jeg ble lagt inn 23+2 med strengt sengeleie.Grunnet kort livmorhals. Lå på sykehus i 9 uker, for så hjem i uke 32, og sengeleie videre frem til uke 34. Da kunne jeg begynne å bevege meg smått.. Men da var muskelmassen borte, og magen doblet så hadde ikke sjangs. Glad for at jeg hadde handlet unna det meste

Så shop unna det viktigste mens du enda er i form. Man veit aldri hva som skjer Lykke til dere tvillinggravide! Gled dere

Våre 2 søte små ble født 06.04.11, 36+2
melise er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:25.