Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Tvillinger og trillinger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-07-2015, 19:12   #1
Loveheart
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2015
Meldinger: 8
Loveheart er på vei til noe stort.
Tidlig UL- mistanke om tvillinger?!

Hei Skriver her i håp om å bli noe klokere og høre andres erfaringer.
Var på Ul 5+5, så tidlig i utgangspunktet for å utelukke en xu.
De informerte om at dette var veldig tidlig, og at de muligens ikke kunne se noe.
Men det gjorde de, de fant først en med et bankende hjerte.
Deretter studerte de en svart tom sirkel med en strek inni.
De kunne ikke si sikkert hva dette er, kun at det kunne være væske. ELLER en tvilling som var befruktet noe senere.
De sa at de ikke hadde sett den med hjertebank om vi hadde kommet en dag før. Så nå sitter jeg igjen etter ul og lurer veldig på om jeg kan ha "mistet" en tvilling, eller om det kan være en tvilling som ble befruktet noe senere og dermed ikke var synlig på ul så tidlig. Har ikke hatt annet en en mini festeblødning, som knapt kan kalles blødning..
Skal bestille meg en privat ul rundt uke 12, men det er lenge å vente til da..
Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (48.0 KB, 16 visninger)

Sist endret av Loveheart; 10-07-2015 kl 19:17.
Loveheart er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-07-2015, 00:03   #2
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tidlig UL- mistanke om tvillinger?!

Jeg synes kanskje den lille ser for liten ut til å være fostersekk. De kan så klart ha ulik form, men hva synes du selv - var dette bildet du fikk med deg det klareste gyn klarte å få fram?

2 egg slippes på samme dag og befruktes i løpet av 0-2 døgn ca, så en liten forskjell i starten kan det bli, men da tror jeg fostersekken burde Vært større og en liten grå flekk (fosteret) vært å se i alle fall.

Mine gjetninger da, oppdater når du vet! Uansett supert at det ikke var ex.u!
Gammel 11-07-2015, 00:31   #3
Loveheart
Juniormedlem

Takk for svarFikk ikke noe mer som viste begge to sirklene nei:/ men har av hjertet som slo<3 Jeg er veldig usikker og forvirret. For jordmor snakket om at det gikk an at de ble befruktet på forskjellige dager, som ved tilfeller der barna har forskjellige fedre. Nå er ikke det tilfelle her da. Også understreket de flere ganger at dette var så tidlig at de ikke trodde de ville se noe som helst. Så det var visst flaks at de fant et hjerte. Så om det er et døgn eller to imellom kan det vel være mulig.
Evt om det er en som har slutter å utvikle seg.
Blir gal av å ikke vite dette. Også er det vel veldig forskjellig og store variasjoner.
Jeg så et bilde til en annen innpå her som hadde to i magen, med to forskjellige størrelser, hvor det ble noe av den minste.

Har hatt relativt høy hcg, nesten 750 14 dg etter eggløsning. Og over 300 på dag 12. Sammenlignet med en annen jeg snakket med som hadde 750 på 4+6( 20dg). Fikk også positiv test 8 dager før mensen. Så derfor klarer jeg ikke slå meg til ro med at det kun er en når den andre rundingen er på bilde..

Er uansett veldig lettet for at det er en der inne og ikke utenfor livmor. Etter nylig eggleder betennelse og beskjed fra gyn om faren for Steril og ex.u er det veldig godt å se at alt er normalt til nå

Sist endret av Loveheart; 11-07-2015 kl 00:35.
Gammel 11-07-2015, 11:00   #4
Troya
Medlem

Troya sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 269
Troya vil raskt nok bli berømt.

Nå har du vært veeeeeeldig tidlig på UL. Vet om de så ikke får sett noe før uke 7 selv om alt er bra og i rute. De små vokser veldig i rykk og napp. Ei venninne av meg blei flyttet frem og tilbake +/- en uke flere ganger (hadde høy rissiko svangerskap. derfir mange UL)
Hadde jeg vært deg, ville jeg bestilt UL i uke 7-8 for å se om den andre er der eller ikke. Har og venner som har blitt gravide med to, mens den ene ikke blei til noe. der det gikk gale i uke 4-5 ich. Mens den andre lever i beste velgående i dag

Troya er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-07-2015, 20:37   #5
Loveheart
Juniormedlem

Takk for svar Troya
Ja, ekstremt tidlig. Og mye kan jo skje framover, også med det bankende hjerte.
Godt å høre at det varierer sånn og at flere ikke har sett noe før uke 7. Har hatt en sterk følelse på tvillinger fra jeg fikk positiv test så når de fant dette klarer jeg ikke slå meg helt til ro med at det kun er en.
Skal bestille meg en ny ul time om noen uker.
Er uke 6 nå.
Gammel 11-07-2015, 20:38   #6
Loveheart
Juniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Troya Vis post
Nå har du vært veeeeeeldig tidlig på UL. Vet om de så ikke får sett noe før uke 7 selv om alt er bra og i rute. De små vokser veldig i rykk og napp. Ei venninne av meg blei flyttet frem og tilbake +/- en uke flere ganger (hadde høy rissiko svangerskap. derfir mange UL)
Hadde jeg vært deg, ville jeg bestilt UL i uke 7-8 for å se om den andre er der eller ikke. Har og venner som har blitt gravide med to, mens den ene ikke blei til noe. der det gikk gale i uke 4-5 ich. Mens den andre lever i beste velgående i dag
De som det gikk gale med med tvillingen i uke 4-5, vet du om de blødde noe/merket noe?
Gammel 11-07-2015, 21:01   #7
Troya
Medlem

Troya sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 269
Troya vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Loveheart Vis post
De som det gikk gale med med tvillingen i uke 4-5, vet du om de blødde noe/merket noe?
Nei, ingen blødning. Det var mer en slik BO på den ene. Mens den andre er en helt fin liten krabat i dag

Troya er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:22.