Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Tvillinger og trillinger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-03-2012, 13:06   #11
Petroline
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 41
Petroline er på vei til noe stort.
Sv: Skravle i Mars?

Sitat:
Opprinnelig postet av Scarlett Vis post
Bare si at jeg er her jeg og... Har endelig senket skuldrene etter TTTS-operasjonen, men nå er livmorhalsen kort..
Så godt å høre at du har senket skuldrene! Hvor hyppig er du på UL nå? Kjedelig at cervixen er kort, men hvor lang er den da? og er du straks 24 uker nå? (altså stemmer tickeren din?) og hvilke forhåndsregler må du ta?
Gammel 03-03-2012, 13:32   #12
Scarlett
Supermedlem

Scarlett sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Sted: Trøndelag
Meldinger: 843
Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.

UL hver 14 dag nå ca. Cervixen er grei, men de kunne tenkt seg at den skulle vært lengre.. 23mm på sist måling. Ta det med ro og lytt på kroppen er det jeg skal gjøre. Prøve å ikke løfte så mye.. Tickeren stemmer..
Gammel 05-03-2012, 13:32   #13
Minella
Medlem

Medlem siden: Nov 2011
Sted: Bergen
Meldinger: 96
Minella har en aura rundt seg.Minella har en aura rundt seg.

Da har vi fått alle detaljer, og reiser til Hamburg i morgen for å vurdere om det er mulig å foreta laseroperasjon mot TTTS. To av trillingene viser tydelige tegn til å være påvirket, mens den tredje virker som om den har sluppet unna det verste, selv om de er eneggete. Håper alt går som det skal.

Ha en fin uke alle sammen!
Minella er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-03-2012, 13:43   #14
Scarlett
Supermedlem

Scarlett sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Meldinger: 843
Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.

Krysser alt som krysses kan!
Gammel 06-03-2012, 22:21   #15
Petroline
Juniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Minella Vis post
Da har vi fått alle detaljer, og reiser til Hamburg i morgen for å vurdere om det er mulig å foreta laseroperasjon mot TTTS. To av trillingene viser tydelige tegn til å være påvirket, mens den tredje virker som om den har sluppet unna det verste, selv om de er eneggete. Håper alt går som det skal.

Ha en fin uke alle sammen!
Masse lykke til!!
Gammel 08-03-2012, 10:39   #16
svingen
Medlem

Medlem siden: Sep 2011
Meldinger: 135
svingen vil raskt nok bli berømt.svingen vil raskt nok bli berømt.

Godt at vi er flere som har tanker om fødselen. Da føler jeg meg ikke så alene. Velkommen hit Ivrig! Det er spennende å gå gravid med tvillinger.

Minella; håper det står bra til med dere. Er jo alvorlig det dere går igjennom.

På lørdag var vi på kurs med tvillingforeningen, det var veldig nyttig men samtidig så følte jeg de hele tiden tok frem worst case scenario. Spesiellt i perioden etter fødsel. amming 9-12 timer i døgnet, vi kunne visst glemme det meste av sosialt liv de første 3 måndene. Jeg forstår at det er krevende å ha to små babyer på en gang og at det krever sin mann og kvinne å få de inn i rutiner og samkjøre søvnmønster, men samtidig så ser jeg ikke for meg å miste alt det normale rundt meg. Altså jeg har jo to barn fra før av, hatt ukompliserte fødsel og barseltider og spesiellt med hun siste føler jeg alt var veldig enkelt. Kanskje jeg er naiv men jeg håper og tror at det blir lettere enn vi blir forespeilet. Jeg har jo tross alt to andre barn som også trenger sitt.

Når det gjelder fødsel så vi fikk vi veldig god informasjon, det var egentlig veldig godt. Jeg har jo hatt mange tanker og gruet meg veldig til det. Men nå når jeg fikk informasjon og forklaring på hvorfor løpet er lagt opp slik det er så er det på en måte litt lettere å akseptere at det blir en ren sykehusfødsel. Når jeg satt å hørte på jordmoren som pratet om dette så holdt jeg på å gråte flere ganger. Samboeren min måtte holde godt på meg..Nå i etterkant av kurset har jeg begynt å se frem til fødsel, og har begynt å tenke på hvordan vi kan få det til å bli en fin opplevelse selv om det ikke blir helt slik jeg hadde sett for meg i utgangspunktet. Jeg fikk også tips om å la jordmor henvise meg til gaiasamtale i forkant av fødsel for å snakke litt om fødselsangst i forhold til fødsel og tilrettelegging. Tenker jeg skal benytte meg av det.
svingen er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-03-2012, 14:25   #17
Petroline
Juniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av svingen Vis post
Godt at vi er flere som har tanker om fødselen. Da føler jeg meg ikke så alene. Velkommen hit Ivrig! Det er spennende å gå gravid med tvillinger.

Minella; håper det står bra til med dere. Er jo alvorlig det dere går igjennom.

På lørdag var vi på kurs med tvillingforeningen, det var veldig nyttig men samtidig så følte jeg de hele tiden tok frem worst case scenario. Spesiellt i perioden etter fødsel. amming 9-12 timer i døgnet, vi kunne visst glemme det meste av sosialt liv de første 3 måndene. Jeg forstår at det er krevende å ha to små babyer på en gang og at det krever sin mann og kvinne å få de inn i rutiner og samkjøre søvnmønster, men samtidig så ser jeg ikke for meg å miste alt det normale rundt meg. Altså jeg har jo to barn fra før av, hatt ukompliserte fødsel og barseltider og spesiellt med hun siste føler jeg alt var veldig enkelt. Kanskje jeg er naiv men jeg håper og tror at det blir lettere enn vi blir forespeilet. Jeg har jo tross alt to andre barn som også trenger sitt.

Når det gjelder fødsel så vi fikk vi veldig god informasjon, det var egentlig veldig godt. Jeg har jo hatt mange tanker og gruet meg veldig til det. Men nå når jeg fikk informasjon og forklaring på hvorfor løpet er lagt opp slik det er så er det på en måte litt lettere å akseptere at det blir en ren sykehusfødsel. Når jeg satt å hørte på jordmoren som pratet om dette så holdt jeg på å gråte flere ganger. Samboeren min måtte holde godt på meg..Nå i etterkant av kurset har jeg begynt å se frem til fødsel, og har begynt å tenke på hvordan vi kan få det til å bli en fin opplevelse selv om det ikke blir helt slik jeg hadde sett for meg i utgangspunktet. Jeg fikk også tips om å la jordmor henvise meg til gaiasamtale i forkant av fødsel for å snakke litt om fødselsangst i forhold til fødsel og tilrettelegging. Tenker jeg skal benytte meg av det.
Svingen, jeg så i en tråd i juniklubben, at du regnet med å bli igangsatt i uke 37.. Hvorfor regner du med det? har du eneggede? Jeg har angst for å måtte gå til uke 40, selv om jeg skjønner at tvillinggravide ofte igangsettes når man er slitne osv.men tror liksom ikke jeg blir igangsatt allerede i 37. kanskje jeg skal håpe at formen daler veldig de neste ukene... er ikke så lenge igjen for min del
Gammel 08-03-2012, 15:11   #18
svingen
Medlem

Medlem siden: Sep 2011
Meldinger: 135
svingen vil raskt nok bli berømt.svingen vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Petroline Vis post
Svingen, jeg så i en tråd i juniklubben, at du regnet med å bli igangsatt i uke 37.. Hvorfor regner du med det? har du eneggede? Jeg har angst for å måtte gå til uke 40, selv om jeg skjønner at tvillinggravide ofte igangsettes når man er slitne osv.men tror liksom ikke jeg blir igangsatt allerede i 37. kanskje jeg skal håpe at formen daler veldig de neste ukene... er ikke så lenge igjen for min del
Jeg har blitt forespeilet det, mest pga formen. Har vært 100% sykemeldt siden november og formen blir ikke akkurat bedre. Dessverre..
Det er jo ikke sikkert det blir uke 37. Kanskje uke 38? Uke 37 er par dager før 17.mai så den uken skjer det nok ingenting. Vi får nå se hva det blir til, er jo uansett en stund til enda. Men å gå til termin, det regner jeg ikke med.
svingen er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-03-2012, 18:13   #19
Wera
Medlem

Wera sin avatar

Medlem siden: May 2011
Meldinger: 188
Wera har en aura rundt seg.Wera har en aura rundt seg.

Ivrig! Velkommen hit til oss

Håper alt går bra Minella!! Krysser fingrene for trillingene dine!!

Ikke tenkt så mye på fødsel enda jeg. Er førstegangs så har ingenting å sammenlikne med. Nesten så jeg føler at det er bare greit. Ser på fødsel kun som noe jeg må klare meg igjennom på en eller annen måte. Ingen forhåpninger eller forventninger om noe som helst. Håper bare å slippe de største fødselsskadene slik at jeg slipper å tenke på det i tiden etterpå. Og selvfølgelig at tvillingene kommer fra det uskadd.

God helg alle
Gammel 10-03-2012, 23:35   #20
Minella
Medlem

Medlem siden: Nov 2011
Sted: Bergen
Meldinger: 96
Minella har en aura rundt seg.Minella har en aura rundt seg.

Hei alle sammen

Nå er vi vel hjemme igjen.

Enn så lenge har jeg tre levende jentefostre, men de neste ukene er kritiske. Det kan ha vært for sent for den minste på grunn av den utrolig raske forverringen vi opplevde. Det blir oppfølging med ultralyd hver uke fremover, så vi får bare vente å se. Nå har vi gjort det som kan gjøres.

Hvis noen vil lese en veldig lang rapport fra turen, så er den her.
Takk for gode tanker!
Minella er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:20.