Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Tvillinger og trillinger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-03-2012, 23:06   #21
Scarlett
Supermedlem

Scarlett sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Sted: Trøndelag
Meldinger: 843
Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.
Sv: Skravle i Mars?

Gammel 20-03-2012, 10:20   #22
Scarlett
Supermedlem

Scarlett sin avatar

Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.

Endelig føler jeg at jeg tørr å begynne skikkelig med redebygginga.. Etter operasjon og alt så ser det ut til at vi nå kan senke skuldrene og kanskje begynne å nyte svangerskapet..

Guttene i magen har det bra og de er ca like store. Det er ikke mye det er snakk om nei.. Jeg har en litt forkortet livmorhals, men den er stabil. Var inn på ekstra sjekk i går etter å ha hatt masse kynnere, har nesten ikke hatt det tidligere i svangerskapet, og nå kom det masse. Var til legen og sjekket det og det var fortsatt stabilt. Ligger på litt over 2 cm.

Jeg er ei skikkelig skravlehøne og begynner alltid å snakke med folk om jeg blir sittende å vente lenge. Og i går var intet unntak. Da var det gøy å komme hjem her og se at jeg har fått PM og det var en av de tvillinggravide her jeg har snakket med. Vi har vist en historie som er lett å kjenne igjen. Trivelig å møte noen in real life også.

Jeg er 26 uker i dag og begynner å bli svær.. Legen sa til meg i går at jeg var veldig gravid og kom til å bli stooooor! Jo større jo bedre svarte jeg, for da betyr det at de holder seg der inne.
Gammel 20-03-2012, 10:20   #23
Scarlett
Supermedlem

Scarlett sin avatar

Minella: Hvordan går det med dere? Tenker masse på dere i allefall...
Gammel 21-03-2012, 23:18   #24
Minella
Medlem

Medlem siden: Nov 2011
Sted: Bergen
Meldinger: 96
Minella har en aura rundt seg.Minella har en aura rundt seg.

Takkk for omtanken! Vi venter bare nå, ny ultralyd imorgen.

Så deilig å være over 26 uker i allefall Scarlett! Selv om de skal godgjøre seg lenge enda, er prosentene på deres side om noe i verste fall skulle komme i gang. Håper det holder seg stabilt. Jeg har hele 5! cm livmorhals, så her er det tett som bare det.
Minella er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-03-2012, 00:11   #25
Wera
Medlem

Wera sin avatar

Medlem siden: May 2011
Meldinger: 188
Wera har en aura rundt seg.Wera har en aura rundt seg.

Det var trivelig å prates irl Scarlett!

Håper dere får gode nyheter på ul Minella!! Huff, så nervepirrende det må være!! Masse gode tanker og vibber til dere!

Noen som skal på " tvillingkveld" på St.Olav på tirsdag førstkommende? Isåfall sees vi
Gammel 22-03-2012, 08:58   #26
Scarlett
Supermedlem

Scarlett sin avatar

Lykke til Minella! Krysser fingre for dere! Wow, 5 cm, skal si du er lukka og tett! Jeg har 2 cm jeg.. Men det er ikke så lenge siden jeg fødte sist, så det er ikke så rart..

Ja, det er godt å telle flere og flere uker.. Godt å tenke på at om det skulle skje nå så vil de gjøre alt for dem, men ikke tale om at jeg skal føde ennå nei! Skal på ny sjekk på mandag og håper det er uforandret..

Wera: Vi skal ikke på tvillingkveld ennå i allefall...
Gammel 22-03-2012, 20:24   #27
Minella
Medlem

Har skrevet litt mer om det i terminklubben, men vi fikk vite idag at minstemann har gitt opp kampen. De to som er igjen har ubalanse i fostervannsmengde, og det er derfor usikkerhet fremover også, ettersom trykket i fostersekken hos den som har for mye kan føre til spontan vannavgang før de er levedyktige utenfor magen. De gode nyhetene er at de er jevnstore, og har gode blodstrømmer, så ingen tegn til at en får for lite næring enda. Så nå vente vi igjen, og kjenner nøye etter for tidlige tegn på rier/fødsel. Skal være veldig lettet hvis/når vi kommer oss til uke 26 så statistikken begynner å gå fort i positiv retning.
Gammel 22-03-2012, 22:23   #28
Wera
Medlem

Wera sin avatar

Medlem siden: May 2011
Meldinger: 188
Wera har en aura rundt seg.Wera har en aura rundt seg.

Uff så trist med minste-jenta Minella Krysser fingrene for de to andre! Måtte de holde seg inne i maaaange uker til Det må være vanskelige dager med slik uvisshet... Sender mange varme tanker og klemmer til dere selv om det nok ikke hjelper stort
Gammel 26-03-2012, 19:32   #29
Scarlett
Supermedlem

Scarlett sin avatar

I dag er jeg 26+6 uker og har vært på kontroll på sykehuset. Først var det UL der de så på guttene og målte vekst. De vokser som de skal og Tv1 er +5% og Tv2 er 0% i forhold til gjennomsnittet til enlinger, så det er kjempebra! De er begge ca 1 kg nå.

Så var det inn til jordmor for vanlig svangerskapskontroll, sjekk av urin og BT. Der var også alt fint. Og jordmoren var kjemperar.. Jeg har hatt streptokokk gruppe B i dette svangerskapet, noe som er veldig vanlig. Streptokokk B er egentlig en bakterie som bor i endetarmen og det er naturlig en del i kjeden også. Denne jordmoren skulle forklare dette og la ut med en historie for barn, med barnestemme, om at av og til så tok disse streptokokkene en liten sving og svisj opp i urinrøret og tok med seg hele familien og koste seg med slektstreff det (alt med håndbevegelser og gestikulering). Så da måtte det penecillin til for å ta knekken på det osv.. GuriMalla som jeg måtte ta meg sammen for å ikke storle opp i ansiktet hennes. Måtte le litt etterpå..

Så var det inn til lege. Han sjekket livmorhalsen og det viste seg at den hadde blitt mindre. Den er blitt så kort at jeg fikk lungemodningssprøyte i dag. Skal inn igjen i morgen til samme tid og ta sprøyte nr 2. Slapp innleggelse i dag, men skal til ny kontroll om en uke og jeg har tenkt å pakke baggen for å si det slik...

Sist endret av Scarlett; 26-03-2012 kl 20:59.
Scarlett er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-03-2012, 21:37   #30
Minella
Medlem

Håper de holder seg inne en stund til, men om de nå skulle komme fortere enn bestilt så er de jo store og flotte. Betryggende også at de satte modningssprøyte siden de kan bruke litt tid på å virke som jeg har forstått.
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:59.