Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Tvillinger og trillinger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-04-2012, 15:40   #41
Scarlett
Supermedlem

Scarlett sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Sted: Trøndelag
Meldinger: 843
Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.
Sv: Skravle i Mars?

Gratulerer så masse med tvillingsvangerskapet! Er de eneggede?

Skjønner godt du synes det er en skummel tid. Men selv om andre har vært igjennom litt av hvert i sitt tvillingsvangerskap så betyr ikke det at det gjelder deg.
Gammel 11-04-2012, 15:57   #42
Fru Kvist
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2012
Meldinger: 31
Fru Kvist er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Scarlett Vis post
Gratulerer så masse med tvillingsvangerskapet! Er de eneggede?

Skjønner godt du synes det er en skummel tid. Men selv om andre har vært igjennom litt av hvert i sitt tvillingsvangerskap så betyr ikke det at det gjelder deg.
Takk for det.. Ja må jo tenke positivt at det skal gå bra Begynner og slappe mer av etter hvert som ukene snigler av gårde!

De er toeggede.. Hva er dine??

Hvordan er formen din nå og hvor mange uker er du på vei?
Gammel 11-04-2012, 17:53   #43
Scarlett
Supermedlem

Scarlett sin avatar

Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.Scarlett har mye å være stolt av.

Mine er eneggede og vi har vært igjennom litt, men det slipper heldigvis du med toeggede. Les vår historie her.

Jeg er litt over 29 uker og formen er tipp topp. Synes ikke det er tungt ennå eller noe. Ikke noe vondt noen plass.
Gammel 11-04-2012, 20:09   #44
Fru Kvist
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2012
Meldinger: 31
Fru Kvist er på vei til noe stort.

Takk for de Ivrig

Scarlett Leste historien deres, så godt og fint å høre at de går bedre nå.
At formen er Tipp Topp

Sier legene noe om ca hvor lenge du skal gå? er det normalt at med tvillinger går man til slutt? har lest at tvillinger som oftest fødes 4-6 veker før?

Så lurte jeg på når dere begynte å få mage?
Er selv førstegangsfødende og begynner å se en liten bump nå i uke 9..
Gammel 11-04-2012, 20:29   #45
Scarlett
Supermedlem

Scarlett sin avatar

Jeg er andregangs og hadde ikke mulighet til å skjule magen i uke 10. Den kom fort.. I uke 26 var jeg like stor som til termin med første.

Til meg har legene sakt at de blir tatt i uke 37, om jeg kommer meg så langt. Men det er mange som har gått fullt ut, så det er fullt mulig det. Veldig individuelt.
Gammel 11-04-2012, 20:50   #46
SnillPike
Medlem

SnillPike sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Meldinger: 339
SnillPike er bare skikkelig grei.SnillPike er bare skikkelig grei.SnillPike er bare skikkelig grei.SnillPike er bare skikkelig grei.SnillPike er bare skikkelig grei.

Gratulerer med tvillinger Fru Kvist

Jeg fikk beskjed av legen i dag at jeg kommer til å bli satt i gang i uke 36-37, pga at guttene mine er eneggede. Vet ikke hvorfor akkurat den biten er annerledes med eneggede da

Og jeg føler egentlig ikke jeg har noe stor mage jeg Er 20 uker i morgen. Var veldig dårlig på å ta bilder forrige svangerskap, så har ikke så mye å sammenligne med. Skal prøve å være flinkere denne gangen
Gammel 11-04-2012, 20:57   #47
Scarlett
Supermedlem

Scarlett sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av SnillPike Vis post
Jeg fikk beskjed av legen i dag at jeg kommer til å bli satt i gang i uke 36-37, pga at guttene mine er eneggede. Vet ikke hvorfor akkurat den biten er annerledes med eneggede da
Du har sikkert en morkake.. For da vil ikke den ene morkaken klare å gi nok næring til begge, slik at vekstkurven deres flater ut. Og da vil de ha det bedre på utsiden. Det var forklaringen jeg fikk.
Gammel 11-04-2012, 21:06   #48
Petroline
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 41
Petroline er på vei til noe stort.

Fru Kvist!

Gratulerer med tvillinger i magen! jeg fødte guttene mine (toeggede) for 3 uker siden. De kom plutselig i uke 34. Hadde et fantastisk svangerskap og var i god form til de kom. Var derfor veldig overrasket over at de kom. hadde forventet å gå nærmere termin. Snittet av tvillinger kommer i uke 37, og de aller fleste innen uke 38, men mange før dette, og noen etter.
Jeg hadde ikke barn fra før, og magen brukte tid på å komme. Husker folk lurte på om jeg ikke var bekymret for at magen ikke var større...
Så nyt tvillingmagen og graviditeten. det er dobbelt så stas! Jeg fødte forøvrig helt ukoplisert og like normalt som en hvilken som helst annen fødsel.
Husk en ting, at selv om du leser om at mye er tungt osv, trenger det ikke være sånn. jeg trente siste uke før de kom! Lykke til!
Gammel 12-04-2012, 12:37   #49
SnillPike
Medlem

SnillPike sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Meldinger: 339
SnillPike er bare skikkelig grei.SnillPike er bare skikkelig grei.SnillPike er bare skikkelig grei.SnillPike er bare skikkelig grei.SnillPike er bare skikkelig grei.

Sitat:
Opprinnelig postet av Scarlett Vis post
Du har sikkert en morkake.. For da vil ikke den ene morkaken klare å gi nok næring til begge, slik at vekstkurven deres flater ut. Og da vil de ha det bedre på utsiden. Det var forklaringen jeg fikk.
Jeg skjønner! Takk for oppklaring
Gammel 18-04-2012, 10:45   #50
snartforeldre
Medlem

snartforeldre sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Meldinger: 393
snartforeldre er fantastisk mot andre.snartforeldre er fantastisk mot andre.snartforeldre er fantastisk mot andre.snartforeldre er fantastisk mot andre.snartforeldre er fantastisk mot andre.snartforeldre er fantastisk mot andre.snartforeldre er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Fru Kvist Vis post
Takk for det.. Ja må jo tenke positivt at det skal gå bra Begynner og slappe mer av etter hvert som ukene snigler av gårde!

De er toeggede.. Hva er dine??

Hvordan er formen din nå og hvor mange uker er du på vei?
Hei. Bare ett lite spørsmål. Hvordan vet du at de er toeggede. Kan være eneggede om de har hver sin morkake. Da har de bare delt seg veldig tidlig, og på den måten fårr hver sin morkake. Det har i alle fall sykehuset sagt til meg. Er det forskjellig kjønn så er det en selvfølge, men du er jo ikke så langt på vei at de har kunnet se det riktig enda, eller? Sånn som jeg forstod det på sykehuset, så kan de ikke si om mine er toegget eller ikke. Ser ut for at det er to jenter i magen, men de har hver sin morkake. Og eneste måten å finne ut om de er en eller toegget, er å enten ta en test når tvillingene er født, eller rett og slett å se når de er ett år. Er de like som to dråper vann, så er det enegget, dersom de er ulik når de er ett år, er det etter alt å dømme toegget. Mulig jeg tar feil, men det er det st.olavs har sagt til meg hver gang jeg har vært der.

Mamma til 15/8-11 og 25/8-12 : mars-14
snartforeldre er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:59.