Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Tvillinger og trillinger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-11-2014, 20:39   #1
Silla
Supermedlem

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 469
Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.
Graviditetstester, hcg-stigning og tvillinger

Hei dere flerlinggravide
Jeg bare lurer på om dere målte hcgnivået når dere fant ut at dere var gravide, og om det øker raskere for hver dag om man venter flere enn en? Det er vel bare hvis der er to morkaker da?
Jeg bare undrer fordi jeg har hatt så rask og sterk stigning denne gangen i forhold til de andre gangene.
Gammel 22-11-2014, 20:02   #2
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Graviditetstester, hcg-stigning og tvillinger

Hei!
Jeg har tvillinger, men målte hcg kun én gang da jeg gikk med dem.
Hva er verdiene dine da?
Gammel 22-11-2014, 21:14   #3
Silla
Supermedlem

Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Firkløver Vis post
Hei!
Jeg har tvillinger, men målte hcg kun én gang da jeg gikk med dem.
Hva er verdiene dine da?
Har ikke målt hos legen med BP, men tester med BT-strips. Strekene har blitt så raskt sterke i forhold til de andre graviditetene. Fikk også "gravid 2-3" på CBD et par dager før IKM, og jeg er helt sikker på når EL var fordi jeg testet da også. Derfor lurte jeg bare på dette med tvillinger siden det er annerledes nå enn med de forrige.
Gammel 22-11-2014, 21:34   #4
Troya
Medlem

Troya sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 269
Troya vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Silla Vis post
Har ikke målt hos legen med BP, men tester med BT-strips. Strekene har blitt så raskt sterke i forhold til de andre graviditetene. Fikk også "gravid 2-3" på CBD et par dager før IKM, og jeg er helt sikker på når EL var fordi jeg testet da også. Derfor lurte jeg bare på dette med tvillinger siden det er annerledes nå enn med de forrige.
Har du bilde av testene?

Troya er logget av   Svar med sitat
Gammel 23-11-2014, 18:50   #5
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.

Da har du høye og fine verdier siden CBD viste det svaret så tidlig

Oppdater oss da!
Gammel 24-11-2014, 19:29   #6
Tullmusa
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Meldinger: 173
Tullmusa er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Kan skrulle i lag med deg har også høye hcg verdier tidlig.
Ikke brukt clearblue, men blodprøve hos legen ga 1700 hcg på 16 dpo og 3600 på 18 dpo.

Har ikke tvillinger og vet heller ikke noe om forløp, men internett sier at dette er høyt.
Gammel 24-11-2014, 20:27   #7
Troya
Medlem

Troya sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Tullmusa Vis post
Kan skrulle i lag med deg har også høye hcg verdier tidlig.
Ikke brukt clearblue, men blodprøve hos legen ga 1700 hcg på 16 dpo og 3600 på 18 dpo.

Har ikke tvillinger og vet heller ikke noe om forløp, men internett sier at dette er høyt.
Det kan være at egget festet seg tidligere en antatt. Men den stigningen ser helt normal ut med ca fordobling på to dager.
Det eneste som jeg vet er at med høye HCG verdier er at det skal være veldig positivt

Gammel 24-11-2014, 21:24   #8
Silla
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Troya Vis post
Det kan være at egget festet seg tidligere en antatt. Men den stigningen ser helt normal ut med ca fordobling på to dager.
Det eneste som jeg vet er at med høye HCG verdier er at det skal være veldig positivt
Får ikke til å legge ut bilde her nå, men det ligger på SG. Der er det tatt to tester pr dag på bildet. Jeg tror jo ikke det er tvillinger altså, men jeg bare lurte på om rask stigning kunne indikere det. Får bare være glad for at det stiger
Gammel 24-11-2014, 22:03   #9
Troya
Medlem

Troya sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Silla Vis post
Får ikke til å legge ut bilde her nå, men det ligger på SG. Der er det tatt to tester pr dag på bildet. Jeg tror jo ikke det er tvillinger altså, men jeg bare lurte på om rask stigning kunne indikere det. Får bare være glad for at det stiger
Men for å svare på spørsmålet så ja det kan indikere tvillinger. Så blir spennende å følge med på deg

Gammel 24-11-2014, 22:51   #10
Silla
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Troya Vis post
Men for å svare på spørsmålet så ja det kan indikere tvillinger. Så blir spennende å følge med på deg
Da blir det spennende å se. Har et par tvillingpar i nær slekt på morsida (toegga ja). Og er godt over 31 år, så sjansen øker vel i takt med alderen har jeg hørt.
Idag ringte jeg legen og bestilte time om to uker. Da er jeg bare litt over 6 uker, men skal nevne det da. Sa ikke i telefonen at jeg er gravid heller :P

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:32.