Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Datahjelp og spørsmål om forumet
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-03-2014, 10:57   #1
Sistemann
Medlem

Sistemann sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 303
Sistemann vil raskt nok bli berømt.
problemer med å endre innstillinger

Det virker som om de endringene jeg gjør inne på kontrollpanel ikke viser igjen ute i forumet.

-Jeg har forsøkt å legge inn en signatur, og den er lagret og vises inne på kontrollpanel men ikke i noen av innleggene jeg har skrevet.

- Jeg har endret antall svar på hver side inne på instilllinger, og det er lagret men blir ikke endret i trådene.

- Jeg har lagt inn at jeg ikke ønsker å være abonnent automatisk på nye tråder - men det blir jeg allikevel.
- Jeg har slettet abonnement inne på kontrollpanel - men det registreres overhodet ikke.

Både abonnement og signatur lot seg fikse via hurtiglink, men altså ikke inne fra selve administrasjonssiden :forvirra:

Sist endret av Sistemann; 13-03-2014 kl 11:48.
Sistemann er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-03-2014, 14:13   #2
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: problemer med å endre innstillinger

Hei!

Jeg svarer i rødt:

Sitat:
Opprinnelig postet av Sistemann Vis post
Det virker som om de endringene jeg gjør inne på kontrollpanel ikke viser igjen ute i forumet.

-Jeg har forsøkt å legge inn en signatur, og den er lagret og vises inne på kontrollpanel men ikke i noen av innleggene jeg har skrevet.

Når man har laget seg signatur, kommer den i innleggene man skriver etterpå. Den kommer aldri inn i tidligere innlegg. I denne tråden du har startet her, ser du at du har signatur, og det vil du ha fremover også.

- Jeg har endret antall svar på hver side inne på instilllinger, og det er lagret men blir ikke endret i trådene.
Har du da endret "Antall meldinger som vises hver side", går jeg ut fra?
Dette er antall innlegg som vises på hver side i lange tråder, f.eks at man heller vil se 30 innlegg per side.
Dette pleier å fungere, men du ser altså fortstatt bare 10 innlegg per side?

Hvis du egentlig lurer på endring av ANTALL TRÅDER som vises i et underforum, så er dette noe annet. Da må du i tilfelle gå inn i underforumet, f.eks terminklubben din, og skrolle ned til nederst på siden, der det står Vis valgmuligheter. På sorteringen der, kan du velge å vise fra Begynnelsen, Siste år, eller hva du ønsker.

- Jeg har lagt inn at jeg ikke ønsker å være abonnent automatisk på nye tråder - men det blir jeg allikevel.
- Jeg har slettet abonnement inne på kontrollpanel - men det registreres overhodet ikke.
Dette pleier å være løst når man stopper nye abonnementer og avslutter gamle abonnementer, men vi ser at noen ganger har man noen som har hengt seg opp, uten at vi har klart å ordne opp i det. Jeg skal undersøke litt videre, men det kan være at du ikke får disse bort.

Både abonnement og signatur lot seg fikse via hurtiglink, men altså ikke inne fra selve administrasjonssiden :forvirra:

Firkløver - moderator
Gammel 13-03-2014, 14:37   #3
Sistemann
Medlem

Sistemann sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 303
Sistemann vil raskt nok bli berømt.

Tusen takk for svar
Gammel 13-03-2014, 19:51   #4
Tossi
Æresmedlem

Tossi sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Trønder
Meldinger: 10,387
Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg vil for øvrig driste meg til å anbefale at man beholder et "abonnement uten e-postvarsel" for alle tråder man skriver i, ellers er det relativt umulig å holde oversikten om det har kommet nye svar i trådene. Da ser man inne på kontrollpanelet hvilke tråder det har kommet svar i, men man slipper å få e-post hver gang.
"I never said it would be easy, I said it would be worth it"
Tossi er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:08.