Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Vaginal fødsel
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-01-2014, 00:20   #1
Arachnida
VIP-medlem

Arachnida sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Østfold.
Meldinger: 8,812
Blogginnlegg: 4
Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.
Hjemmefødsel - fødebag...

Til dere som skal ha hjemmefødsel...

Pakker dere fødebag i tillegg?
Bare sånn i tilfelle noe skulle skje og at dere må på sykehuset?

...og lillebror Mai 2014...

Arachnida er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-01-2014, 00:27   #2
Tajel
Moderator

Tajel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 1,996
Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hjemmefødsel - fødebag...

Ingen erfaring, men synes det hørtes ut som en ganske lur idé jeg.
Gammel 09-01-2014, 07:03   #3
Merida
Medlem

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 241
Merida vil raskt nok bli berømt.Merida vil raskt nok bli berømt.

Jeg skal ikke ha hjemmefødsel, men jeg pakker en hjemmefødsel bag i tilfelle det blir det likevel. Har født raskt tidligere, så da blir det gjort klart en "bag" med litt utstyr det kan være greit å ha klart hvis den plutselig skulle få det veldig travelt. Ville også da ha pakket en fødebag til sykehuset hvis jeg hadde planlagt hjemmefødsel. man vet jo aldri hvordan ting utvikler seg.
Merida er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-01-2014, 10:41   #4
Arachnida
VIP-medlem

Arachnida sin avatar

Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvor tidlig pakker man fødebagen da??
Jeg har jo "bare" født to ganger før...kan vel ikke forvente at jeg skal huske slik?!?

Gammel 09-01-2014, 15:58   #5
Tajel
Moderator

Tajel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 1,996
Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.

Akkurat det varierer nok veldig! Jeg har pakket den rundt uke 37.
Gammel 09-02-2014, 14:07   #6
mokkemikka
Supermedlem

mokkemikka sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Sted: Nordland
Meldinger: 1,459
mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.

Når du skal føde hjemme så har du valgt ut en del ting. (Av erfaring, så finner du frem klær, tepper, evt rer opp og styrer til babyen.) Du finner fram hva du vil ha av musikk, hjelpemidler (medisinball) og slike ting.

Jeg skulle ha hjemmefødsel sist, og da vi dro inn tok vi bare med det vi alt hold på med. (Medisinballen, morgenkåpe, en mamma-kjole, tannbørsten, lader, mobil og de klærne som var hentet fram til babyen.) Det ble ikke noe stress og vi hadde det koselig. Nå var jeg ikke alene og tok med meg alt, og det var nødvendig for pappaen og reise hjem og hente klær til gutten da han kom ut (hastesnitt) fordi ingen klær passet han. Han var 5110 og 56 cm og kun 62 klær passet. Det som du må tenke på er om det er langt å reise eller om det er noen som kan "stikke hjem" og hente det du trenger om du blir værende på sykehuset etter fødselen.

Om du har en lang vei, vil jeg anbefale å ha en liten krisebag, med kriseliste liggende i. Slik at du kan ha det mest nødvendige liggende der(ekstra toalettsaker, et skifte m.m. og på lista står det du MÅ ha om du skal være borte noen dager, som mobil-lader ol. Lista er for hans eller din skyld om dere må hastepakke så glemmer dere ikke de tingene som kan være viktig, men som dere bruker fram til rett før eller under fødselen som lader, pc, fotoapparat. Det blir da lettere å hastepakke.)

Selv bruker vi vel max ti minutter til sykehuset

mokkemikka er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-02-2014, 14:46   #7
Ull
Supermedlem

Ull sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Meldinger: 801
Ull er bare skikkelig grei.Ull er bare skikkelig grei.Ull er bare skikkelig grei.Ull er bare skikkelig grei.

Den pakkes av mannen etter at ungen er ute. Hver gang.

Sladrer med lirypa
Ull er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-02-2014, 16:52   #8
Murmelmy
Veteranmedlem

Murmelmy sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 3,305
Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Ull Vis post
Den pakkes av mannen etter at ungen er ute. Hver gang.
Eller i hui og hast mellom riene
Murmelmy er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-02-2014, 17:31   #9
mokkemikka
Supermedlem

mokkemikka sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Sted: Nordland
Meldinger: 1,459
mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.

Og har du da en "fødebag-liste" i stedet for en fødebag, vil det være lettere å se om du har husket det du skulle (eller han husker på det du skulle/krever/ønsker å ha med). Det er jo et greit alternativ, om vi snakker om mest sannsynlig en hjemmefødsel. Slipper å stresse før om du ikke trenger bag og under om du plutselig skulle trenge det.

mokkemikka er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-02-2014, 00:36   #10
Arachnida
VIP-medlem

Arachnida sin avatar

Hmmm...takk for tips.
Tror nok jeg skal pakke en fødebag, ja...just in case.
Vi bor nesten en time unna sykehuset, så er ikke som Mokkemikka sier at mannen bare kan "stikke hjemom".
Det er hele grunnen til at jeg vil føde hjemme også.
Håper å slippe den lange bilturen.

Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 19:34.