Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i november og desember
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-09-2016, 08:25   #111
Mynona
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2015
Meldinger: 1,086
Mynona er på vei til noe stort.
Sv: November/Desembers håndarbeidstråd

Så mye fint Sunny!
Gammel 29-09-2016, 08:48   #112
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Så flinke dere er altså Nyyydelige kreasjoner som kommer fram
Gammel 30-09-2016, 16:58   #113
Mynona
Supermedlem

Noen som har strikket en go'klumpen-jakke?

Den strikkes ovenfra og ned og det skal være raglanøkninger. Den første pinnen med mønsterstrikk og økning er beskrevet, men pinne 2 er ikke beskrevet, og jeg er usikker på om jeg bare skal strikke tilbake, eller om jeg skal øke mer. Hvis jeg skal øke mer så forstår jeg ikke helt hvordan. Hvis ingen har vært borti det så kan jeg ta bilde av sidene. Sitter litt fast her.
Gammel 30-09-2016, 17:18   #114
Sunny423
Medlem

Medlem siden: May 2015
Meldinger: 422
Sunny423 er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mynona Vis post
Noen som har strikket en go'klumpen-jakke?

Den strikkes ovenfra og ned og det skal være raglanøkninger. Den første pinnen med mønsterstrikk og økning er beskrevet, men pinne 2 er ikke beskrevet, og jeg er usikker på om jeg bare skal strikke tilbake, eller om jeg skal øke mer. Hvis jeg skal øke mer så forstår jeg ikke helt hvordan. Hvis ingen har vært borti det så kan jeg ta bilde av sidene. Sitter litt fast her.
Ved raglanøkning bruker det stort sett være en runde økning og en uten. Den stripete jakka jeg har litt lenger opp i tråden er med raglanøkning. De ble strikket frem og tilbake, alle pinner fra rettsiden var det økning på, fra vrangsiden ikke. Står det ikke noe ville jeg nærmest tro den bare skal strikkes uten økninger.
Gammel 30-09-2016, 17:36   #115
Mynona
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Sunny423 Vis post
Ved raglanøkning bruker det stort sett være en runde økning og en uten. Den stripete jakka jeg har litt lenger opp i tråden er med raglanøkning. De ble strikket frem og tilbake, alle pinner fra rettsiden var det økning på, fra vrangsiden ikke. Står det ikke noe ville jeg nærmest tro den bare skal strikkes uten økninger.
Jeg tror jeg skjønte det nå... Må liksom lese og lese og lese og til slutt så går det opp et lys, men det dukket opp et annet spørsmål. Inne i oppskriften så står det blant annet:

Raglanmaskemønster(merkemasker):
1. pinne 3 m r
2. pinne 3 m r
3. pinne 1r,1vr,1r
4. pinne 1vr,1r,1vr

Så videre står det:
Begynn med mønster (1.pinne) og øk til raglan slik:
Strikk 14, 1 kast, 3r(merkemasker raglan), 1 kast, 9r, 1 kast 3r(merkemasker, raglan), 1 kast, 20r, 1 kast, 3r(merkemasker, raglan), 1 kast, 9r, 1 kast, 3r (merkemasker raglan), 1 kast, 14r

Så skal en visst øke på rettsiden med kast på hver side av merkemaskene. Så spørsmålet mitt blir i grunn om det er lurt å sette markører for å lettere holde oversikt over hvor økningen skal inn, om dette (markert (mø) for markør av meg):

Strikk 14, 1 kast, (mø)3r(merkemasker raglan)(mø), 1 kast, 9r, 1 kast, (mø) 3r(merkemasker, raglan)(mø), 1 kast, 20r, 1 kast,(mø) 3r(merkemasker, raglan)(mø), 1 kast, 9r, 1 kast(mø), 3r (merkemasker raglan)(mø), 1 kast, 14r

Er det liksom det som menes med merkemasker?
Gammel 30-09-2016, 18:57   #116
Sunny423
Medlem

Medlem siden: May 2015
Meldinger: 422
Sunny423 er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mynona Vis post
Jeg tror jeg skjønte det nå... Må liksom lese og lese og lese og til slutt så går det opp et lys, men det dukket opp et annet spørsmål. Inne i oppskriften så står det blant annet:

Raglanmaskemønster(merkemasker):
1. pinne 3 m r
2. pinne 3 m r
3. pinne 1r,1vr,1r
4. pinne 1vr,1r,1vr

Så videre står det:
Begynn med mønster (1.pinne) og øk til raglan slik:
Strikk 14, 1 kast, 3r(merkemasker raglan), 1 kast, 9r, 1 kast 3r(merkemasker, raglan), 1 kast, 20r, 1 kast, 3r(merkemasker, raglan), 1 kast, 9r, 1 kast, 3r (merkemasker raglan), 1 kast, 14r

Så skal en visst øke på rettsiden med kast på hver side av merkemaskene. Så spørsmålet mitt blir i grunn om det er lurt å sette markører for å lettere holde oversikt over hvor økningen skal inn, om dette (markert (mø) for markør av meg):

Strikk 14, 1 kast, (mø)3r(merkemasker raglan)(mø), 1 kast, 9r, 1 kast, (mø) 3r(merkemasker, raglan)(mø), 1 kast, 20r, 1 kast,(mø) 3r(merkemasker, raglan)(mø), 1 kast, 9r, 1 kast(mø), 3r (merkemasker raglan)(mø), 1 kast, 14r

Er det liksom det som menes med merkemasker?
Merkemasker blir slik jeg kan se det i dette tilfelle de tre maskene mellom raglanøkningene ja.
Og er man ikke superdreven i strikking er maskemarkører alltid bra. Det er mye lettere å se hvor man er i mønsteret da. Jeg ville satt på det, iallefall til å begynne med. Etterhvert vil jo mønsteret tre litt frem, noe som gjør det litt lettere å se hvor økningene skal være...
Gammel 30-09-2016, 20:21   #117
Venter
Supermedlem

Venter sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Meldinger: 706
Venter vil raskt nok bli berømt.

Jeg mener det er noe trykkfeil i mønsteret på goklumpen jakka Håper det går greit Mynona, jeg husker ikke hva feilen var...
Venter er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-09-2016, 20:32   #118
Mynona
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Venter Vis post

Jeg mener det er noe trykkfeil i mønsteret på goklumpen jakka Håper det går greit Mynona, jeg husker ikke hva feilen var...
Meget mulig. Jeg syns det er noe rart når jeg strikker i alle fall, men tenkte å forsøke litt til og se hvordan det blir, men hvis det ikke blir bra, så får jeg prøve meg på noe annet
Gammel 30-09-2016, 21:28   #119
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Du finner enkelt rettinger til den på hjemmesiden deres! Når det er sagt, så begynte jeg på den en gang.. men klarer ikke fokusere nå, sorry Dessuten kan det være feil/mangler på EN størrelse, men ikke alle osv..

Jeg har begynt på go'klumpen jakke jeg og, men ikke den der (tror jeg ). En fra den nye boka
Gammel 30-09-2016, 21:29   #120
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Nei, minsten jakke jeg lager. Fra Klompelompe i alle fall hehe..

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:43.