Igrunn samme situasjon som jeg var i sist, detta...
Mitt vikariat gikk ut tidlig i svangerskapet, og fikk ikke forlenga (det var ikke pga graviditeten, for den visste de ikke om når avgjørelsen ble tatt).. Var vel arb.ledig fra ca. uke 12 +/-.
Fikk dagpenger da (og etterhvert sykepenger..), og siden dagpenger telles som opptjening til permisjonspenger var jo ikke det heller noe problem. Når man er arbeidsledig beregnes permisjonspengene ut fra de 6 beste av de 10 siste mnd før permisjon, så mine ble beregnet ut fra 4 av mnd jeg jobba, og 2 mnd med dagpenger.
Permisjon telles også som opptjening av dagpenger ja, men det blir jo gjerne ett lavere beløp igjen.. Siden jeg fikk dagpenger også før permisjonen kunne jeg gjenoppta det samme vedtaket og få samme dagpengesats som jeg hadde før permisjonen, så da ble det ikke så gæli
Så ja, du får både permisjonspenger (som du sier sjøl) og dagpenger både før og etter permisjonen
Bare spør hvis du har flere spørsmål
Det som på mange måter ble det mest slitsomme for meg var at jeg ikke visste hva som skjedde når permisjonen gikk ut, altså hvor lenge jeg måtte gå før jeg fikk jobb osv.. Så jeg klarte ikke helt å kose meg med permisjonen på slutten, sånn som jeg gjerne ville..