Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i juni

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-05-2005, 17:42   #1
jomfru83
Gjest

Meldinger: n/a
Kan Jang hostesaft

Er det farlig og ta? Jeg hadde vist det stående i kjøleskapet så jeg, og den er kjøpt på helsekost. Den inneholder bare urter men det står ikke noe på den om den kan brukes av gravide. Har funnet litt om den på internett også, men det står heller ikke noe mer der. Noen som vet?

Dette står på flasken:
KAN JANG MIXTUR, LAKRIS
Innhold: 300 ML
For personer i alle aldre som er forkjølet eller som ønsker å forebygge forkjølelse i visse perioder, samt personer med astmabronkitt. Den nye Kan Jang egner seg godt for barn da den i tillegg til å lindre forkjølelse, er velsmakende.
Brukes når forkjølelsen har brutt ut, ved sår hals, slim, hoste, lett
feber, vondt i øre, nese eller hals.
Gjør sykdomsperioden lettere eller kortere.
Inneholder mye solhatt. Nå også med ny og familievennlig smak.
Nye Kan Jang, Lakris er forsterket med forkjølelsesurtene timian og anis som virker slimløsende, samt peppermynteolje som er gunstig mot forkjølelse og sår hals. Har en god virkning ved irritasjon i de øvre luftveiene. Inneholder mye solhatt. Nye Kan Jang, Lakris er forsterket med forkjølelsesurtene timian og anis som virker slimløsende, samt peppermynteolje som er gunstig mot forkjølelse og sår hals.

Sist endret av jomfru83; 06-05-2005 kl 17:45.
  Svar med sitat
Gammel 07-05-2005, 13:42   #2
mumimy
Gjest

Sv: Kan Jang hostesaft

Man skal i allefall ikke ta solhatt når man er gravid, så siden det stod den inneholdt mye solhatt så burde du vel ikke ta den...?
Vet ikke hvorfor gravide ikke burde ta solhatt, men da jeg var i helsekost for å kjøpe det da jeg var forkjøla så ble jeg frarådet det mens jeg var gravid.
Kan ikke helt skjønne at det kan skade men.... God bedring i allefall....

Mumimy
  Svar med sitat
Gammel 07-05-2005, 17:16   #3
jomfru83
Gjest

Sv: Kan Jang hostesaft

OI det visste jeg ikke.
Å jeg som har spist halspastiller med solhatt. Hmm.... men da vet jeg det nå da. Blir så frustrert over alt man ikke bør ta når man er gravid. Ingen som kan skrive det på embalasjen, neida, det må man finne ut av selv på en eller annen måte.
Hvorfor er det farlig å spise noe med solhatt i seg når man er gravid da? Trodde det var sunt og ufarlig jeg.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 23:41.