Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-06-2005, 15:43   #1
baby-pia
Gjest

Meldinger: n/a
Question Haster!!hvordan Vaske Lammeskinn????????

Hvordan skal jeg vaske lammeskinnet på best mulig måte??Blir liksom ikke klok på vaskeoppskriften på skinnet.. Det står 40 grader samtidig står det handdvask...???????????Altså,det er bilde av en balje og der står det 40 grader,så litt lenger borte på vaskeanvisningen er det bilde av noen hender...NOEN SOM BLIR KLOKE PÅ DET?????

Og om jeg vasker det i maskin,er det på ullprogram med MILO??Veit at det finnes en spesial "shampoo" for slikt,men det har jeg ikke,og hadde tenkt å få vasket det ikveld...HJELP!!!
  Svar med sitat
Gammel 08-06-2005, 15:50   #2
FlyAway
Gjest

Sv: Haster!!hvordan Vaske Lammeskinn????????

IKKE vask med Milo!

Du kan vaske det på ullprogram i maskina antageligvis, men du må bruke Lanolin-shampoo! Får kjøpt det i barneutstyrsbutikker bl.a. I tillegg må du vri/brette litt på skinnet under tørketiden, så blir det hvertfall ikke stivt

Hvor er lammeskinnet kjøpt? Kanskje det står vaskeanvisning på nett for akkurat ditt lammeskinn også?
  Svar med sitat
Gammel 13-06-2005, 02:55   #3
betten
Gjest

Guttenes lammeskinn vasket jeg i vaskemaskin på ullprogram, 30 grader med milo. Ser nesten like fine ut, og de ble rene igjen.
  Svar med sitat
Gammel 13-06-2005, 17:44   #4
Hege74
Gjest

Jeg vasker vårt skinn fra Nøstebarn i maskin med Milo på 30 grader. Men tror jeg skal kjøpe Lanolinnsåpe for å "impregnere" det igjen før babyen kommer. Selger alle babyutstyrsbutikker det eller må det kjøpes på Nøstebarn?
  Svar med sitat
Gammel 15-06-2005, 11:06   #5
Tidl. bruker
Gjest

Kan det stemme at jeg har sett sånn lanolinsåpe på apoteket?

Hvor mye koster det?

OJ..må jeg vaske skinnet før kommer kanskje? Det har jeg ikke tenkt på...
  Svar med sitat
Gammel 15-06-2005, 12:11   #6
Molo2
Gjest

Jeg spurte om dette for en stund siden her inne, og fikk tips om å vaske det i maskin på ullprogram, med fosfatfri såpe, (har kjøpt en pose med speisalsåpe for ull på Nøstebarn) og så børste det opp med en pelsbørste (går sikkert med en annen litt stiv børste) slik at det blir mykt og fluffy igjen! Har ikke prøvd det selv enda, terminen er ikke før i september, så jeg har fortsatt god tid.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 03:41.