Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Oppskrifter

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-11-2005, 13:25   #1
Gin&Tonic
Gjest

Meldinger: n/a
Ost og kjeks, HJELP:)

Hei jenter!

Vi er 5 damer som møtes til klubb en gang i måneden, og nå er det min tur til å vere vertinne
Skal servere ost og kjeks, tenkte jeg

Men hvor mye ost trenger jeg, og hvilke? Og hvilke kjeks?
Serverer dere noe frukt/grønnsaker til? Evt. noe annet? Nøtter eller annen snacks?
Er ikke sikker på om jeg skal servere vin til, hva annet kan eventuelt serveres av drikke?

Hadde vært fint å få noen forslag til hvordan jeg kan gjøre dette
  Svar med sitat
Gammel 14-11-2005, 13:32   #2
Kvakk Kvakk
Veteranmedlem

Kvakk Kvakk sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Sandefjord
Meldinger: 3,459
Kvakk Kvakk har et ubeskrivelig bra rykte.Kvakk Kvakk har et ubeskrivelig bra rykte.Kvakk Kvakk har et ubeskrivelig bra rykte.Kvakk Kvakk har et ubeskrivelig bra rykte.Kvakk Kvakk har et ubeskrivelig bra rykte.Kvakk Kvakk har et ubeskrivelig bra rykte.Kvakk Kvakk har et ubeskrivelig bra rykte.Kvakk Kvakk har et ubeskrivelig bra rykte.Kvakk Kvakk har et ubeskrivelig bra rykte.Kvakk Kvakk har et ubeskrivelig bra rykte.Kvakk Kvakk har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ost og kjeks, HJELP:)

Mengde ost og kjeks kan jeg ikke hjelpe deg med

Vin er godt til ost og kjeks, men te er også nydelig. Av frukt/grønnsaker vil jeg anbefale deg og ha klementinbåter, druer og paprika ved siden av.
Gammel 14-11-2005, 14:52   #3
moulin
Gjest

Kiwi og sånne små røde reddiker er også godt til. Ellers er det jo godt å ha en fin blandling av smaker på ostene. Synes det er veldig godt med hvitløksost og krydderoster, i tillegg til små babyoster (pakket i rød plast og selges i et lite nett med flere oppi). Det er også godt med Brie eller Cambert. Jeg er ikke så begeistret for frukt oster og myggeloster, men det er jo de som liker det også. Av kjekser er det også godt med en fin blanding. Synes alltid det er godt med litt salt kjeks. Nam nam det hørtes godt ut. Dere får nok en fin kveld
  Svar med sitat
Gammel 14-11-2005, 20:36   #4
Tidl. bruker
Gjest

På God Morgen Norge sa de at dersom ost og kjeks skal være et "helt måltid", så anbefaler man 200 g ost per person. Selv synes jeg det høres mye ut...

En feil jeg gjorde sist, var å kjøpe for mye kjeks. Ritz er en populær kjeks, og egentlig hadde det holdt med en sånn pakke. Vi var 4 personer. Men jeg hadde også kjøpt inn Kaptein kjeks og et par andre typer jeg ikke husker navnet på nå. Jeg vet at det finnes ferdige pakker å få kjøpt, som inneholder en 5-6 typer forskjellig kjeks. Ganske kjekt

Er veldig glad i krydderosten fra Tine (den med paprika), Babybel og disse runde "hjulene" med forskjellige oster. Buko og Taffel har slike "hjul". I tillegg har jeg pleid å kjøpe en ost fra Tine, som heter Creme Cherie. Den har kirsebærsmak.

Som tilbehør bruker jeg druer, paprika og selleristenger. Pærer og annen søt frukt er godt ved siden av. Man kan også ha en bolle med hasselnøtter, valnøtter og mandler som tilbehør.

Mmmm, nå fikk jeg lyst på ost og kjeks igjen!

Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 12:43.