Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familie, hjem og hobby

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-02-2006, 11:45   #1
mitote
Gjest

Meldinger: n/a
Hva skal jeg vaske veggen med før den males?

Jeg har ALDRI malt en vegg før i hele mitt liv, og i dag har jeg gått til innkjøp av veggmaling til storebarnets soverom :stolt:

Jeg har jo lyst til å begynne å male med EN gang, men så kom jeg på at jeg sikkert burde vaske veggene først.

Hva skal jeg vaske med, da?
Jeg har ikke noen supermidler for fettfjerning. (Utenom Zalo, da, hehe, "fordi det er FETT!")
Og jeg vil begynne nåmedengang

Noen som kan hjelpe meg?
  Svar med sitat
Gammel 24-02-2006, 12:04   #2
Sita
VIP-medlem

Sita sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 5,557
Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva skal jeg vaske veggen med før den males?

Jeg har alltid vasket med salmiakk før maling.. Vet ikke om du kan bruke andre midler, men det kommer vel helt an på hvordan veggen er vil jeg tro? Har snakka med folk som aldri har vaska ned før de har malt også, uten at det har gjort noe..
Sita er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-02-2006, 12:21   #3
Arachnida
VIP-medlem

Arachnida sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Østfold.
Meldinger: 8,819
Blogginnlegg: 4
Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.

Har aldri vasket veggene før jeg har malt jeg...

Har malet alle veggene i huset vårt og ingen ble vasket først...hihi...

MAGEBILDER
Arachnida er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 24-02-2006, 12:26   #4
julibe
VIP-medlem

julibe sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Sted: Jessheim
Meldinger: 7,152
julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.

Skulle jeg vasket med noe, ville jeg nok brukt samliak.

Men de gangene vi har malt, har vi ikke vasket først.

Men ene gangen var leiligheten nettopp vasket ned pga flytting, og den andre gangen var det bare et lite hastverksarbeid med en gang som skulle males før flytting.
Siste gangen dro vi av all gammel tapet, så da var det ikke så mye å vaske på

Bare på besøk
julibe er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-02-2006, 13:17   #5
Eternal
Supermedlem

Medlem siden: Dec 2002
Meldinger: 743
Eternal er fantastisk mot andre.Eternal er fantastisk mot andre.Eternal er fantastisk mot andre.Eternal er fantastisk mot andre.Eternal er fantastisk mot andre.Eternal er fantastisk mot andre.Eternal er fantastisk mot andre.

Jeg har heller brukt grovrent før jeg maler. Salmiakk avgir en veldig sterk lukt, og om det har noe å si i forhold til graviditet eller ikke vet jeg ikke, men den er i allefall veldig ubehagelig.

juni-06 jan-05 aug-03
sept-00 juni-97
Eternal er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-02-2006, 13:22   #6
mitote
Gjest

Okei.

Nå har jeg malt nesten en hel vegg.
Jeg rekker ikke helt opp til taket, og vi har ikke gardintrapp, så hva skal jeg gjøre?
Det er vel sikkert lurt å få malt hele veggen i førstestrøket, kan jeg tenke meg ...
Kanskje jeg har et bord å stå på et eller annet sted ...?

Jeg vridde opp en klut i zalo-vann, jeg da, og dro over veggen sånn for synsskyld, hehe. Ingen kan komme her og si at jeg ikke vasket før jeg malte!

Men jeg synes egentlig ikke den fargen levde helt opp til forventningene

"Vårluft" skal da vel ikke se sykehus-sterilt ut???
Får håpe det går seg til etter at den har tørket, evt. etter 2. strøket.

Hvis ikke kan man da alltids male over med ny farge ...
  Svar med sitat
Gammel 24-02-2006, 22:07   #7
Sita
VIP-medlem

Sita sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 5,557
Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.

Fargen forandrer seg alltid når den tørker. Og så er det alltid vanskelig å vurdere hvordan det vil se ut på en hel vegg eller i et helt rom. Men som regel greit å male om igjen om man er misfornøyd ja.
Sita er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-02-2006, 13:58   #8
Celeena
Gjest

Da vi flyttet inn her i huset tidlig i høst og begynte oppussingen, var det Grovrent vi fikk anbefalt å vaske med før maling
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 21:16.