Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-05-2006, 17:49   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
negativ test men gravid

Ja nå er jeg 10 dager over tiden og mensen har ikke kommet.
Var til legen i dag og tok en gravidtest men den var negativ
er det noen av dere snartmammaer som har opplevd og være gravid men har negativ test?
  Svar med sitat
Gammel 02-05-2006, 19:19   #2
Merete
Gjest

Sv: negativ test men gravid

Jepp, tok test og den var negativ, og det var ca tolv dager etter at jeg skulle hatt mensen. Men jeg visste at det ikke kunne stemme så jeg tok testen to dager seinere, da var den positiv!!! Så ikke gi opp..
  Svar med sitat
Gammel 02-05-2006, 20:51   #3
Simane
Gjest

Jeg testet negativt hos legen etter å ha testet positivt hjemme så jeg ville ha tatt en test hjemme for å være helt sikker. Bruk morgenurin, den er mest konsentrert.

Lykke til!!
  Svar med sitat
Gammel 03-05-2006, 09:36   #4
Serendipity
Gjest

Noen produserer HcG sent, og derfor kan man være grvis selv om man ikke får utslag på testen, ei venninne av meg gikk laaaangt over IKM før testen ble positiv.
Lykke til!
  Svar med sitat
Gammel 03-05-2006, 12:00   #5
Uregistrert
Gjest

Tusen takk for svarHar ikke fått mensen enda så det er enda et håp.
Da jeg var til legen så hadde jeg tisset for en time siden,så legen sa også at det burde være morgen urin.Skal kjøp en test i morgen så da håper jeg den er positiv.

Er igrunn litt usikker på om jeg er gravid og her er grunnen hvorfor:har hoppet av i svingen(har ikke hatt så mye sex i det siste)
De 2 gangene jeg har vært gravid så har jeg fått festesmerter,positiv test pr dager for mensen og veldig stikking i magen.

Men de siste 4 dagene har jeg hatt litt mensen smerter men de går over etter par min,livmorhalsen har tettet seg helt noen den aldri bruker å være.er også veldig langt opp.
tidligere i dag fikk jeg litt stikkinger i magen mne det ga seg veldig fort.
den enne siden av korsryggen/rompa gjorde veldig vondt når jeg gikk i går
  Svar med sitat
Gammel 03-05-2006, 12:03   #6
Uregistrert
Gjest

Tusen takk for svarHar ikke fått mensen enda så det er enda et håp.
Da jeg var til legen så hadde jeg tisset for en time siden,så legen sa også at det burde være morgen urin.Skal kjøp en test i morgen så da håper jeg den er positiv.

Er igrunn litt usikker på om jeg er gravid og her er grunnen hvorfor:har hoppet av i svingen(har ikke hatt så mye sex i det siste)
De 2 gangene jeg har vært gravid så har jeg fått festesmerter,positiv test pr dager for mensen og veldig stikking i magen.

Men de siste 4 dagene har jeg hatt litt mensen smerter men de går over etter par min,livmorhalsen har tettet seg helt noen den aldri bruker å være.er også veldig langt opp.
tidligere i dag fikk jeg litt stikkinger i magen mne det ga seg veldig fort.
den enne siden av korsryggen/rompa gjorde veldig vondt når jeg gikk i går.
  Svar med sitat
Gammel 03-05-2006, 13:25   #7
Oliv
Supermedlem

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Østfold
Meldinger: 846
Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.Oliv har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er også mulig å ta blodprøve hos legen for å konstatere graviditet. Jeg har aldri opplevd positiv graviditetstest hverken hjemme. Hos legen slo den først ut 4 uker etter forventet mens. En blodprøve ville vist dette tidligere hos meg.

Vil ønske deg lykke til!

Tvillinger født høsten-06
Oliv er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-05-2006, 15:35   #8
rale
Supermedlem

rale sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Buskerud
Meldinger: 957
rale har mye å være stolt av.rale har mye å være stolt av.rale har mye å være stolt av.rale har mye å være stolt av.rale har mye å være stolt av.rale har mye å være stolt av.rale har mye å være stolt av.rale har mye å være stolt av.rale har mye å være stolt av.rale har mye å være stolt av.

Jeg gikk på p-piller og ble gravid, og da viste ikke hjemmetesten at jeg var gravid. Tok 2stk,men begge var negative. Tok en hos legen som også var negativ. tenkte ikke noe mer på den den gangen,men mensen uteble. (men det gjorde den en mnd hvert år når jeg brukte p-piller) Men jeg fikk en SA etter ca 7 uker. Men hadde ingen anelse om at jeg kunne være gravid siden flere tester var feil.
rale er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-05-2006, 10:14   #9
Uregistrert
Gjest

Da har jeg testet meg og den var negativ så jeg er vel ikke gravid da???
får vel vente en uke til.

Tusen takk for svar:O)
  Svar med sitat
Gammel 05-05-2006, 10:27   #10
4ever
Gjest

Mulig du bare har hengt deg veldig opp med tanken.. utrolig hva hjernen kan tulle med oss og utsette både mens og mere til..

Men om du skal være sikker (og mensen ikke dukker opp om noen dager) ville jeg gått til legen og bedt om å få tatt en Hcg i serum. Da får du garantert riktig svar i allefall
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 17:00.