Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Unge gravide

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-07-2006, 11:03   #1
miriam-
Seniormedlem

miriam- sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 1,372
miriam- har et ubeskrivelig bra rykte.miriam- har et ubeskrivelig bra rykte.miriam- har et ubeskrivelig bra rykte.miriam- har et ubeskrivelig bra rykte.miriam- har et ubeskrivelig bra rykte.miriam- har et ubeskrivelig bra rykte.miriam- har et ubeskrivelig bra rykte.miriam- har et ubeskrivelig bra rykte.miriam- har et ubeskrivelig bra rykte.miriam- har et ubeskrivelig bra rykte.miriam- har et ubeskrivelig bra rykte.
Permisjon fra studiene.

Heisann!

Fikk idag brev om at jeg har kommet inn på studiene jeg ville, men nå tror jeg det passer best med ett år som husmor først Noen som vet hvordan man skal gå frem når man vil søke om permisjon fra studiene?

Nydelige vesle lillebror kom til oss 23. nov 2010
miriam- er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-07-2006, 12:18   #2
Ariadne
Seniormedlem

Ariadne sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 1,826
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Permisjon fra studiene.

Du tar kontakt med studieinstitusjonen du har fått plass på og hører hvilke regler de har i forbindelse med permisjon og fødsel.

Mammaen til gutt 06 og jente f/d i uke 19, 10.
Juligutten er ventet 25.07.11
Ariadne er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-07-2006, 12:23   #3
Lita
Moderator

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 9,378
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Har du ikke gått på den skolen før?

Jeg har nemlig søkt på Sykepleieren i Trondheim (har til nå gått to år på Biologi) og tenkte jeg skulle søke permisjon siden jeg (mot alle odds) kom inn på Sykepleieren. Men jeg fikk beskjed i stad om at Graviditet IKKE var tungtveiende grunn nok til å søke permisjon, dessverre.

Så jeg for min del må søke igjen til neste år og håpe jeg kommer inn da også.

Forresten, eneste dem kan være litt rundere i kantene på er om du ikke visste du var gravid når du søkte. Så der kan du slippe igjennom - vertfall i Trondheim (men siden du er over tiden tror jeg ikke dem går på den, nei ).

Men kanskje dem er snillere på det i Rogaland? (Det studiet i Trondheim er et av landets mest søkte på reklamerer dem for, og derfor må dem vel være litt streng på slikt mener jeg).

Lykke til!
Gammel 19-07-2006, 12:39   #4
miriam-
Seniormedlem

miriam- sin avatar

miriam- har et ubeskrivelig bra rykte.miriam- har et ubeskrivelig bra rykte.miriam- har et ubeskrivelig bra rykte.miriam- har et ubeskrivelig bra rykte.miriam- har et ubeskrivelig bra rykte.miriam- har et ubeskrivelig bra rykte.miriam- har et ubeskrivelig bra rykte.miriam- har et ubeskrivelig bra rykte.miriam- har et ubeskrivelig bra rykte.miriam- har et ubeskrivelig bra rykte.miriam- har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk for svar!!

Lita84: Kommer direkte fra vgs, så har ikke gått der før nei. Det er sykepleien jeg har kommet inn på, i Stavanger. Men dersom graviditet/fødsel er tungtveiende grunn nok, hva er da god nok grunn? Orker ikke tanken på å starte opp studier nå til høsten, med ei lita nyfødt på armen. Regnet med at man omtrent automatisk fikk permisjon, og dermed også fødselspenger, når man fødte..

Sendte en mail til studieveileder ved UiS nå, håper på positivt svar derfra

Gammel 21-07-2006, 12:00   #5
Ariadne
Seniormedlem

Ariadne sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 1,826
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.

Graviditet er vel ikke tungtveiende nok, men fødselspermisjon er som regel det!

Mammaen til gutt 06 og jente f/d i uke 19, 10.
Juligutten er ventet 25.07.11
Ariadne er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-07-2006, 12:58   #6
miriam-
Seniormedlem

miriam- sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Ariadne
Graviditet er vel ikke tungtveiende nok, men fødselspermisjon er som regel det!
Høres bra ut - er jo det jeg skal ha

Gammel 21-07-2006, 13:09   #7
Lita
Moderator

Lita sin avatar

Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Det var jo det jeg mente da, permisjon etter fødselen. Jeg sa vertfall om jeg kunne søke permisjon.. Men kanske det er annerledes om man starter, og tar permisjon etter noen månder (ikke aktuelt for min del, 3 uker til termin ved studiestart, og for din del er vel babyen allerede kommet ).

Hva som er tungtveiende grunn nok er ting du ikke kan rå over selv sa damen til meg, militærtjeneste f.eks. (det er vel kanskje den eneste grunnen JEG finner, spurte ikke noe mere).

Men ring å hør, håper praksisen ikke er lik i landet..
Gammel 21-07-2006, 16:59   #8
miriam-
Seniormedlem

miriam- sin avatar

Da har jeg vært i kontakt med en person fra universitetet, som mente at jeg hadde mer en god nok grunn til å få ett års permisjon. Herlig å høre, da jeg har vært lettere bekymret de siste dagene

Lita84: Prøv å søk før du sier fra deg plassen ihvertfall! Kan jo være det går, og da har du i det minste prøvd! Får jo en god del penger også dersom man har perm.

Gammel 22-07-2006, 05:20   #9
Lita
Moderator

Lita sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av miriam-
Da har jeg vært i kontakt med en person fra universitetet, som mente at jeg hadde mer en god nok grunn til å få ett års permisjon. Herlig å høre, da jeg har vært lettere bekymret de siste dagene

Lita84: Prøv å søk før du sier fra deg plassen ihvertfall! Kan jo være det går, og da har du i det minste prøvd! Får jo en god del penger også dersom man har perm.
Ja, skal vertfall søke - har takket ja til plassen nå nettopp også (litt usikker på om jeg skulle "ta opp en plass" i tilfelle, men..). Jeg har allerede en studieplass (dette vil bli studieskifte, fra Biologi på Universitetet til Sykepleier på Høgskolen), så jeg får penger fra Lånekassen.

Om jeg ikke får permisjon skal jeg vertfall høre om å få noen fritak fra eksamener (har nemlig gått ett år før, og bestått sådan, på sykepleieren - så kanskje jeg kan få "permisjon" på en slik måte?). Så håper det ordner seg.

Takk for oppdateiring, håper det bare er noen som ikke viste helt jeg snakket med - søke skal jeg vertfall gjøre
Gammel 23-07-2006, 13:18   #10
happy:)
Supermedlem

happy:) sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Aust-agder
Meldinger: 1,123
happy:) har et ubeskrivelig bra rykte.happy:) har et ubeskrivelig bra rykte.happy:) har et ubeskrivelig bra rykte.happy:) har et ubeskrivelig bra rykte.happy:) har et ubeskrivelig bra rykte.happy:) har et ubeskrivelig bra rykte.happy:) har et ubeskrivelig bra rykte.happy:) har et ubeskrivelig bra rykte.happy:) har et ubeskrivelig bra rykte.happy:) har et ubeskrivelig bra rykte.happy:) har et ubeskrivelig bra rykte.

Så snodig. På sykepleien pleier de å være veldig fleksible når det gjelder fødselspermisjon, og vist man feks. snakker med folk på Amathea eller lignede spørr de ofte om man går eller har tenkt å søke på skole, om ikke bør man gjøre dette slik at man kan få permisjon. Jeg ville bare ha søkt og sett hvordan det endte, det skader jo ikke. Jeg får permisjon fra sykepleien her i sør...
happy:) er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 04:21.