Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-08-2006, 10:08   #1
Ariane
Gjest

Meldinger: n/a
Hjelp!! Bilselen for kort til babysetet

Håper noen kan hjelpe meg! Vi har et vanlig bakovervendt bilsete til babyen vår, men problemet er at det kun passer i den ene bilen vår. I min bil (Mitsubitsi) så er bilselen i baksetet for kort. Det er ikke noe alternativ å plassere setet foran. Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt forlenger til selen?

Har ringt flere bilforhandlere og alle sier at de vet det finnes, men ingen kan hjelpe meg.. Bor i Oslo. Setter min lit til dere som stadig imponerer meg med kunnskapen dere har!!
  Svar med sitat
Gammel 19-08-2006, 11:23   #2
Tidl. bruker
Gjest

Sv: Hjelp!! Bilselen for kort til babysetet

Vet ikke om noe slikt, men hviket sete har du??
I vårt, akta graco, står det en brugsanvisning for korte seler og en for de som har lange seler. Men dette har du sikkert sjekka ut allerede??!!
  Svar med sitat
Gammel 19-08-2006, 11:37   #3
Sita
VIP-medlem

Sita sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 5,547
Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.

Du må kontakte en mitsubishi-forhandler for å høre om de har seleforlengere. Jeg har kun hørt om Volvo som har sånne forlengere, så vet ikke om det finnes andre.

Har du forsøkt å vippe setet opp før du fester selen og så dytte setet bakover? I vår ene bil har jeg ikke sjangs til å få festa setet, så den bilen blir aldri brukt til å kjøre baby. (Vi kan jo koble fra airbagen foran, men det synes jeg er en dårlig løsning når vi stort sett alltid bruker andre bilen når vi skal noe sted med babyen). Men i Volvoen til foreldrene mine er selene egentlig litt for korte, men når jeg gjør det som skrevet over går det akkurat. Men da må du sette babyen oppi etter å ha festet selen da.
Sita er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-08-2006, 17:04   #4
Smeagol
Gjest

Vi har akta graco sete. I mamma sin bil måtte vi ta setet opp for å få festet selen, også presse det ned igjen. Satt bom fast.

I vår bil er selen akkurat lang nok. Må allikevel ta setet opp mot seteryggen i bilen litt, feste selen, og dra det bakover. (dette uten base) Snuppa må settes oppi etterpå.

Du kan jo prøve det? Evt ha det fremme, dersom du ikke har airbag eller den kan kobles ut. Er ofte lengre seler fremme enn bak.

Ellers ville jeg ringt mitsubishi forhandler og hørt med dem om hvor du kan få tak i en forlenger.
Lykke til
  Svar med sitat
Gammel 19-08-2006, 20:26   #5
Serendipity
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Sita
Du må kontakte en mitsubishi-forhandler for å høre om de har seleforlengere. Jeg har kun hørt om Volvo som har sånne forlengere, så vet ikke om det finnes andre.

Har du forsøkt å vippe setet opp før du fester selen og så dytte setet bakover? I vår ene bil har jeg ikke sjangs til å få festa setet, så den bilen blir aldri brukt til å kjøre baby. (Vi kan jo koble fra airbagen foran, men det synes jeg er en dårlig løsning når vi stort sett alltid bruker andre bilen når vi skal noe sted med babyen). Men i Volvoen til foreldrene mine er selene egentlig litt for korte, men når jeg gjør det som skrevet over går det akkurat. Men da må du sette babyen oppi etter å ha festet selen da.
Hva slags volvo er det? Og hvilket sete er det du har? Har ikke sjekket om setet vårt går bak i volvoen jeg... Selger de forlengere på volvo?
  Svar med sitat
Gammel 19-08-2006, 20:46   #6
Sita
VIP-medlem

Sita sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 5,547
Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Serendipity
Hva slags volvo er det? Og hvilket sete er det du har? Har ikke sjekket om setet vårt går bak i volvoen jeg... Selger de forlengere på volvo?
En 940 stv tror jeg. '98mod om jeg ikke husker helt gærent. Og ja. Volvo er den eneste forhandleren jeg har hørt om som selger forlengere. Vi spurte inne på en vanlig bilrekvisitabutikk og de sa at man uansett må innom forhandler for å få tak i det.. Vi har Römer Babysafe plus stolen. Jeg tenkte heller aldri på å sjekke våre biler. Bare flaks at vi heldigvis har lange nok seler i den bilen som blir brukt til frakting av barn. (Jeg spurte jo forresten på Babyshop om det lønte seg å prøve før kjøp, men det syntes hun var totaaalt unødvendig fordi stolene alltid passa i alle biler. )
Sita er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 22:53.